Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA
1. PSYCHOLOGIA KUPOWANIA I ZARZĄDZANIA CENĄ
- Psychologia społeczna, osobowości i zachowań konsumenckich. Podstawy polityki cenowej.
- Dlaczego ludzie kupują, czym kierują się przy wyborze produktu i gdzie tu miejsce manipulowanie ceną?
- Cena jako niepowtarzalna okazja w danej sytuacji: jak wykorzystać to, że klient zawsze, gdy kupuje, chce zrobić dobry interes.
- Kontekst ceny, a jej postrzegana opłacalność.
- Psychologia percepcji: efekty pierwszeństwa i kotwiczenia a optymalne ustawianie cen.
- Cena dostosowana do klienta i produktu.
- Metody oddziaływania na klienta – jak różnicować klientów w zależności od typu i profilu potencjalnego nabywcy.
- Poza świadome determinanty decyzji zakupowych. Co powinno charakteryzować miejsce, w którym klient dokonuje zakupu.
2. CENA PRODUKTU I JEJ WPŁYW NA DECYZJE KLIENTA
- Cena i niesione przez nią informacje.
- Cena jako wskaźnik jakości i/lub prestiżu marki.
- Segmenty cenowe (premium, średnia i niższa półka) i łączące się z nimi oczekiwania klientów.
- Klient zdecydowany: kiedy cena nie gra roli?
- „WYCENA - MARŻA” – czyli dobieranie właściwej ceny dla produktu w danym sklepie.
- Kotwice cenowe – rola optymalnej sekwencji.
- Zasada środka w odniesieniu do ceny produktu.
- Puste opcje cenowe i ich rola.
- Znaczenie sąsiedztwa: polityka cenowa w otoczeniu produktu.
- „Tani Sklep” widziany oczami Klienta, a rzeczywista marża zrealizowana,
- Co to są „produkty wrażliwe cenowo”?
- „Produkty wrażliwe cenowo”, a kategorie wrażliwe cenowo,
- Produkt Wrażliwy Cenowo, a obrót i rotacja,
- Strategia cenowa, a Produkty Wrażliwy Cenowo,
- Poszukiwanie marży utraconej
- Definiowanie kategorii o podwyższonej marży zrealizowanej,
- Poszukiwanie marży w ramach kategorii Produktu Wrażliwego Cenowo.
- Zastosowanie Zasady PARETO i metody ABC, a zarządzanie marżą w ramach kategorii,
- Wykorzystanie systemów informatycznych do manipulacji cenowej,
- Komunikacja cenowa z klientem, a zarządzanie marża i ceną.
- Prawidłowa prezentacja ceny – zasady i pułapki.
- Alternatywa jako najlepsza technika wprowadzania ceny: znaczenie kolejności przedstawiania opcji.
- Problemy przy wyborze kolejności opcji: techniki kotwiczenia a cena tego, co klient zobaczy przed produktem, który chcemy, by kupił.
3. ANALIZY KATEGORII ZAKUPOWYCH - ANALIZY WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE
- Źródła informacji,
- Rodzaje analiz,
- Przekazywanie wiedzy rynkowej do Spółdzielni,
- Analiza rynku w ramach danej kategorii,
- Priorytetyzacja kategorii zakupowych ze względu na potencjał oszczędności / łatwość wdrożenia,
4. TWORZENIE STRATEGII DLA KATEGORII
- Uwarunkowania kategorii,
- Rola kategorii dla Spółdzielni,
- Zarządzanie zapotrzebowaniem zakupowym,
- Przygotowanie planów zakupowych z udziałem klientów wewnętrznych – poszczególnych PLACÓWEK,
- Dźwignie zakupowe,
5. WDROŻENIE STRATEGII ZAKUPOWYCH OPARTYCH NA KATEGORIACH
- Dynamika cen w kategorii,
- Baza wiedzy o kategorii,
6. ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KLUCZOWYMI DOSTAWCAMI W RAMACH DANEJ KATEGORII
- Segmentacja dostawców, a zwłaszcza Przedstawicieli Producenta,
- Wprowadzanie nowych rozwiązań w ramach oceny dostawców i producentów,
- Budowanie, utrzymywanie i rozwój relacji z dostawcami i producentami,
- Podejmowanie działań w celu kompensacji bazy dostawców – budowanie efektu skali,
- Problemy i metody rozwiązywania ich w interakcji z poszczególnymi dostawcami i producentami
7. PROCES ZAKUPOWY – MONITOROWANIE WDROŻENIA STRATEGII - MAKSYMALIZACJA WYNIKÓW W RAMACH DANEJ KATEGORII ZAKUPÓW
- Monitorowanie wyników kategorii
- Analiza poziomu osiąganych oszczędności
- Zarządzanie kontraktami w danej kategorii
8. MIERZENIE SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA ZARZĄDZANIA CENĄ
- Testowanie stosowanych sekwencji i otaczających je rozwiązań przestrzennych.
- Segmentacja i filtrowanie danych sprzedażowych.
- Mierzenie stopnia realizacji sprzedażowych celów kampanii.
- Ankiety i kwestionariusze.
9. ZAOPATRZENIE W PROCESIE KIEROWANIA SKLEPEM
- Efektywne planowanie zamówień
- Techniki i wskaźniki pomocne przy zamawianiu towarów
- Rodzaje analiz produktów tworzących asortyment
- Usuwanie produktów marginalnych i nie rentownych
- Formy wprowadzania nowości w sklepie
- Wykorzystanie pomiarów w zarządzaniu sklepem
- Wskaźniki produktywności sprzedaży
- Wskaźniki rentowności towarowej
- Wskaźniki wydajności pracy
- Wskaźniki sytuacji finansowej
10. OPTYMALIZACJA ASORTYMENTU W SKLEPIE
- Racjonalna polityka asortymentowa
- Optymalna głębokość i szerokość asortymentu
- Nowe produkty
- Polityka w zakresie rotacji zapasów
- Metody uśredniania wielkości zapasów
- Zalety i wady szybkiej rotacji zapasów
- Metody zwiększania / zmniejszania rotacji zapasów
- Kryteria optymalizacji asortymentu w sklepie
- Wielkość marży brutto
- Wielkość sprzedaży w ujęciu wartościowym i ilościowym.
Trener
Robert Staszkiewicz
Specjalista z dziedziny sprzedaży, zarządzania sprzedażą, projektowania i wdrażana standardów obsługi klienta. Pracuje jako trener od 18 lat. Pracował również jako Handlowiec, Regionalny Menager Sprzedaży, Trener i Menager do Rozwoju Sieci Handlowej IGA, odpowiedzialny za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w takich sieciach jak Euro Sklep S.A., czy Rabat Detal Sp. z o.o. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA
2 dni
CELE SZKOLENIA
Przekazanie uczestnikom wiedzy o psychologicznych podstawach, z konsumenckiego punktu widzenia, wyznaczania ceny produktu i zarządzania półką cenową w handlu detalicznym. Przegląd możliwości oddziaływania na klienta za pomocą właściwej polityki cenowej i zarządzania marżą bez straty na wizerunku „taniego sklepu”. Z drugiej strony pokazanie, w jaki sposób optymalnie zarządzać asortymentem i zapasem, tak aby nie popaść w „dekadową spiralę braków” – czyli w spirale pogoni za optymalnym saldem zapasu towarowego, nawet za cenę braków towaru na koniec każdego miesiąca, czyli jak nie mrozić pieniędzy przy pełnych półkach w sklepie.
ADRESACI
Prezesi i Członkowie Zarządów Spółdzielni, Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów, Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw, Kierownicy Zaopatrzenia, Kierownicy Sklepów, Kierownicy działów handlu i marketingu
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.