Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Zarządzanie cenami w handlu detalicznym – czyli co zrobić, aby móc pochwalić się niskimi cenami.

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA

I. CENA PRODUKTU I JEJ WPŁYW NA DECYZJE KLIENTA

 

1. Cena i niesione przez nią informacje.

  • Cena jako wskaźnik jakości i/lub prestiżu marki.
  • Segmenty cenowe (premium, średnia i niższa półka) i łączące się z nimi oczekiwania klientów.
  • Klient zdecydowany: kiedy cena nie gra roli?

 

2. „WYCENA - MARŻA” – czyli dobieranie właściwej ceny dla produktu w danym sklepie.

  • Kotwice cenowe – rola optymalnej sekwencji.
  • Zasada środka w odniesieniu do ceny produktu.
  • Puste opcje cenowe i ich rola.
  • Znaczenie sąsiedztwa: polityka cenowa w otoczeniu produktu.

 

3. „Tani Sklep” widziany oczami Klienta, a rzeczywista marża zrealizowana,

  • Co to są „produkty wrażliwe cenowo”?
  • „Produkty wrażliwe cenowo”, a kategorie wrażliwe cenowo,
  • Produkt Wrażliwy Cenowo, a obrót i rotacja,
  • Strategia cenowa, a Produkty Wrażliwy Cenowo,
  • Poszukiwanie marży utraconej
  • Definiowanie kategorii o podwyższonej marży zrealizowanej,
  • Poszukiwanie marży w ramach kategorii Produktu Wrażliwego Cenowo.
  • Zastosowanie Zasady PARETO i metody ABC, a zarządzanie marżą w ramach kategorii,
  • Wykorzystanie systemów informatycznych do manipulacji cenowej,
  • Komunikacja cenowa z klientem, a zarządzanie marża i ceną.

 

4. Prawidłowa prezentacja ceny – zasady i pułapki.

  • Alternatywa jako najlepsza technika wprowadzania ceny: znaczenie kolejności przedstawiania opcji.
  • Problemy przy wyborze kolejności opcji: techniki kotwiczenia a cena tego, co klient zobaczy przed produktem, który chcemy, by kupił.

 

II. ANALIZY KATEGORII ZAKUPOWYCH - ANALIZY WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE

  • Źródła informacji,
  • Rodzaje analiz,
  • Przekazywanie wiedzy rynkowej do Spółdzielni,
  • Analiza rynku w ramach danej kategorii,
  • Priorytetyzacja kategorii zakupowych ze względu na potencjał oszczędności / łatwość wdrożenia

 

III. TWORZENIE STRATEGII DLA KATEGORII

  • Uwarunkowania kategorii,
  • Rola kategorii dla Spółdzielni,
  • Zarządzanie zapotrzebowaniem zakupowym,
  • Przygotowanie planów zakupowych z udziałem klientów wewnętrznych – poszczególnych PLACÓWEK,
  • Dźwignie zakupowe

 

IV. KOMUNIKACJA CENOWA W SKLEPIE I NA ZEWNĄTRZ W RAMACH PRODUKTÓW WRAŻLIWYCH CENOWO - Komunikacja cenowa wewnątrz sklepu

  • GORĄCE I ZIMNE miejsca i KATEGORIE w sklepie, - komunikacja z Konsumentem w Obrębie gorących i Zimnych Stref w sklepie,
  • GORĄCE I ZIMNE miejsca na „półce” w ramach kategorii, - wykorzystanie w  komunikacji z Konsumentem w KVI, czyli jak informować Konsumentów  o promocja na produkty wrażliwe cenowo w ramach kategorii – „półki”?
  • STREFA DEKOMPRESJI – jakie to miejsca w sklepie i na regale? – jakie konsekwencje niesie za sobą niewłaściwe dysponowanie miejscem w SD?
  • Informacja cenowa w ramach kategorii – jak skutecznie oznaczać produkty Wrażliwe Cenowe w sklepie – cenówki, woblery, listwy,
  • Promocje na produkty wrażliwe cenowo – jak skutecznie OPTYMALIZOWAĆ inwestycje w takie promocje

 

V. MIERZENIE SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA ZARZĄDZANIA CENĄ

  • Testowanie stosowanych sekwencji i otaczających je rozwiązań przestrzennych.
  • Segmentacja i filtrowanie danych sprzedażowych.
  • Mierzenie stopnia realizacji sprzedażowych celów kampanii.
  • Ankiety i kwestionariusze, a wykorzystanie baz danych.

Trener

Robert Staszkiewicz

Specjalista z dziedziny sprzedaży, zarządzania sprzedażą, projektowania i wdrażana standardów obsługi klienta. Pracuje jako trener od 18 lat. Pracował również jako Handlowiec, Regionalny Menager Sprzedaży, Trener i Menager do Rozwoju Sieci Handlowej IGA, odpowiedzialny za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w takich sieciach jak Euro Sklep S.A., czy Rabat Detal Sp. z o.o.  Absolwent Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA

1 dzień lub 2 dni

ADRESACI

Właściciele sklepów, dyrektorzy, kierownicy, menedżerowie zakupów, kierownicy zaopatrzenia, kierownicy sklepów, kierownicy działów handlu.

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.