Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA
I. WPROWADZENIE DO TWORZENIA STRATEGII – ATRIUM WARSZATU STRATEGICZNEGO
- Wprowadzająca gra szkoleniowa TEAM IDEAS – inspirujące przykłady strategii i działań liderów światowego biznesu i twórców strategii
- Strategia, taktyka, cele, analiza strategiczna, wizja działania – czym są te narzędzia, jak je rozumieć i wykorzystywać
- Strategia 2.0 – jak zmienił się świat budowania strategii pod koniec drugiej dekady XXI wieku – najnowsze trendy (na przykładach)
II. WARSZTAT STRATEGA W AKCJI – SYMULACJA RYNKOWA „STRATEGIC MANAGEMENT”
- Podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad gry
- Audyt strategiczny i opracowanie strategii działania na rynku
- narada strategiczna (symulacja pracy zarządu instytucji)
- kierunki działania i inwestycje (rola działów rozwoju i inwestycji)
- budżetowanie (znaczenie zaangażowania działów finansów oraz sprzedaży i marketingu)
- Realizacja strategii w praktyce
- decyzja o kierunkach działań rozwojowych
- obsługa kontraktów na rynku
- planowanie realizacji zleceń (logistyka)
- Wdrażanie, kontrola i raportowanie wyników
- raportowanie operacyjne (zasoby – także ludzkie i optymalizacja kosztów)
- raportowanie finansowe (rachunek wyników – rola księgowości i controllingu)
- raportowanie strategiczne (poznanie kluczowych wskaźników na tle innych)
- Działanie w warunkach zmiennego otoczenia
- wykorzystanie informacji z wielu źródeł do podejmowania decyzji
- konflikt celów – sukces działu i jednostki biznesu a sukces całej organizacji
- sztuka wykorzystywania okazji rynkowych i zarządzania ryzykiem
- Poznanie wyników symulacji, najważniejszych wniosków, zdobytych doświadczeń
- omówienie czynników wpływających w praktyce na sukces firmy
III. PLAN STRATEGICZNY – BUDOWA FUNDAMENTÓW SUKCESU FIRMY
- Etapy planowania strategii w praktyce – na podstawie żywych doświadczeń z symulacji STRATEGIC MANAGEMENT
- Poznajemy narzędzie STRATEGIC TOOL – z jakich części składa się plan tworzenia strategii firmy, jej oddziałów i działów:
- metody podejmowania decyzji na podstawie profilowania strategii
- wyznaczanie celów, ryzyk i opcji decyzyjnych (złożona analityka cross-SWOT)
- techniki wdrażania – strategie projektowe (m.in. PRINCE2)
- Audyt strategiczny w praktyce – jak analizować zasoby, otoczenie, czynniki zewnętrzne, portfel zadań i usług oraz tworzyć opcje strategiczne na bazie okazji biznesowych
- Strategia rozwoju w praktyce – działania w płaszczyźnie produkt-rynek, także w obszarze obsługi klienta wewnętrznego
- Strategie działów, oddziałów i jednostek biznesowych – tworzenie sposobów wyróżnienia się na tle konkurencji
IV. WDRAŻANIE I KONTROLA REALIZACJI STRATEGII – CZYLI JAK SPRAWIĆ, BY STWORZONY PLAN WCIELIĆ W ŻYCIE
- Zapewnienie zasobów do wdrażania strategii oraz zaangażowanie zespołu w jego wdrażanie – jak wykorzystać indywidualny potencjał (test ról w zespole)
- Kaskadowanie celów i zadań – wraz z przypisaniem wskaźników kontrolnych (KPI), wzajemne rozplanowanie projektów (mapa strategii)
- Kontrola realizacji planu, planowanie scenariuszowe i inspirujące metody bieżących działań w kierunku utrzymania kierunku działania i zaplanowanych strategii
V. BEST I WORST PRACTICES PLANOWANIA I WDRAŻANIA STRATEGII
- Rola stałości i konsekwencji w realizowanych działaniach – przykłady liderów rynku oraz przegranych w tym zakresie
- Zarządzanie okazjami i możliwościami rynkowymi oraz szybkie reagowanie w sytuacji przełomowych ryzyk – przykłady best i worst practices
- Słynne prawa i zasady praktyków biznesu w zakresie budowania oraz wdrażania strategii
VI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
- Wnioski dla firm – uczestników warsztatów i indywidualne
- Indywidualny plan działań – jaką wiedzę, umiejętności zastosuję w swojej pracy po szkoleniu
Trener
Michał Dziekoński
Dyrektor zarządzający Business Games Institute, firmy tworzącej i wykorzystującej symulacje i gry decyzyjne w szkoleniach i rozwoju pracowników. Jednocześnie realizuje swoje pasje w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, gdzie zaangażowany jest w szereg projektów edukacyjnych, rozwojowych i naukowych.
Ze strategią i myśleniem strategicznym związany od początku kariery zawodowej, przez kilkanaście lat zarządzał zespołem w Grupie Siemens (sekcja marketingu strategicznego), obecnie działa dodatkowo jako interim manager i konsultant, tworząc systemy planowania i mierzenia działań strategicznych firm i instytucji.
Posiada certyfikaty MBA Oxford Brookes University, the Advanced Certificate in Marketing (CIM) oraz Marketing Training (Orlando, USA). Jest współautorem książek: Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Wskaźniki marketingowe, E-marketing – współczesne trendy: pakiet startowy, Konsument wierny jak pies oraz Projektowanie efektywnych szkoleń.
SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA
2 dni
CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest poznanie praktycznych metod planowania strategii, przekładania strategii na działania taktyczno-operacyjne (kaskadowanie), ale także adaptacja aktywności realizowanych przez konkretny dział lub osobę do wyznaczonej strategii.
Dzięki uczestnictwu w warsztatach Uczestnicy:
- sprawdzą własne umiejętności planowania i realizacji strategii – dzięki uczestnictwie w symulacji rynkowej STRATEGIC MANAGEMENT
- będą w stanie samodzielnie zaplanować strategię i działania taktyczne, operacyjne i wdrożeniowe – z wykorzystaniem m.in. specjalnych arkuszy i szablonów w Excelu
- nabędą wiedzę i umiejętności w obszarze kluczowych narzędzi planowania strategii
- przygotują analizy i plany strategiczne dla klientów, rynków i w obszarze spełniania potrzeb i realizacji celów postawionych przed organizacją
- zdobędą kompetencje niezbędne do pracy na wyższym stanowisku (sukcesja) wymagających umiejętności strategicznego myślenia
ADRESACI
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób planujących (ale także wdrażających i realizujących) działania strategiczne – zarówno w sektorze publicznym (strategie samorządów i adaptacje do strategii rządowych oraz NGO’s), jak i prywatnym (firmy różnej wielkości).
W szczególności warsztaty zainteresują:
- szefów i pracowników działów analiz i planowania
- menedżerów działów, wydziałów i departamentów
- członków zarządów i inne osoby z kadry zarządzającej
- kierujących działami sprzedaży i marketingu
- osoby realizujące strategię – z działów HR, logistyki, IT, produkcji i in.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.