Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Visual Merchandising, a zarządzanie kategorią w handlu detalicznym – efektywne zarządzanie powierzchnią sprzedaży i zapasami w sklepie w kontekście zarządzania kategorią.

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA

1. Shopper Marketing (SM) – teraźniejszość i przyszłość.

 

2. Kierunki rozwoju handlu samoobsługowego vs kierunki rozwoju potrzeb konsumentów:

  • Model 4xNAJ i jego ewolucja
  • Kanały sprzedaży i ich współzależności
  • Klient, shopper, konsument – dzisiejszy proces zakupowy
  • Cloasure rate – zrozumieć zachowania konsumentów
  • U&A, TOM, „funnele”, „fokusy”, panele, eyetracking – które badania konsumenckie warto wykorzystać w projektach SM

 

3. Znaczenie Drzewa Decyzyjnego konsumenta dla projektów shopper marketingowych, włączając dobór asortymentu, umiejscowienie kategorii, ekspozycji oraz budowy planogramów.

 

4. Projekt shopper marketingowy od A do Z – case study:

  • Analiza danych sprzedażowych (praca na przykładowej bazie ACN) oraz identyfikacja kategorii wymagających wsparcia SM
  • P&L i ROI projektu, czyli koszty, zyski oraz planowany zwrot z inwestycji
  • Narzędzia zwiększające średnią wartość paragonu (jak zwiększyć koszyk zakupowy)
  • Narzędzia zwiększające ruch w sklepie (jak zwiększyć traffic)
  • Claim, Key visual, mechanizm – szczegóły marketingowe
  • Kody, listingi, produkcja, dostawy itd. – szczegóły egzekucyjne
  • Dwa wymiary sprzedaży – jak przekonać klienta, że konsument to kupi oraz konsumenta, żeby rzeczywiście kupił
  • Dwa sprzedażowe momenty prawdy
  • Postewaluacja projektu

 

5. Merchandising w teorii oraz praktyce:

  • Szkoły ustawienia produktów na półkach
  • Fair share czyli „półkowe” zapewnienie ciągłości sprzedaży
  • Strefy rotacji: zimno-ciepło-gorąco

 

6. Sześć Złotych Zasad Merchandisingu – zastosowania praktyczne w dzisiejszym handlu samoobsługowym:

  • Zasada Lewej Strony
  • Zasada Najlepszej Półki
  • Zasada znajomości przeciętnego kupującego
  • Zasada złudzeń optycznych
  • Zasada minimum ekspozycji
  • Zasada czystych i nie zniszczonych produktów

 

7. Reguły lokalizacji produktów:

  • Reguła wielkości
  • Reguła bloków
  • Reguła segmentacji

 

8. Widoczność towarów:

  • Jak, gdzie i jakie – czyli wszystko o umieszczaniu materiałów POS zwiększających sprzedaż
  • Ekspozycje dodatkowe – kształt, rozmiar, umiejscowienie, asortyment, ustawienie towarów, komunikacja oraz analiza efektywności ekspozycji

 

9. Dobra komplementarne na ekspozycji podstawowej oraz dodatkowej.

 

10. Elementy psychologii sprzedaży: impulsy zmysłowe a myślenie racjonalne w procesie podejmowania decyzji zakupowych.

 

11. Merchandising w rozumieniu zarządzania kategorią produktów:

  • Definicja kategorii
  • Rola kategorii
  • Ocena kategorii
  • Cele i miary kategorii
  • Strategia kategorii
  • Taktyki kategorii
  • Implementacja kategorii
  • Weryfikacja kategorii

 

12. Ścieżki klientów w sklepie. Sterowanie ruchem klienta.

 

13.Przykładowe ciekawe rozwiązania z różnych krajów i różnych branż.

Trener

Robert Staszkiewicz

Specjalista z dziedziny sprzedaży, zarządzania sprzedażą, projektowania i wdrażana standardów obsługi klienta. Pracuje jako trener od 18 lat. Pracował również jako Handlowiec, Regionalny Menager Sprzedaży, Trener i Menager do Rozwoju Sieci Handlowej IGA, odpowiedzialny za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w takich sieciach jak Euro Sklep S.A., czy Rabat Detal Sp. z o.o.  Absolwent Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA

1 dzień lub 2 dni

ADRESACI

Właściciele, kierownicy i sprzedawcy sklepów chcących podnieść wydajność handlową z metra kwadratowego, pracownicy sklepów sieci handlowych, przedstawiciele handlowi różnych branż chcących poznać zasady jakimi powinni się kierować w celu wyboru najatrakcyjniejszych miejsc w PSD dla swoich produktów, merchandiserzy - sprzedawcy i projektanci odpowiedzialni za planowanie powierzchni handlowej.

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.