Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Negocjacje z klientem wewnętrznym z elementami coachingu.

Program szkolenia

1. Klient wewnętrzny i zewnętrzny:

  • Klient wewnętrzny a Klient zewnętrzny: Podobieństwa i różnice
  • Kto jest moim Klientem wewnętrznym?: Analiza struktury i procesów w Firmie
  • Waga Klienta - priorytety działań i sposoby ich wyodrębniania – wzajemne relacje korzyści Klient - Firma
  • Trójkąt potrzeb Klienta w zakresie jakości. Analiza czynników kształtujących zachowania klienta wewnętrznego i zewnętrznego
  • Technika tworzenia „neutralnych” parametrów i wartości wpływających na decyzję klienta o zakupie (negocjacje eksperckie)

 

2. Skuteczna komunikacja w negocjacjach zakupowych i nawiązywanie kontaktu z klientem:

  • Znaczenie pierwszego wrażenia
  • Rola indywidualnego podejścia do klienta
  • Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
  • Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywania relacji
  • Określenie i zrozumienie potrzeb obu stron

 

3. Typy klienta – sposób skutecznych negocjacji zakupowych:

  • Rozpoznanie charakterystyki klienta
  • Dopasowanie stylu do typu klienta
  • Wpływ poprzez wartości klienta

 

4. Jak zachować postawę asertywną w kontakcie z klientem ?

  • Asertywność w kontakcie z klientem wewnętrznym
  • Asertywne odmawianie i proszenie
  • Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „nie”?
  • Kulturalne upominanie klienta
  • Przekazywanie klientowi złych wiadomości

 

5. Jak sobie radzić z trudnymi klientami?

  • Przyczyny niezadowolenia klientów
  • Reagowanie na emocje w procesie sprzedaży i negocjacji
  • Procedura radzenia sobie z obiekcjami i sprzeciwem
  • Radzenie sobie z manipulacją i krytyką

 

6. Komunikacja werbalna i niewerbalna w procesie negocjacyjnym – umiejętności wspomagające negocjowanie:

  • Operowanie przestrzenią i gestami
  • Interpretacja mowy ciała
  • Gesty wzmacniające i sugerujące

 

7. Skuteczna komunikacja werbalna (techniki neurolingwistyczne):

  • Siła tego co mówimy - słowa
  • Siła tego jak mówimy - głos
  • Zasady skutecznej argumentacji i przekazywania informacji
  • Klarowność i przejrzystość wypowiedzi
  • Techniki nawiązywania i potwierdzania kontaktu, umiejętność stawiania pytań, techniki uzyskiwania odpowiedzi twierdzącej, argumentowanie, komunikaty budujące zaufanie
  • Pułapki w komunikacji werbalnej
  • Język korzyści i język zmysłów – dobór słów i ich ważność
  • Zadawanie pytań – strategia perswazji
  • Prowadzenie rozmowy – elastyczność
  • Sztuka słuchania

 

8. Aktywne słuchanie:

  • Poziomy jakości słuchania
  • Selektywne słuchanie klienta
  • Sztuka wychwytywania istotnych elementów

 

9. Sztuka gestu – komunikacja niewerbalna:

  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
  • Typy uścisków dłoni i ich znaczenie
  • Jak uniknąć gafy – cmok nonsens i gesty relacyjne
  • Skuteczne budowanie wizerunku a mowa ciała
  • Gesty wzmacniające wypowiedź
  • Znaczenie wyglądu i ubioru w obsłudze klient

 

10. Dress code - elegancja w ubiorze – wywieranie wpływu poprzez wizerunek:

  • Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji
  • Prawidłowy dobór stroju i dodatków,
  • Fryzura, makijaż, biżuteria
  • Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety,
  • Podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny.
  • Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji
  • Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki
  • Idealny ubiór do biura, na spotkania i negocjacje
  • Wskazówki dotyczące doboru stroju
  • Strój nieformalny czy ubranie wyjściowe?
  • Elementy stroju budujące określony wizerunek w oczach Klienta

 

11. Zasady negocjacji twardych i miękkich:

  • Podział negocjacji na twarde i miękkie
  • Zarządzanie ustępstwami
  • Praktyczne zastosowanie twardych technik negocjacyjnych

 

12. Negocjacje oparte na zasadach:

  • Sens negocjacji o interesy
  • Oddziel ludzi od problemu: bariery komunikacyjne – rozpoznawanie i uniknie; analiza
  • Transakcyjna a komunikacja w negocjacjach
  • Odkrywaj stanowiska drugiej strony; staraj się, aby wynik rozmów oparty był o obiektywne kryteria; znajdź kilka rozwiązań pogodzenia stanowisk
  • Kiedy stosować negocjacje oparte o interesy?

 

13. Negocjacje eksperckie:

  • Sztuka negocjacji eksperckich
  • Negocjuj nie negocjując
  • Stworzenie „neutralnych” parametrów dających przewagę w negocjacjach zakupowych

 

14. Wywieranie wpływu w negocjacjach:

  • Podstawowe prawa wywierania wpływu
  • Techniki manipulacji na poziomie faktów
  • Techniki manipulacji czasem
  • Techniki manipulacji faktami
  • Techniki manipulacji relacjami i emocjami
  • Warsztat – dobór najskuteczniejszych manipulacji

 

15. Ja negocjator:

  • Indywidualny potencjał negocjacyjny poszczególnych uczestników
  • Zespół to siła, czyli synergia zespołów negocjacyjnych

 

16. Coaching jako styl zarządzania:

  • Rozumienie istoty coachingu: czym jest i czym nie jest coaching
  • Korzyści płynące z coachingu
  • Zagrożenia coachingu w pracy
  • Kompetencje wymagane w procesie coachingu
  • Style i modele coachingu
  • Budowanie w organizacji wsparcia dla coachingu

 

17. Etapy zapewniające efektywny przebieg procesu coachingu w zarządzaniu:

  • Kontrakt, współtworzenie relacji,
  • Określenie potrzeb i celów coachingu
  • Uzgodnienie konkretnych potrzeb rozwojowych
  • Coaching w działaniu
  • Przegląd procesu coachingu i wzmocnienie uczenia się
  • Zakończenie coachingu
  • Ocena własnej skuteczności coachingowej
  • Narzędzia coachingowe w praktyce

 

18. W kierunku doskonałości – zarządzanie wynikami (efektami) pracy zespołu:

  • Menedżer w roli coacha
  • Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności
  • Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty
  • Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie
  • Zarządzanie przez cele
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu
  • Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań
  • Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy
  • Kontrola wyników jako element zarządzania pracą zespołu
  • Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół
  • Mentoring

 

19. Osobowość w negocjacjach i coachingu (techniki psychologiczne):

  • Rozpoznawanie typów osobowościowych uczestników procesu negocjacyjnego
  • Świadomość własnego typu osobowości i budowanie na nim przewagi w negocjacjach
  • Wywieranie wpływu i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań w zarządzaniu coachingowym
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • SWOT, czyli silne i słabe strony poszczególnych modeli zachowań

 

Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest poznanie i przećwiczenie poznanych technik prowadzenia rozmów negocjacyjnych z klientem wewnętrznym oraz zrozumienie istoty coachingu.

 

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących zgłębiać wiedzę w dziedzinie skutecznych negocjacji oraz coachingu.

Trener

Piotr T. Ruta

Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.

 

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.