Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Marża a zysk, czyli zarządzanie półką cenową.

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA

1. PSYCHOLOGIA KUPOWANIA I ZARZĄDZANIA CENĄ

  • Psychologia społeczna, osobowości i zachowań konsumenckich. Podstawy polityki cenowej.
  • Dlaczego ludzie kupują, czym kierują się przy wyborze produktu i gdzie tu miejsce manipulowanie ceną?
  • Cena jako niepowtarzalna okazja w danej sytuacji: jak wykorzystać to, że klient zawsze, gdy kupuje, chce zrobić dobry interes.
  • Kontekst ceny, a jej postrzegana opłacalność.
  • Psychologia percepcji: efekty pierwszeństwa i kotwiczenia a optymalne ustawianie cen.
  • Cena dostosowana do klienta i produktu.
  • Metody oddziaływania na klienta – jak różnicować klientów w zależności od typu i profilu potencjalnego nabywcy.
  • Poza świadome determinanty decyzji zakupowych. Co powinno charakteryzować miejsce, w którym klient dokonuje zakupu.

 

2. CENA PRODUKTU I JEJ WPŁYW NA DECYZJE KLIENTA

  • Cena i niesione przez nią informacje.
  • Cena jako wskaźnik jakości i/lub prestiżu marki.
  • Segmenty cenowe (premium, średnia i niższa półka) i łączące się z nimi oczekiwania klientów.
  • Klient zdecydowany: kiedy cena nie gra roli?
  • „WYCENA - MARŻA” – czyli dobieranie właściwej ceny dla produktu w danym sklepie.
  • Kotwice cenowe – rola optymalnej sekwencji.
  • Zasada środka w odniesieniu do ceny produktu.
  • Puste opcje cenowe i ich rola.
  • Znaczenie sąsiedztwa: polityka cenowa w otoczeniu produktu.
  • „Tani Sklep” widziany oczami Klienta, a rzeczywista marża zrealizowana,
  • Co to są „produkty wrażliwe cenowo”?
  • „Produkty wrażliwe cenowo”, a kategorie wrażliwe cenowo,
  • Produkt Wrażliwy Cenowo, a obrót i rotacja,
  • Strategia cenowa, a Produkty Wrażliwy Cenowo,
  • Poszukiwanie marży utraconej
  • Definiowanie kategorii o podwyższonej marży zrealizowanej,
  • Poszukiwanie marży w ramach kategorii Produktu Wrażliwego Cenowo.
  • Zastosowanie Zasady PARETO i metody ABC, a zarządzanie marżą w ramach kategorii,
  • Wykorzystanie systemów informatycznych do manipulacji cenowej,
  • Komunikacja cenowa z klientem, a zarządzanie marża i ceną.
  • Prawidłowa prezentacja ceny – zasady i pułapki.
  • Alternatywa jako najlepsza technika wprowadzania ceny: znaczenie kolejności przedstawiania opcji.
  • Problemy przy wyborze kolejności opcji: techniki kotwiczenia a cena tego, co klient zobaczy przed produktem, który chcemy, by kupił.

 

3. ANALIZY KATEGORII ZAKUPOWYCH - ANALIZY WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE

  • Źródła informacji,
  • Rodzaje analiz,
  • Przekazywanie wiedzy rynkowej do Spółdzielni,
  • Analiza rynku w ramach danej kategorii,
  • Priorytetyzacja kategorii zakupowych ze względu na potencjał oszczędności / łatwość wdrożenia,

 

4. TWORZENIE STRATEGII DLA KATEGORII

  • Uwarunkowania kategorii,
  • Rola kategorii dla Spółdzielni,
  • Zarządzanie zapotrzebowaniem zakupowym,
  • Przygotowanie planów zakupowych z udziałem klientów wewnętrznych – poszczególnych PLACÓWEK,
  • Dźwignie zakupowe,

 

5. WDROŻENIE STRATEGII ZAKUPOWYCH OPARTYCH NA KATEGORIACH

  • Dynamika cen w kategorii,
  • Baza wiedzy o kategorii,

 

6. ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KLUCZOWYMI DOSTAWCAMI W RAMACH DANEJ KATEGORII

  • Segmentacja dostawców, a zwłaszcza Przedstawicieli Producenta,
  • Wprowadzanie nowych rozwiązań w ramach oceny dostawców i producentów,
  • Budowanie, utrzymywanie i rozwój relacji z dostawcami i producentami,
  • Podejmowanie działań w celu kompensacji bazy dostawców – budowanie efektu skali,
  • Problemy i metody rozwiązywania ich w interakcji z poszczególnymi dostawcami i producentami

 

7. PROCES ZAKUPOWY – MONITOROWANIE WDROŻENIA STRATEGII - MAKSYMALIZACJA WYNIKÓW W RAMACH DANEJ KATEGORII ZAKUPÓW

  • Monitorowanie wyników kategorii
  • Analiza poziomu osiąganych oszczędności
  • Zarządzanie kontraktami w danej kategorii

 

8. MIERZENIE SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA ZARZĄDZANIA CENĄ

  • Testowanie stosowanych sekwencji i otaczających je rozwiązań przestrzennych.
  • Segmentacja i filtrowanie danych sprzedażowych.
  • Mierzenie stopnia realizacji sprzedażowych celów kampanii.
  • Ankiety i kwestionariusze.

 

9. ZAOPATRZENIE W PROCESIE KIEROWANIA SKLEPEM

  • Efektywne planowanie zamówień
  • Techniki i wskaźniki pomocne przy zamawianiu towarów
  • Rodzaje analiz produktów tworzących asortyment
  • Usuwanie produktów marginalnych i nie rentownych
  • Formy wprowadzania nowości w sklepie
  • Wykorzystanie pomiarów w zarządzaniu sklepem
  • Wskaźniki produktywności  sprzedaży
  • Wskaźniki rentowności towarowej
  • Wskaźniki wydajności pracy
  • Wskaźniki sytuacji finansowej

 

10. OPTYMALIZACJA ASORTYMENTU W SKLEPIE

  • Racjonalna polityka asortymentowa
  • Optymalna głębokość i szerokość asortymentu
  • Nowe produkty
  • Polityka w zakresie rotacji zapasów
  • Metody uśredniania wielkości zapasów
  • Zalety i wady szybkiej rotacji zapasów
  • Metody zwiększania / zmniejszania rotacji zapasów
  • Kryteria optymalizacji asortymentu w sklepie
  • Wielkość marży brutto
  • Wielkość sprzedaży w ujęciu wartościowym i ilościowym.

Trener

Robert Staszkiewicz

Specjalista z dziedziny sprzedaży, zarządzania sprzedażą, projektowania i wdrażana standardów obsługi klienta. Pracuje jako trener od 18 lat. Pracował również jako Handlowiec, Regionalny Menager Sprzedaży, Trener i Menager do Rozwoju Sieci Handlowej IGA, odpowiedzialny za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w takich sieciach jak Euro Sklep S.A., czy Rabat Detal Sp. z o.o.  Absolwent Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA

2 dni

CELE SZKOLENIA

Przekazanie uczestnikom wiedzy o psychologicznych podstawach, z konsumenckiego punktu widzenia, wyznaczania ceny produktu i zarządzania półką cenową w handlu detalicznym. Przegląd możliwości oddziaływania na klienta za pomocą właściwej polityki cenowej i zarządzania marżą bez straty na wizerunku „taniego sklepu”. Z drugiej strony pokazanie, w jaki sposób optymalnie zarządzać asortymentem i zapasem, tak aby nie popaść w „dekadową spiralę braków” – czyli w spirale pogoni za optymalnym saldem zapasu towarowego, nawet za cenę braków towaru na koniec każdego miesiąca, czyli jak nie mrozić pieniędzy przy pełnych półkach w sklepie.

ADRESACI

Prezesi i Członkowie Zarządów Spółdzielni, Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów, Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw, Kierownicy Zaopatrzenia, Kierownicy Sklepów, Kierownicy działów handlu i marketingu

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.