Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Zaawansowane negocjacje zakupowe - antymanipulacje.

Program szkolenia

1. Typy negocjacji

  • Negocjacje w sprzedaży
  • Negocjacje cenowe – strategie obrony ceny
  • Negocjacje zakupowe ( z dostawcami)
  • Negocjacje z partnerami i wewnętrzne
  • Negocjacje wprost, przez telefon, e-mail

 

2. Strategia negocjacji zakupowych

  • Tworzenie strategii negocjacyjnych
  • Techniki negocjacji dostosowane do sytuacji
  • Stworzenie „neutralnych” parametrów dających przewagę w negocjacjach
  • Stanowiska a interesy.
  • Interes musi być chroniony – różne drogi dojścia do celu (realizacji interesu).
  • Jak być elastycznym, a nie uległym?
  • Jak sprawdzać, o co naprawdę chodzi drugiej stronie? - poszukiwanie sposobów realizacji własnych − celów poprzez rozpoznanie potrzeb partnerów negocjacji.
  • Jak radzić sobie z impasami?
  • Budowanie porozumienia negocjacyjnego.
  • Zmiana podejścia do negocjacji, uwrażliwienie na potrzeby drugiej strony, przy jednoczesnym  wzmocnieniu własnego stanowiska.

 

3. Zasady negocjacji twardych i miękkich

  • Podział negocjacji na twarde i miękkie
  • Zarządzanie ustępstwami
  • Praktyczne zastosowanie twardych technik negocjacyjnych

 

4. Wywieranie wpływu w negocjacjach zakupowych przypomnienie

  • Podstawowe prawa wywierania wpływu
  • Co to są taktyki negocjacyjne i po co są stosowane?
  • Wywieranie wpływu a manipulacja.
  • Reguły wywierania wpływu– zastosowanie w biznesie.
  • Techniki wywierania wpływu na poziomie faktów
  • Techniki wywierania wpływu czasem
  • Techniki wywierania wpływu faktami
  • Techniki wywierania wpływu na poziomie relacjami i emocji
  • Techniki wywierania wpływu na poziomie wizerunku, czyli dress code negocjatora
  • Dobór najskuteczniejszych technik wywierania wpływu

 

5. Antymanipulacje w negocjacjach w zakupowych - taktyki negocjacyjne 49 taktyk

  • strategia pierwsza: podstawowa decyzja
  • strategia druga: przełamanie impasu; sposoby działania w sytuacji, w której proces negocjacji zatrzymał się lub bardzo osłabł.
  • strategia trzecia: manipulacja czasem; manipulacja sytuacją czasową może stworzyć korzystne warunki lub zwiększyć napięcie i presję na drugą stronę.
  • strategia czwarta: prowokacje; działanie niespójne i zagadkowe dla zmieszania i osłabienia drugiej strony.
  • strategia piąta: pełna kontrola; osiągnij kontrolę nad tym, co i jak jest negocjowane, dyktuj tematy i procedury.
  • strategia szósta: bezpośredni atak; jest to ostra, dynamiczna akcja podporządkowania sobie, przestraszenia i wytrącenia z równowagi drugiej strony.
  • strategia siódma: budowanie napięcia; zwiększenie nacisku, wprowadzenie niepokoju okresowe zmniejszanie dla zmiękczenia drugiej strony.
  • strategia ósma: zmień słabość w siłę; drogą uczciwości lub oszustwa użyj realnej lub wymyślonej słabości dla uzyskania ugody.
  • strategia dziewiąta: użyj autorytetu
  • strategia dziesiąta: szukamy kooperacji
  • ćwiczenie wybranych taktyk w praktyce

 

6. Komunikacja werbalna i niewerbalna w procesie negocjacyjnym – umiejętności wspomagające negocjowanie

  • Język korzyści i język zmysłów – dobór słów i ich ważność
  • Zadawanie pytań – strategia perswazji
  • Prowadzenie rozmowy – elastyczność
  • Sztuka słuchania
  • Operowanie przestrzenią i gestami
  • Interpretacja mowy ciała
  • Gesty wzmacniające i sugerujące

 

7. Magia gestu, czyli mowa ciała w negocjacjach

  • Etykieta, czyli jak zachować się stosownie do sytuacji.
  • Wzmocnienie wypowiedzi: operowanie dłonią; mimika twarzy; postawy neutralne.
  • Postawa i komunikacja niewerbalna
  • Tempo mówienia, natężenie głosu wykorzystywanie pauz
  • Kontakt wzrokowy z audytorium
  • postawa ciała
  • gestykulacja
  • dynamika – ruch
  • zwracanie się do słuchaczy
  • pewność wypowiedzi
  • Style gestykulacji prezentacyjnej.
  • Indywidualny dobór postaw i typów gestów dla uczestników szkolenia

 

8. Warsztat negocjacji (możliwość nagrań warsztatu i analizy wideo)

  • Sceny obrazujące współpracę, rywalizację i konflikt w negocjacjach
  • Sceny wywieranie wpływu w negocjacjach
  • Sceny obronę przed manipulacją w negocjacjach
  • Sceny negocjacje z partnerami o różnych typach osobowości

Cele szkolenia

Przećwiczenie poznanych technik prowadzenia rozmów negocjacyjnych.

Poznanie technik negocjacyjnych, wywierania wpływu i obrony przed manipulacją.

Poznanie technik komunikacji niewerbalnej wspierających negocjatora.

Dobór strategii i  technik negocjacji do osobowości i stylu negocjowania partnerów.

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących zgłębiać wiedzę w dziedzinie skutecznych negocjacji.

Trener

Piotr T. Ruta

Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.

 

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.