Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Efektywne standardy obsługi klienta – aktywna sprzedaż i obsługa.

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA

1. Reguły profesjonalnej obsługi klienta w sklepie:

  • Co to znaczy profesjonalna obsługa klienta – a co to znaczy STANDARD OBSŁUGI KLIENTA? – burza mózgów.
  • Kluczowe standardy obsługi. Komu mają służyć standardy wyznaczone przez Sieć?
  • Co to jest Aktywna Obsługa Klienta?

 

2. Aktywna sprzedaż – czyli jak nie podawać, a sprzedawać?

  • Dlaczego tracimy klientów – czy powodem jest tylko cena?
  • Profesjonalizm w zachowaniu sprzedawców na stoiskach ladowych,
  • Czego wymagają klienci od sprzedawcy na stoiskach specjalistycznych?
  • Proces zakupu jako podejmowanie decyzji – DIAGNOZA POTRZEB:
  • Kiedy stosować pytania otwarte, a kiedy zamknięte?
  • Zasada CECHA – ZALETA – KORZYŚĆ,
  • Co to znaczy sprzedaż KORZYŚCI – zamknięcie sprzedaży?
  • Aktywna sprzedaż w zachowaniu sprzedaży
  • Identyfikacja kluczowych motywów zakupu – typologia klientów – TRUDNY KLIENTA - WSTĘP,
  • Prezentacja towaru i argumentacja sprzedaży,
  • SPRZEDAŻ WIĄZANA jako naturalna kontynuacja procesu sprzedaży na stoiskach specjalistycznych,
  • Sugeracja i maksymalizacja zamówienia

 

3. TRUDNY KLIENT – czy trudna sytuacja?

  • Z jakimi Klientami spotykamy się w Sklepie – BURZA MÓZGÓW – Identyfikowanie trudnych Klientów – Trudnych zachowań i radzenia sobie z nimi.
  • Typologia klientów:
  • Odgrywanie ról – kim jest ten klient? Turniej drużyn. Wspólna analiza, wnioski.
  • Typy trudnych klientów – Agresywny, Egocentryk, Pasożyt, Histeryk, Dyktator.
  • Analiza nagrania audio – klient trudny czy klient w trudnej sytuacji?
  • W jaki sposób łagodzić reakcje rozmówcy, czyli na czym polega prowadzenie emocjonalne?
  • Pięć zasad reagowania na trudne sytuacje w relacji z klientem.
  • Praca z własnym nastawieniem – stresem i emocjami w sytuacjach trudnych - metoda ABCD Emocji (praca indywidualna), zamiana problemu na cel (praca coachingowa).
  • Różnica między klientem trudnym z natury, a klientem w trudnej sytuacji.
  • Czego klient nie powinien usłyszeć, bo zrobi się trudny? - praca w grupach, wspólna analiza, wnioski.
  • Studia przypadków, wspólna analiza, wnioski.

 

4. Diagnoza problemu zgłaszanego przez klienta w trudnej sytuacji

  • Dlaczego klienci nie zawsze wyraźnie określają swoje potrzeby?
  • Problem zwany RETORYCZNYM – co to jest i jak z nim postępować?
  • Jak dotrzeć do istoty problemu klienta – narzędzia aktywnego słuchania. Zadawanie pytań, parafrazowanie i odzwierciedlanie jako niezbędne elementy właściwej obsługi klienta – czy zawsze taka metoda jest skuteczna?
  • Model 4xPO (Powiedz, że pomożesz, Posłuchaj, Powtórz, Pomóż).
  • Scenki z wykorzystaniem modelu 4xPO, wspólna analiza, wnioski.
  • Trudne rozmowy z klientami. Jak sobie z nimi radzić:
  • Sytuacja z klientem zdenerwowanym.
  • Sytuacja z klientem roszczeniowym.
  • Sytuacja z klientem aroganckim i krzyczącym.
  • Sytuacja z klientem, który „wie lepiej”.

 

5. Jak odpowiadać na obiekcje i zastrzeżenia klientów

  • Technika „tak, ale…”, pomniejszanie oraz zaprzeczanie - dlaczego to najgorsze ze sposobów odpowiedzi na obiekcje, wątpliwości i zastrzeżenia klientów.
  • PIWW, parafraza z wyjaśnieniem, poszerzenie – techniki przydatne w przypadku, gdy klient ma częściową rację.
  • Jak reagować, gdy klient nie ma racji? Trudna sztuka delikatnego edukowania klienta, zgodnie z zasadą „pozwól mu wyjść z twarzą”.
  • Gdy klient ma rację – kiedy jest potrzebne zadośćuczynienie?
  • Gdy nie wiadomo, kto ma rację – techniki asertywne.
  • Gra grupowa „Dwie drużyny” - utrwalająca wiedzę oraz ćwicząca umiejętność odpowiadania na obiekcje klientów, zwłaszcza w sytuacjach trudnych, z uwzględnieniem sytuacji reklamacyjnych.

Trener

Robert Staszkiewicz

Specjalista z dziedziny sprzedaży, zarządzania sprzedażą, projektowania i wdrażana standardów obsługi klienta. Pracuje jako trener od 18 lat. Pracował również jako Handlowiec, Regionalny Menager Sprzedaży, Trener i Menager do Rozwoju Sieci Handlowej IGA, odpowiedzialny za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w takich sieciach jak Euro Sklep S.A., czy Rabat Detal Sp. z o.o.  Absolwent Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA

1 lub 2 dni

CELE SZKOLENIA

  • Przekazanie uczestnikom wiedzy Aktywnej Obsługi Klienta, czyli wskazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu Obsługi Klienta w handlu detalicznym branży FMCG ze szczególnym naciskiem na Sprzedaż Dodatkową, Sprzedaż Wiązaną, Powitanie i Pożegnanie Klienta oraz Wygląd zewnętrzny Sprzedawców.
  • Wypracowanie nawyków sprzedażowych polegających na profesjonalnym badaniu potrzeb w procesie sprzedaży na wszystkich stoiskach w sklepie, oraz na efektywnym załatwianiu reklamacji i obsługiwaniu wymagających Klientów.

ADRESACI

Sprzedawcy, właściciele sklepów, kierownicy sklepów, kierownicy działów handlu i marketingu, pracownicy sklepów takich jak magazynierzy i fakturzyści.

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.