Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA
1. Reguły profesjonalnej obsługi klienta w sklepie:
- Co to znaczy profesjonalna obsługa klienta – a co to znaczy STANDARD OBSŁUGI KLIENTA? – burza mózgów.
- Kluczowe standardy obsługi. Komu mają służyć standardy wyznaczone przez Sieć?
- Co to jest Aktywna Obsługa Klienta?
2. Aktywna sprzedaż – czyli jak nie podawać, a sprzedawać?
- Dlaczego tracimy klientów – czy powodem jest tylko cena?
- Profesjonalizm w zachowaniu sprzedawców na stoiskach ladowych,
- Czego wymagają klienci od sprzedawcy na stoiskach specjalistycznych?
- Proces zakupu jako podejmowanie decyzji – DIAGNOZA POTRZEB:
- Kiedy stosować pytania otwarte, a kiedy zamknięte?
- Zasada CECHA – ZALETA – KORZYŚĆ,
- Co to znaczy sprzedaż KORZYŚCI – zamknięcie sprzedaży?
- Aktywna sprzedaż w zachowaniu sprzedaży
- Identyfikacja kluczowych motywów zakupu – typologia klientów – TRUDNY KLIENTA - WSTĘP,
- Prezentacja towaru i argumentacja sprzedaży,
- SPRZEDAŻ WIĄZANA jako naturalna kontynuacja procesu sprzedaży na stoiskach specjalistycznych,
- Sugeracja i maksymalizacja zamówienia
3. TRUDNY KLIENT – czy trudna sytuacja?
- Z jakimi Klientami spotykamy się w Sklepie – BURZA MÓZGÓW – Identyfikowanie trudnych Klientów – Trudnych zachowań i radzenia sobie z nimi.
- Typologia klientów:
- Odgrywanie ról – kim jest ten klient? Turniej drużyn. Wspólna analiza, wnioski.
- Typy trudnych klientów – Agresywny, Egocentryk, Pasożyt, Histeryk, Dyktator.
- Analiza nagrania audio – klient trudny czy klient w trudnej sytuacji?
- W jaki sposób łagodzić reakcje rozmówcy, czyli na czym polega prowadzenie emocjonalne?
- Pięć zasad reagowania na trudne sytuacje w relacji z klientem.
- Praca z własnym nastawieniem – stresem i emocjami w sytuacjach trudnych - metoda ABCD Emocji (praca indywidualna), zamiana problemu na cel (praca coachingowa).
- Różnica między klientem trudnym z natury, a klientem w trudnej sytuacji.
- Czego klient nie powinien usłyszeć, bo zrobi się trudny? - praca w grupach, wspólna analiza, wnioski.
- Studia przypadków, wspólna analiza, wnioski.
4. Diagnoza problemu zgłaszanego przez klienta w trudnej sytuacji
- Dlaczego klienci nie zawsze wyraźnie określają swoje potrzeby?
- Problem zwany RETORYCZNYM – co to jest i jak z nim postępować?
- Jak dotrzeć do istoty problemu klienta – narzędzia aktywnego słuchania. Zadawanie pytań, parafrazowanie i odzwierciedlanie jako niezbędne elementy właściwej obsługi klienta – czy zawsze taka metoda jest skuteczna?
- Model 4xPO (Powiedz, że pomożesz, Posłuchaj, Powtórz, Pomóż).
- Scenki z wykorzystaniem modelu 4xPO, wspólna analiza, wnioski.
- Trudne rozmowy z klientami. Jak sobie z nimi radzić:
- Sytuacja z klientem zdenerwowanym.
- Sytuacja z klientem roszczeniowym.
- Sytuacja z klientem aroganckim i krzyczącym.
- Sytuacja z klientem, który „wie lepiej”.
5. Jak odpowiadać na obiekcje i zastrzeżenia klientów
- Technika „tak, ale…”, pomniejszanie oraz zaprzeczanie - dlaczego to najgorsze ze sposobów odpowiedzi na obiekcje, wątpliwości i zastrzeżenia klientów.
- PIWW, parafraza z wyjaśnieniem, poszerzenie – techniki przydatne w przypadku, gdy klient ma częściową rację.
- Jak reagować, gdy klient nie ma racji? Trudna sztuka delikatnego edukowania klienta, zgodnie z zasadą „pozwól mu wyjść z twarzą”.
- Gdy klient ma rację – kiedy jest potrzebne zadośćuczynienie?
- Gdy nie wiadomo, kto ma rację – techniki asertywne.
- Gra grupowa „Dwie drużyny” - utrwalająca wiedzę oraz ćwicząca umiejętność odpowiadania na obiekcje klientów, zwłaszcza w sytuacjach trudnych, z uwzględnieniem sytuacji reklamacyjnych.
Trener
Robert Staszkiewicz
Specjalista z dziedziny sprzedaży, zarządzania sprzedażą, projektowania i wdrażana standardów obsługi klienta. Pracuje jako trener od 18 lat. Pracował również jako Handlowiec, Regionalny Menager Sprzedaży, Trener i Menager do Rozwoju Sieci Handlowej IGA, odpowiedzialny za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w takich sieciach jak Euro Sklep S.A., czy Rabat Detal Sp. z o.o. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA
1 lub 2 dni
CELE SZKOLENIA
- Przekazanie uczestnikom wiedzy Aktywnej Obsługi Klienta, czyli wskazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu Obsługi Klienta w handlu detalicznym branży FMCG ze szczególnym naciskiem na Sprzedaż Dodatkową, Sprzedaż Wiązaną, Powitanie i Pożegnanie Klienta oraz Wygląd zewnętrzny Sprzedawców.
- Wypracowanie nawyków sprzedażowych polegających na profesjonalnym badaniu potrzeb w procesie sprzedaży na wszystkich stoiskach w sklepie, oraz na efektywnym załatwianiu reklamacji i obsługiwaniu wymagających Klientów.
ADRESACI
Sprzedawcy, właściciele sklepów, kierownicy sklepów, kierownicy działów handlu i marketingu, pracownicy sklepów takich jak magazynierzy i fakturzyści.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.