Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA
1. Shopper Marketing (SM) – teraźniejszość i przyszłość.
2. Kierunki rozwoju handlu samoobsługowego vs kierunki rozwoju potrzeb konsumentów:
- Model 4xNAJ i jego ewolucja
- Kanały sprzedaży i ich współzależności
- Klient, shopper, konsument – dzisiejszy proces zakupowy
- Cloasure rate – zrozumieć zachowania konsumentów
- U&A, TOM, „funnele”, „fokusy”, panele, eyetracking – które badania konsumenckie warto wykorzystać w projektach SM
3. Znaczenie Drzewa Decyzyjnego konsumenta dla projektów shopper marketingowych, włączając dobór asortymentu, umiejscowienie kategorii, ekspozycji oraz budowy planogramów.
4. Projekt shopper marketingowy od A do Z – case study:
- Analiza danych sprzedażowych (praca na przykładowej bazie ACN) oraz identyfikacja kategorii wymagających wsparcia SM
- P&L i ROI projektu, czyli koszty, zyski oraz planowany zwrot z inwestycji
- Narzędzia zwiększające średnią wartość paragonu (jak zwiększyć koszyk zakupowy)
- Narzędzia zwiększające ruch w sklepie (jak zwiększyć traffic)
- Claim, Key visual, mechanizm – szczegóły marketingowe
- Kody, listingi, produkcja, dostawy itd. – szczegóły egzekucyjne
- Dwa wymiary sprzedaży – jak przekonać klienta, że konsument to kupi oraz konsumenta, żeby rzeczywiście kupił
- Dwa sprzedażowe momenty prawdy
- Postewaluacja projektu
5. Merchandising w teorii oraz praktyce:
- Szkoły ustawienia produktów na półkach
- Fair share czyli „półkowe” zapewnienie ciągłości sprzedaży
- Strefy rotacji: zimno-ciepło-gorąco
6. Sześć Złotych Zasad Merchandisingu – zastosowania praktyczne w dzisiejszym handlu samoobsługowym:
- Zasada Lewej Strony
- Zasada Najlepszej Półki
- Zasada znajomości przeciętnego kupującego
- Zasada złudzeń optycznych
- Zasada minimum ekspozycji
- Zasada czystych i nie zniszczonych produktów
7. Reguły lokalizacji produktów:
- Reguła wielkości
- Reguła bloków
- Reguła segmentacji
8. Widoczność towarów:
- Jak, gdzie i jakie – czyli wszystko o umieszczaniu materiałów POS zwiększających sprzedaż
- Ekspozycje dodatkowe – kształt, rozmiar, umiejscowienie, asortyment, ustawienie towarów, komunikacja oraz analiza efektywności ekspozycji
9. Dobra komplementarne na ekspozycji podstawowej oraz dodatkowej.
10. Elementy psychologii sprzedaży: impulsy zmysłowe a myślenie racjonalne w procesie podejmowania decyzji zakupowych.
11. Merchandising w rozumieniu zarządzania kategorią produktów:
- Definicja kategorii
- Rola kategorii
- Ocena kategorii
- Cele i miary kategorii
- Strategia kategorii
- Taktyki kategorii
- Implementacja kategorii
- Weryfikacja kategorii
12. Ścieżki klientów w sklepie. Sterowanie ruchem klienta.
13.Przykładowe ciekawe rozwiązania z różnych krajów i różnych branż.
Trener
Robert Staszkiewicz
Specjalista z dziedziny sprzedaży, zarządzania sprzedażą, projektowania i wdrażana standardów obsługi klienta. Pracuje jako trener od 18 lat. Pracował również jako Handlowiec, Regionalny Menager Sprzedaży, Trener i Menager do Rozwoju Sieci Handlowej IGA, odpowiedzialny za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w takich sieciach jak Euro Sklep S.A., czy Rabat Detal Sp. z o.o. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA
1 dzień lub 2 dni
ADRESACI
Właściciele, kierownicy i sprzedawcy sklepów chcących podnieść wydajność handlową z metra kwadratowego, pracownicy sklepów sieci handlowych, przedstawiciele handlowi różnych branż chcących poznać zasady jakimi powinni się kierować w celu wyboru najatrakcyjniejszych miejsc w PSD dla swoich produktów, merchandiserzy - sprzedawcy i projektanci odpowiedzialni za planowanie powierzchni handlowej.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.