Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
1. Typy negocjacji
- Negocjacje w sprzedaży
- Negocjacje cenowe – strategie obrony ceny
- Negocjacje zakupowe ( z dostawcami)
- Negocjacje z partnerami i wewnętrzne
- Negocjacje wprost, przez telefon, e-mail
2. Strategia negocjacji zakupowych
- Tworzenie strategii negocjacyjnych
- Techniki negocjacji dostosowane do sytuacji
- Stworzenie „neutralnych” parametrów dających przewagę w negocjacjach
- Stanowiska a interesy.
- Interes musi być chroniony – różne drogi dojścia do celu (realizacji interesu).
- Jak być elastycznym, a nie uległym?
- Jak sprawdzać, o co naprawdę chodzi drugiej stronie? - poszukiwanie sposobów realizacji własnych − celów poprzez rozpoznanie potrzeb partnerów negocjacji.
- Jak radzić sobie z impasami?
- Budowanie porozumienia negocjacyjnego.
- Zmiana podejścia do negocjacji, uwrażliwienie na potrzeby drugiej strony, przy jednoczesnym wzmocnieniu własnego stanowiska.
3. Zasady negocjacji twardych i miękkich
- Podział negocjacji na twarde i miękkie
- Zarządzanie ustępstwami
- Praktyczne zastosowanie twardych technik negocjacyjnych
4. Wywieranie wpływu w negocjacjach zakupowych przypomnienie
- Podstawowe prawa wywierania wpływu
- Co to są taktyki negocjacyjne i po co są stosowane?
- Wywieranie wpływu a manipulacja.
- Reguły wywierania wpływu– zastosowanie w biznesie.
- Techniki wywierania wpływu na poziomie faktów
- Techniki wywierania wpływu czasem
- Techniki wywierania wpływu faktami
- Techniki wywierania wpływu na poziomie relacjami i emocji
- Techniki wywierania wpływu na poziomie wizerunku, czyli dress code negocjatora
- Dobór najskuteczniejszych technik wywierania wpływu
5. Antymanipulacje w negocjacjach w zakupowych - taktyki negocjacyjne 49 taktyk
- strategia pierwsza: podstawowa decyzja
- strategia druga: przełamanie impasu; sposoby działania w sytuacji, w której proces negocjacji zatrzymał się lub bardzo osłabł.
- strategia trzecia: manipulacja czasem; manipulacja sytuacją czasową może stworzyć korzystne warunki lub zwiększyć napięcie i presję na drugą stronę.
- strategia czwarta: prowokacje; działanie niespójne i zagadkowe dla zmieszania i osłabienia drugiej strony.
- strategia piąta: pełna kontrola; osiągnij kontrolę nad tym, co i jak jest negocjowane, dyktuj tematy i procedury.
- strategia szósta: bezpośredni atak; jest to ostra, dynamiczna akcja podporządkowania sobie, przestraszenia i wytrącenia z równowagi drugiej strony.
- strategia siódma: budowanie napięcia; zwiększenie nacisku, wprowadzenie niepokoju okresowe zmniejszanie dla zmiękczenia drugiej strony.
- strategia ósma: zmień słabość w siłę; drogą uczciwości lub oszustwa użyj realnej lub wymyślonej słabości dla uzyskania ugody.
- strategia dziewiąta: użyj autorytetu
- strategia dziesiąta: szukamy kooperacji
- ćwiczenie wybranych taktyk w praktyce
6. Komunikacja werbalna i niewerbalna w procesie negocjacyjnym – umiejętności wspomagające negocjowanie
- Język korzyści i język zmysłów – dobór słów i ich ważność
- Zadawanie pytań – strategia perswazji
- Prowadzenie rozmowy – elastyczność
- Sztuka słuchania
- Operowanie przestrzenią i gestami
- Interpretacja mowy ciała
- Gesty wzmacniające i sugerujące
7. Magia gestu, czyli mowa ciała w negocjacjach
- Etykieta, czyli jak zachować się stosownie do sytuacji.
- Wzmocnienie wypowiedzi: operowanie dłonią; mimika twarzy; postawy neutralne.
- Postawa i komunikacja niewerbalna
- Tempo mówienia, natężenie głosu wykorzystywanie pauz
- Kontakt wzrokowy z audytorium
- postawa ciała
- gestykulacja
- dynamika – ruch
- zwracanie się do słuchaczy
- pewność wypowiedzi
- Style gestykulacji prezentacyjnej.
- Indywidualny dobór postaw i typów gestów dla uczestników szkolenia
8. Warsztat negocjacji (możliwość nagrań warsztatu i analizy wideo)
- Sceny obrazujące współpracę, rywalizację i konflikt w negocjacjach
- Sceny wywieranie wpływu w negocjacjach
- Sceny obronę przed manipulacją w negocjacjach
- Sceny negocjacje z partnerami o różnych typach osobowości
Cele szkolenia
Przećwiczenie poznanych technik prowadzenia rozmów negocjacyjnych.
Poznanie technik negocjacyjnych, wywierania wpływu i obrony przed manipulacją.
Poznanie technik komunikacji niewerbalnej wspierających negocjatora.
Dobór strategii i technik negocjacji do osobowości i stylu negocjowania partnerów.
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących zgłębiać wiedzę w dziedzinie skutecznych negocjacji.
Trener
Piotr T. Ruta
Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.