Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
1. Klient wewnętrzny i zewnętrzny:
- Klient wewnętrzny a Klient zewnętrzny: Podobieństwa i różnice
- Kto jest moim Klientem wewnętrznym?: Analiza struktury i procesów w Firmie
- Waga Klienta - priorytety działań i sposoby ich wyodrębniania – wzajemne relacje korzyści Klient - Firma
- Trójkąt potrzeb Klienta w zakresie jakości. Analiza czynników kształtujących zachowania klienta wewnętrznego i zewnętrznego
- Technika tworzenia „neutralnych” parametrów i wartości wpływających na decyzję klienta o zakupie (negocjacje eksperckie)
2. Skuteczna komunikacja w negocjacjach zakupowych i nawiązywanie kontaktu z klientem:
- Znaczenie pierwszego wrażenia
- Rola indywidualnego podejścia do klienta
- Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
- Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywania relacji
- Określenie i zrozumienie potrzeb obu stron
3. Typy klienta – sposób skutecznych negocjacji zakupowych:
- Rozpoznanie charakterystyki klienta
- Dopasowanie stylu do typu klienta
- Wpływ poprzez wartości klienta
4. Jak zachować postawę asertywną w kontakcie z klientem ?
- Asertywność w kontakcie z klientem wewnętrznym
- Asertywne odmawianie i proszenie
- Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „nie”?
- Kulturalne upominanie klienta
- Przekazywanie klientowi złych wiadomości
5. Jak sobie radzić z trudnymi klientami?
- Przyczyny niezadowolenia klientów
- Reagowanie na emocje w procesie sprzedaży i negocjacji
- Procedura radzenia sobie z obiekcjami i sprzeciwem
- Radzenie sobie z manipulacją i krytyką
6. Komunikacja werbalna i niewerbalna w procesie negocjacyjnym – umiejętności wspomagające negocjowanie:
- Operowanie przestrzenią i gestami
- Interpretacja mowy ciała
- Gesty wzmacniające i sugerujące
7. Skuteczna komunikacja werbalna (techniki neurolingwistyczne):
- Siła tego co mówimy - słowa
- Siła tego jak mówimy - głos
- Zasady skutecznej argumentacji i przekazywania informacji
- Klarowność i przejrzystość wypowiedzi
- Techniki nawiązywania i potwierdzania kontaktu, umiejętność stawiania pytań, techniki uzyskiwania odpowiedzi twierdzącej, argumentowanie, komunikaty budujące zaufanie
- Pułapki w komunikacji werbalnej
- Język korzyści i język zmysłów – dobór słów i ich ważność
- Zadawanie pytań – strategia perswazji
- Prowadzenie rozmowy – elastyczność
- Sztuka słuchania
8. Aktywne słuchanie:
- Poziomy jakości słuchania
- Selektywne słuchanie klienta
- Sztuka wychwytywania istotnych elementów
9. Sztuka gestu – komunikacja niewerbalna:
- Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
- Typy uścisków dłoni i ich znaczenie
- Jak uniknąć gafy – cmok nonsens i gesty relacyjne
- Skuteczne budowanie wizerunku a mowa ciała
- Gesty wzmacniające wypowiedź
- Znaczenie wyglądu i ubioru w obsłudze klient
10. Dress code - elegancja w ubiorze – wywieranie wpływu poprzez wizerunek:
- Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji
- Prawidłowy dobór stroju i dodatków,
- Fryzura, makijaż, biżuteria
- Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety,
- Podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny.
- Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji
- Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki
- Idealny ubiór do biura, na spotkania i negocjacje
- Wskazówki dotyczące doboru stroju
- Strój nieformalny czy ubranie wyjściowe?
- Elementy stroju budujące określony wizerunek w oczach Klienta
11. Zasady negocjacji twardych i miękkich:
- Podział negocjacji na twarde i miękkie
- Zarządzanie ustępstwami
- Praktyczne zastosowanie twardych technik negocjacyjnych
12. Negocjacje oparte na zasadach:
- Sens negocjacji o interesy
- Oddziel ludzi od problemu: bariery komunikacyjne – rozpoznawanie i uniknie; analiza
- Transakcyjna a komunikacja w negocjacjach
- Odkrywaj stanowiska drugiej strony; staraj się, aby wynik rozmów oparty był o obiektywne kryteria; znajdź kilka rozwiązań pogodzenia stanowisk
- Kiedy stosować negocjacje oparte o interesy?
13. Negocjacje eksperckie:
- Sztuka negocjacji eksperckich
- Negocjuj nie negocjując
- Stworzenie „neutralnych” parametrów dających przewagę w negocjacjach zakupowych
14. Wywieranie wpływu w negocjacjach:
- Podstawowe prawa wywierania wpływu
- Techniki manipulacji na poziomie faktów
- Techniki manipulacji czasem
- Techniki manipulacji faktami
- Techniki manipulacji relacjami i emocjami
- Warsztat – dobór najskuteczniejszych manipulacji
15. Ja negocjator:
- Indywidualny potencjał negocjacyjny poszczególnych uczestników
- Zespół to siła, czyli synergia zespołów negocjacyjnych
16. Coaching jako styl zarządzania:
- Rozumienie istoty coachingu: czym jest i czym nie jest coaching
- Korzyści płynące z coachingu
- Zagrożenia coachingu w pracy
- Kompetencje wymagane w procesie coachingu
- Style i modele coachingu
- Budowanie w organizacji wsparcia dla coachingu
17. Etapy zapewniające efektywny przebieg procesu coachingu w zarządzaniu:
- Kontrakt, współtworzenie relacji,
- Określenie potrzeb i celów coachingu
- Uzgodnienie konkretnych potrzeb rozwojowych
- Coaching w działaniu
- Przegląd procesu coachingu i wzmocnienie uczenia się
- Zakończenie coachingu
- Ocena własnej skuteczności coachingowej
- Narzędzia coachingowe w praktyce
18. W kierunku doskonałości – zarządzanie wynikami (efektami) pracy zespołu:
- Menedżer w roli coacha
- Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności
- Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty
- Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie
- Zarządzanie przez cele
- Zarządzanie wynikami pracy zespołu
- Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań
- Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy
- Kontrola wyników jako element zarządzania pracą zespołu
- Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół
- Mentoring
19. Osobowość w negocjacjach i coachingu (techniki psychologiczne):
- Rozpoznawanie typów osobowościowych uczestników procesu negocjacyjnego
- Świadomość własnego typu osobowości i budowanie na nim przewagi w negocjacjach
- Wywieranie wpływu i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań w zarządzaniu coachingowym
- Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
- SWOT, czyli silne i słabe strony poszczególnych modeli zachowań
Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest poznanie i przećwiczenie poznanych technik prowadzenia rozmów negocjacyjnych z klientem wewnętrznym oraz zrozumienie istoty coachingu.
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących zgłębiać wiedzę w dziedzinie skutecznych negocjacji oraz coachingu.
Trener
Piotr T. Ruta
Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.