Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Podnoszenie kwalifikacji przez pracowników, umowy szkoleniowe.

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA

I. Podstawa prawna - ustawa z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy

 

II. Zagadnienia ogólne:

  • definicja podnoszenia kwalifikacji,
  • kwestia zgody pracodawcy: czy jest niezbędna; w jakiej formie pracodawca wyraża zgodę

 

III. Umowa szkoleniowa (omówienie zagadnień):

  • kiedy zachodzi konieczność podpisania,
  • elementy istotne umowy oraz minimalne wymagania dla zachowania zgodności z przepisami prawa pracy,
  • co dodatkowo warto zawrzeć w umowie szkoleniowej,
  • omówienie przykładowego egzemplarza umowy szkoleniowej.

 

IV. Uprawnienia pracownika.

 

V. Obowiązki pracodawcy.

 

VI. Kwestie ewentualnych dobrowolnych świadczeń ze strony pracodawcy.

 

VII. Obowiązek odpracowania:

  • okres odpracowania,
  • uregulowania umowne wraz z elementami istotnymi,
  • omówienie przykładowego egzemplarza umowy/postanowień umownych dotyczących obowiązku odpracowania kosztów szkolenia przez pracownika.

 

VIII. Obowiązek zwrotu kosztów:

  • w jakich przypadkach powstaje,
  • kiedy roszczenie jest niedopuszczalne niedopuszczalne,
  • co można traktować, jako koszt podlegający zwrotowi,
  • jak rozliczać - omówienie z przykładami.

 

IX. Podnoszenie kwalifikacji, a czas pracy:

  • szkolenia ze skierowania przez pracodawcę oraz proponowane,
  • szkolenia dotyczące obowiązków pracowniczych,
  • szkolenia ogólne, w tym hobby pracownika.

 

X. Pytania i odpowiedzi.

Trener

Anna Respond

Specjalizuje się w prawie pracy, prawie cywilnym oraz prawie administracyjnym, w swojej karierze zawodowej doradza zarówno przedsiębiorcom - pracodawcom, jak osobom fizycznym, posiada szerokie doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych, adwokat, ukończyła z wyróżnieniem dwa kierunki: Prawo oraz Administrację na Wydziale Prawa Prawa Kanonicznego i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie, wpisana na listę adwokatów Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie.

SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA

1 dzień

CELE SZKOLENIA

Celem szkolenia jest omówienie podstawowych zagadnień z zakresu podnoszenia kwalifikacji przez pracownika, w jaki sposób może dojść do umowy pomiędzy pracodawcą i pracownikiem w przedmiocie szkolenia, przedstawienie i omówienie przykładowej umowy zawieranej z pracownikiem, jej elementów istotnych, dodatkowych rozwiązań (jak obowiązek odpracowania  szkolenia przez pracownika) oraz kwestie związane z czasem pracy pracownika uczestniczącego  lub skierowanego na szkolenie.

ADRESACI

Adresatami szkolenia są przedsiębiorcy zatrudniający pracowników, organy zarządzające przedsiębiorstw lub podlegli im kierownicy wydziałów/komórek kadr, odpowiedzialni za rozliczenia z pracownikami, podnoszenie ich kwalifikacji i zobowiązani do prowadzenia tzw. teczki pracowniczej, a także wszyscy zainteresowani tematyką podnoszenia kwalifikacji przez pracownika.

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.