Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Efektywna komunikacja i współpraca personelu Szpitala i SOR z pacjentem i jego bliskimi, z zastosowaniem konstruktywnej informacji zwrotnej.

Program szkolenia

1. Wstęp do szkolenia:

  • wzajemne poznanie uczestników szkolenia i trenera,
  • sprecyzowanie szczegółowych oczekiwań względem tematyki zajęć.

 

2. Zasady nawiązywania i podtrzymywania kontaktu:

  •  rola personelu SOR:

*otwartość na pacjenta (unikanie wytworzenia poczucia, że jest anonimowy),
*wczucie się w sytuację, w której znalazł się,
*zapewnienie mu poczucia bezpieczeństwa,
*okazanie szacunku, tolerancji i akceptacji,
*stawianie granic w kontakcie,
*komunikacja niewerbalna – siła mowy ciała,

  •  rola pacjenta.

 

3. Typologie pacjentów. Dobór stylów komunikacji:

  • pacjent „rzeczowy”/ osobisty”,
  • pacjent „ja”/ „inni”,
  • pacjent „negujący”/ „zgodny”;
  • dostosowanie języka do pacjenta,
  • uważność na zwroty wzmacniające i osłabiające skuteczną komunikację.

 

4. Bariery we wzajemnym kontakcie:

  • leżące po stronie nadawcy, odbiorcy komunikatu,
  • wynikające z kontekstu sytuacyjnego.

 

5. Narzędzia aktywnego słuchania:

  • uszczegóławiane,
  • klasyfikowanie,
  • parafrazowanie,
  • odzwierciedlanie uczuć.

 

6. Konstruktywna informacja zwrotna:

  • zasady udzielania przekazu drugiej stronie.

 

7. Rozmowa motywacyjna z pacjentem:

  • obszary zbierania danych o pacjencie,
  • interpretacja zebranych informacji,
  • motywowanie do działania,
  • stosowanie języka korzyści.

 

8. Zakończenie szkolenia.

Cele szkolenia

Wzmocnienie kompetencji miękkich personelu Szpitala oraz Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (SOR) z zakresu:

  • skutecznej komunikacji z pacjentem:
  • nawiązywania i podtrzymywania kontaktu w sytuacji trudnej dla pacjenta i jego bliskich,
  • rozpoznania typu pacjenta i dopasowania do niego stylu komunikacji,
  • przygotowania na występowanie barier we wzajemnym kontakcie,
  • stosowania narzędzi aktywnego słuchania,
  • udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej,
  • motywowania pacjenta do współpracy w celu doboru odpowiedniej formy pomocy
  • skuteczności działań oraz zadowolenia pacjenta.

Adresaci szkolenia

Personel Szpitala oraz Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (SOR).

Trener

Aleksandra Zwyrtek-Tarach

Psycholog o I specjalności: psychologia pracy i organizacji oraz II – psychologia zdrowia i choroby. Ponadto, specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi oraz doradca zawodowy.

Słuchaczka studiów podyplomowych: coaching i mentoring.

 

Dyplomowana trenerka (absolwentka szkół trenerów: MATRIK w Krakowie i BRAINSTORM w Mysłowicach, a także trener MES – szkoleń rekomendowanych przez MPiPS) posiadająca ponad 13-letnie doświadczenie we współpracy z firmami szkoleniowymi i ośrodkami edukacyjnymi, dedykująca swoje szkolenia i treningi, m.in. pracownikom Publicznych Służb Zatrudnienia, Oświaty, Jednostek Samorządu Terytorialnego, Służby zdrowia, jak i firmom.

 

Członek Powiatowego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności w 2 specjalnościach: doradca zawodowy i psycholog.

 

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.