Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA
I. CENA PRODUKTU I JEJ WPŁYW NA DECYZJE KLIENTA
1. Cena i niesione przez nią informacje.
- Cena jako wskaźnik jakości i/lub prestiżu marki.
- Segmenty cenowe (premium, średnia i niższa półka) i łączące się z nimi oczekiwania klientów.
- Klient zdecydowany: kiedy cena nie gra roli?
2. „WYCENA - MARŻA” – czyli dobieranie właściwej ceny dla produktu w danym sklepie.
- Kotwice cenowe – rola optymalnej sekwencji.
- Zasada środka w odniesieniu do ceny produktu.
- Puste opcje cenowe i ich rola.
- Znaczenie sąsiedztwa: polityka cenowa w otoczeniu produktu.
3. „Tani Sklep” widziany oczami Klienta, a rzeczywista marża zrealizowana,
- Co to są „produkty wrażliwe cenowo”?
- „Produkty wrażliwe cenowo”, a kategorie wrażliwe cenowo,
- Produkt Wrażliwy Cenowo, a obrót i rotacja,
- Strategia cenowa, a Produkty Wrażliwy Cenowo,
- Poszukiwanie marży utraconej
- Definiowanie kategorii o podwyższonej marży zrealizowanej,
- Poszukiwanie marży w ramach kategorii Produktu Wrażliwego Cenowo.
- Zastosowanie Zasady PARETO i metody ABC, a zarządzanie marżą w ramach kategorii,
- Wykorzystanie systemów informatycznych do manipulacji cenowej,
- Komunikacja cenowa z klientem, a zarządzanie marża i ceną.
4. Prawidłowa prezentacja ceny – zasady i pułapki.
- Alternatywa jako najlepsza technika wprowadzania ceny: znaczenie kolejności przedstawiania opcji.
- Problemy przy wyborze kolejności opcji: techniki kotwiczenia a cena tego, co klient zobaczy przed produktem, który chcemy, by kupił.
II. ANALIZY KATEGORII ZAKUPOWYCH - ANALIZY WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE
- Źródła informacji,
- Rodzaje analiz,
- Przekazywanie wiedzy rynkowej do Spółdzielni,
- Analiza rynku w ramach danej kategorii,
- Priorytetyzacja kategorii zakupowych ze względu na potencjał oszczędności / łatwość wdrożenia
III. TWORZENIE STRATEGII DLA KATEGORII
- Uwarunkowania kategorii,
- Rola kategorii dla Spółdzielni,
- Zarządzanie zapotrzebowaniem zakupowym,
- Przygotowanie planów zakupowych z udziałem klientów wewnętrznych – poszczególnych PLACÓWEK,
- Dźwignie zakupowe
IV. KOMUNIKACJA CENOWA W SKLEPIE I NA ZEWNĄTRZ W RAMACH PRODUKTÓW WRAŻLIWYCH CENOWO - Komunikacja cenowa wewnątrz sklepu
- GORĄCE I ZIMNE miejsca i KATEGORIE w sklepie, - komunikacja z Konsumentem w Obrębie gorących i Zimnych Stref w sklepie,
- GORĄCE I ZIMNE miejsca na „półce” w ramach kategorii, - wykorzystanie w komunikacji z Konsumentem w KVI, czyli jak informować Konsumentów o promocja na produkty wrażliwe cenowo w ramach kategorii – „półki”?
- STREFA DEKOMPRESJI – jakie to miejsca w sklepie i na regale? – jakie konsekwencje niesie za sobą niewłaściwe dysponowanie miejscem w SD?
- Informacja cenowa w ramach kategorii – jak skutecznie oznaczać produkty Wrażliwe Cenowe w sklepie – cenówki, woblery, listwy,
- Promocje na produkty wrażliwe cenowo – jak skutecznie OPTYMALIZOWAĆ inwestycje w takie promocje
V. MIERZENIE SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA ZARZĄDZANIA CENĄ
- Testowanie stosowanych sekwencji i otaczających je rozwiązań przestrzennych.
- Segmentacja i filtrowanie danych sprzedażowych.
- Mierzenie stopnia realizacji sprzedażowych celów kampanii.
- Ankiety i kwestionariusze, a wykorzystanie baz danych.
Trener
Robert Staszkiewicz
Specjalista z dziedziny sprzedaży, zarządzania sprzedażą, projektowania i wdrażana standardów obsługi klienta. Pracuje jako trener od 18 lat. Pracował również jako Handlowiec, Regionalny Menager Sprzedaży, Trener i Menager do Rozwoju Sieci Handlowej IGA, odpowiedzialny za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w takich sieciach jak Euro Sklep S.A., czy Rabat Detal Sp. z o.o. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA
1 dzień lub 2 dni
ADRESACI
Właściciele sklepów, dyrektorzy, kierownicy, menedżerowie zakupów, kierownicy zaopatrzenia, kierownicy sklepów, kierownicy działów handlu.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.