Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
1. Współpraca z przełożonym, czyli profesjonalizm i wsparcie:
- Utrzymanie prawidłowych relacji z przełożonymi
- Pożądane cechy asystentki - typ osobowości, charakter, umiejętności...
- Lista podstawowych oczekiwań szefa
- Efektywność w pracy asystentki
- Komplementarność funkcjonowania zawodowego
- Nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładny
2. Zarządzanie czasem pracy asystentki/sekretarki:
- Planowania pracy własnej
- Prowadzenie terminarza spotkań i czynności szefa
- Optymalne wykorzystanie czasu pracy
- Planowanie własnych zadań w tle planu szefa
3. Analiza własnej efektywności pracy w kontekście zarządzania czasem:
- Przyczyny niekonsekwencji w realizacji planu pracy
- Przyjmowanie poleceń i nowych zadań od zwierzchnika – dlaczego przejawiam opór?
- Jak polaryzacja i motywacja negatywna wpływają na planowanie i realizację zadań
- Dlaczego wiele odkładam na później? O syndromie samo utrudniania
- Określenie indywidualnych „złodziei” czasu, sposoby wyeliminowania przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu
4. Zasady ustalania priorytetów:
- Korzyści wynikające ze znajomości własnych priorytetów
- Analiza wartości nakładu czasu ABC
- Ustalanie własnych priorytetów
- Czas czerwony i czas zielony
- Czas zarezerwowany i czas dostępny
- Konsekwencja w realizacji priorytetów
- Co zrobić z zadaniami, których nie udało się zrealizować
5. Etykieta biznesowa i savoir vivre:
- Zasady pierwszeństwa w kontaktach
- Przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas
- Wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie
- Zasady jazdy samochodem i transportu
- Ceremoniał – ceremonie oficjalne, przebieg i organizacja uroczystości
- Organizacja spotkań oficjalnych, wyjazdów i wizyt
- Procedencja – zasady ustalania pierwszeństwa
- Spotkania towarzysko – służbowe
- Delegacje - dobór uczestników delegacji
6. Codzienny savoir vivre:
- Telefon
- Telefoniczny savoir vivre
- Etykieta
- Jak reagować na gafy
7. Powitania, pożegnania, prezentacje – kultura dnia codziennego:
- Znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z innymi
- Wizyty oficjalne i nieoficjalne w instytucji
- Zasady właściwego powitania i pożegnania gościa
- Sposoby witania, podanie ręki – zasady pierwszeństwa
- Jak należy powitać, podjąć i pożegnać gościa honorowego?
- Kłopotliwy „gość” w urzędzie
- Sposoby prezentacji
- Zasady i wyjątki
- Przechodzenie na „Ty”
- Tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe
8. Budowa wizerunku i doskonalenie image profesjonalnej asystentki/sekretarki:
- Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
- Komunikacja niewerbalna a typy uścisków dłoni i ich znaczenie
- Jak uniknąć gafy
- Cmok nonsens i gesty kulturowe
9. Trening asertywności i komunikacja w pracy asystentki:
- Istota i zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacji zawodowej w zawodzie asystentki
- Konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu
- Asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
- Porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy)
10. Sposoby zapobiegania i radzenia sobie z emocjami i stresem oraz sposoby wypierania emocji (racjonalizacja, projekcja, stłumienie, przemieszczenie):
- Emocjonalne vs zadaniowe nastawienie do stresu
- Strategia poznawcza
- Strategia emocjonalna
- Fantazje, myślenie życzeniowe
- Współdziałanie z innymi
- Tłumienie a transformowanie emocji
- Identyfikowanie własnego wzorca
- Sytuacja wewnętrzna a sytuacja zewnętrzna
- Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi silnymi emocjami?
- Rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia
- Szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji
- Wyrażanie emocji pozytywnych
- Psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem
- Autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń
- Rodzaje oddechu
- Praktyka świadomego oddechu
- „Zmniejszamy stres” – ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia
- Techniki relaksacyjne - „Relaksacja przez oddychanie”/„Trening autogenny” (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna/„Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów” i inne
- Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?
- Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest utrwalenie oraz pogłębienie wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które uczynią pracę uczestniczek szkolenia efektywniejszą, łatwiejszą i sprawiającą im satysfakcję zawodową.
Adresaci szkolenia
Sekretarki i asystentki sektora publicznego oraz prywatnego.
Trener
Piotr T. Ruta
Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.