Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
1. Wstęp do szkolenia:
- wzajemne poznanie uczestników szkolenia i trenera,
- sprecyzowanie szczegółowych oczekiwań względem tematyki zajęć.
2. Zasady nawiązywania i podtrzymywania kontaktu:
- rola personelu SOR:
*otwartość na pacjenta (unikanie wytworzenia poczucia, że jest anonimowy),
*wczucie się w sytuację, w której znalazł się,
*zapewnienie mu poczucia bezpieczeństwa,
*okazanie szacunku, tolerancji i akceptacji,
*stawianie granic w kontakcie,
*komunikacja niewerbalna – siła mowy ciała,
- rola pacjenta.
3. Typologie pacjentów. Dobór stylów komunikacji:
- pacjent „rzeczowy”/ osobisty”,
- pacjent „ja”/ „inni”,
- pacjent „negujący”/ „zgodny”;
- dostosowanie języka do pacjenta,
- uważność na zwroty wzmacniające i osłabiające skuteczną komunikację.
4. Bariery we wzajemnym kontakcie:
- leżące po stronie nadawcy, odbiorcy komunikatu,
- wynikające z kontekstu sytuacyjnego.
5. Narzędzia aktywnego słuchania:
- uszczegóławiane,
- klasyfikowanie,
- parafrazowanie,
- odzwierciedlanie uczuć.
6. Konstruktywna informacja zwrotna:
- zasady udzielania przekazu drugiej stronie.
7. Rozmowa motywacyjna z pacjentem:
- obszary zbierania danych o pacjencie,
- interpretacja zebranych informacji,
- motywowanie do działania,
- stosowanie języka korzyści.
8. Zakończenie szkolenia.
Cele szkolenia
Wzmocnienie kompetencji miękkich personelu Szpitala oraz Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (SOR) z zakresu:
- skutecznej komunikacji z pacjentem:
- nawiązywania i podtrzymywania kontaktu w sytuacji trudnej dla pacjenta i jego bliskich,
- rozpoznania typu pacjenta i dopasowania do niego stylu komunikacji,
- przygotowania na występowanie barier we wzajemnym kontakcie,
- stosowania narzędzi aktywnego słuchania,
- udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej,
- motywowania pacjenta do współpracy w celu doboru odpowiedniej formy pomocy
- skuteczności działań oraz zadowolenia pacjenta.
Adresaci szkolenia
Personel Szpitala oraz Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (SOR).
Trener
Aleksandra Zwyrtek-Tarach
Psycholog o I specjalności: psychologia pracy i organizacji oraz II – psychologia zdrowia i choroby. Ponadto, specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi oraz doradca zawodowy.
Słuchaczka studiów podyplomowych: coaching i mentoring.
Dyplomowana trenerka (absolwentka szkół trenerów: MATRIK w Krakowie i BRAINSTORM w Mysłowicach, a także trener MES – szkoleń rekomendowanych przez MPiPS) posiadająca ponad 13-letnie doświadczenie we współpracy z firmami szkoleniowymi i ośrodkami edukacyjnymi, dedykująca swoje szkolenia i treningi, m.in. pracownikom Publicznych Służb Zatrudnienia, Oświaty, Jednostek Samorządu Terytorialnego, Służby zdrowia, jak i firmom.
Członek Powiatowego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności w 2 specjalnościach: doradca zawodowy i psycholog.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.