Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

STRATEGIC THINKING – myślenie strategiczne w praktyce: praktyczne warsztaty z wykorzystaniem autorskich symulacji rynkowych i arkuszy planowania strategii.

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA

I. WPROWADZENIE DO TWORZENIA STRATEGII – ATRIUM WARSZATU STRATEGICZNEGO

  • Wprowadzająca gra szkoleniowa TEAM IDEAS – inspirujące przykłady strategii i działań liderów światowego biznesu i twórców strategii
  • Strategia, taktyka, cele, analiza strategiczna, wizja działania – czym są te narzędzia, jak je rozumieć i wykorzystywać
  • Strategia 2.0 – jak zmienił się świat budowania strategii pod koniec drugiej dekady XXI wieku – najnowsze trendy (na przykładach)

 

II. WARSZTAT STRATEGA W AKCJI – SYMULACJA RYNKOWA „STRATEGIC MANAGEMENT”

  • Podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad gry
  • Audyt strategiczny i opracowanie strategii działania na rynku

              - narada strategiczna (symulacja pracy zarządu instytucji)

              - kierunki działania i inwestycje (rola działów rozwoju i inwestycji)

              - budżetowanie (znaczenie zaangażowania działów finansów oraz sprzedaży i marketingu)

  • Realizacja strategii w praktyce

              - decyzja o kierunkach działań rozwojowych

              - obsługa kontraktów na rynku

              - planowanie realizacji zleceń (logistyka)

  • Wdrażanie, kontrola i raportowanie wyników

              - raportowanie operacyjne (zasoby – także ludzkie i optymalizacja kosztów)

              - raportowanie finansowe (rachunek wyników – rola księgowości i controllingu)

              - raportowanie strategiczne (poznanie kluczowych wskaźników na tle innych)

  • Działanie w warunkach zmiennego otoczenia

             - wykorzystanie informacji z wielu źródeł do podejmowania decyzji

             - konflikt celów – sukces działu i jednostki biznesu a sukces całej organizacji

             - sztuka wykorzystywania okazji rynkowych i zarządzania ryzykiem

  • Poznanie wyników symulacji, najważniejszych wniosków, zdobytych doświadczeń

             - omówienie czynników wpływających w praktyce na sukces firmy

 

III. PLAN STRATEGICZNY – BUDOWA FUNDAMENTÓW SUKCESU FIRMY

  • Etapy planowania strategii w praktyce – na podstawie żywych doświadczeń z symulacji STRATEGIC MANAGEMENT
  • Poznajemy narzędzie STRATEGIC TOOL – z jakich części składa się plan tworzenia strategii firmy, jej oddziałów i działów:

             - metody podejmowania decyzji na podstawie profilowania strategii

             - wyznaczanie celów, ryzyk i opcji decyzyjnych (złożona analityka cross-SWOT)

             - techniki wdrażania – strategie projektowe (m.in. PRINCE2)

  • Audyt strategiczny w praktyce – jak analizować zasoby, otoczenie, czynniki zewnętrzne, portfel zadań i usług oraz tworzyć opcje strategiczne na bazie okazji biznesowych
  • Strategia rozwoju w praktyce – działania w płaszczyźnie produkt-rynek, także w obszarze obsługi klienta wewnętrznego
  • Strategie działów, oddziałów i jednostek biznesowych – tworzenie sposobów wyróżnienia się na tle konkurencji

 

IV. WDRAŻANIE I KONTROLA REALIZACJI STRATEGII – CZYLI JAK SPRAWIĆ, BY STWORZONY PLAN WCIELIĆ W ŻYCIE

  • Zapewnienie zasobów do wdrażania strategii oraz zaangażowanie zespołu w jego wdrażanie – jak wykorzystać indywidualny potencjał (test ról w zespole)
  • Kaskadowanie celów i zadań – wraz z przypisaniem wskaźników kontrolnych (KPI), wzajemne rozplanowanie projektów (mapa strategii)
  • Kontrola realizacji planu, planowanie scenariuszowe i inspirujące metody bieżących działań w kierunku utrzymania kierunku działania i zaplanowanych strategii

 

V. BEST I WORST PRACTICES PLANOWANIA I WDRAŻANIA STRATEGII

  • Rola stałości i konsekwencji w realizowanych działaniach – przykłady liderów rynku oraz przegranych w tym zakresie
  • Zarządzanie okazjami i możliwościami rynkowymi oraz szybkie reagowanie w sytuacji przełomowych ryzyk – przykłady best i worst practices
  • Słynne prawa i zasady praktyków biznesu w zakresie budowania oraz wdrażania strategii

 

VI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  • Wnioski dla firm – uczestników warsztatów i indywidualne
  • Indywidualny plan działań – jaką wiedzę, umiejętności zastosuję w swojej pracy po szkoleniu

Trener

Michał Dziekoński

Dyrektor zarządzający Business Games Institute, firmy tworzącej i wykorzystującej symulacje i gry decyzyjne w szkoleniach i rozwoju pracowników. Jednocześnie realizuje swoje pasje w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, gdzie zaangażowany jest w szereg projektów edukacyjnych, rozwojowych i naukowych.

Ze strategią i myśleniem strategicznym związany od początku kariery zawodowej, przez kilkanaście lat zarządzał zespołem w Grupie Siemens (sekcja marketingu strategicznego), obecnie działa dodatkowo jako interim manager i konsultant, tworząc systemy planowania i mierzenia działań strategicznych firm i instytucji.

Posiada certyfikaty MBA Oxford Brookes University, the Advanced Certificate in Marketing (CIM) oraz Marketing Training (Orlando, USA). Jest współautorem książek: Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Wskaźniki marketingowe, E-marketing – współczesne trendy: pakiet startowy, Konsument wierny jak pies oraz Projektowanie efektywnych szkoleń.

SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA

2 dni

CELE SZKOLENIA

Celem szkolenia jest poznanie praktycznych metod planowania strategii, przekładania strategii na działania taktyczno-operacyjne (kaskadowanie), ale także adaptacja aktywności realizowanych przez konkretny dział lub osobę do wyznaczonej strategii.

 

Dzięki uczestnictwu w warsztatach Uczestnicy:

  • sprawdzą własne umiejętności planowania i realizacji strategii – dzięki uczestnictwie w symulacji rynkowej STRATEGIC MANAGEMENT
  • będą w stanie samodzielnie zaplanować strategię i działania taktyczne, operacyjne i wdrożeniowe – z wykorzystaniem m.in. specjalnych arkuszy i szablonów w Excelu
  • nabędą wiedzę i umiejętności w obszarze kluczowych narzędzi planowania strategii
  • przygotują analizy i plany strategiczne dla klientów, rynków i w obszarze spełniania potrzeb i realizacji celów postawionych przed organizacją
  • zdobędą kompetencje niezbędne do pracy na wyższym stanowisku (sukcesja) wymagających umiejętności strategicznego myślenia

ADRESACI

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób planujących (ale także wdrażających i realizujących) działania strategiczne – zarówno w sektorze publicznym (strategie samorządów i adaptacje do strategii rządowych oraz NGO’s), jak i prywatnym (firmy różnej wielkości).

 

W szczególności warsztaty zainteresują:

  • szefów i pracowników działów analiz i planowania
  • menedżerów działów, wydziałów i departamentów
  • członków zarządów i inne osoby z kadry zarządzającej
  • kierujących działami sprzedaży i marketingu
  • osoby realizujące strategię – z działów HR, logistyki, IT, produkcji i in.

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.