Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Profesjonalna sekretarka/ asystentka.

Program szkolenia

1. Współpraca z przełożonym, czyli profesjonalizm i wsparcie:

  • Utrzymanie prawidłowych relacji z przełożonymi
  • Pożądane cechy asystentki - typ osobowości, charakter, umiejętności...
  • Lista podstawowych oczekiwań szefa
  • Efektywność w pracy asystentki
  • Komplementarność funkcjonowania zawodowego
  • Nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładny

 

2. Zarządzanie czasem pracy asystentki/sekretarki:

  • Planowania pracy własnej
  • Prowadzenie terminarza spotkań i czynności szefa
  • Optymalne wykorzystanie czasu pracy
  • Planowanie własnych zadań w tle planu szefa

 

3. Analiza własnej efektywności pracy w kontekście zarządzania czasem:

  • Przyczyny niekonsekwencji w realizacji planu pracy
  • Przyjmowanie poleceń i nowych zadań od zwierzchnika – dlaczego przejawiam opór?
  • Jak polaryzacja i motywacja negatywna wpływają na planowanie i realizację zadań
  • Dlaczego wiele odkładam na później? O syndromie samo utrudniania
  • Określenie indywidualnych „złodziei” czasu, sposoby wyeliminowania przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu

 

4. Zasady ustalania priorytetów:

  • Korzyści wynikające ze znajomości własnych priorytetów
  • Analiza wartości nakładu czasu ABC
  • Ustalanie własnych priorytetów
  • Czas czerwony i czas zielony
  • Czas zarezerwowany i czas dostępny
  • Konsekwencja w realizacji priorytetów
  • Co zrobić z zadaniami, których nie udało się zrealizować

 

5. Etykieta biznesowa  i savoir vivre:

  • Zasady pierwszeństwa w kontaktach
  • Przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas
  • Wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie
  • Zasady jazdy samochodem i transportu
  • Ceremoniał – ceremonie oficjalne, przebieg i organizacja uroczystości
  • Organizacja spotkań oficjalnych, wyjazdów i wizyt
  • Procedencja – zasady ustalania pierwszeństwa
  • Spotkania towarzysko – służbowe
  • Delegacje - dobór uczestników delegacji

 

6. Codzienny savoir vivre:

  • Telefon
  • E-mail
  • Telefoniczny savoir vivre
  • Etykieta
  • Jak reagować na gafy

 

7. Powitania, pożegnania, prezentacje – kultura dnia codziennego:

  • Znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z innymi
  • Wizyty oficjalne i nieoficjalne w instytucji
  • Zasady właściwego powitania i pożegnania gościa
  • Sposoby witania, podanie ręki – zasady pierwszeństwa
  • Jak należy powitać, podjąć i pożegnać gościa honorowego?
  • Kłopotliwy „gość” w urzędzie
  • Sposoby prezentacji
  • Zasady i wyjątki
  • Przechodzenie na „Ty”
  • Tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe

 

8. Budowa wizerunku i doskonalenie image profesjonalnej asystentki/sekretarki:

  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
  • Komunikacja niewerbalna a typy uścisków dłoni i ich znaczenie
  • Jak uniknąć gafy
  • Cmok nonsens i gesty kulturowe

 

9. Trening asertywności i komunikacja w pracy asystentki:

  • Istota i zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacji zawodowej w zawodzie asystentki
  • Konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu
  • Asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
  • Porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy)

 

10. Sposoby zapobiegania i radzenia sobie z emocjami i stresem oraz sposoby wypierania emocji (racjonalizacja, projekcja, stłumienie, przemieszczenie):

  • Emocjonalne vs zadaniowe nastawienie do stresu
  • Strategia poznawcza
  • Strategia emocjonalna
  • Fantazje, myślenie życzeniowe
  • Współdziałanie z innymi
  • Tłumienie a transformowanie emocji
  • Identyfikowanie własnego wzorca
  • Sytuacja wewnętrzna a sytuacja zewnętrzna
  • Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi silnymi emocjami?
  • Rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia
  • Szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji
  • Wyrażanie emocji pozytywnych
  • Psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem
  • Autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń
  • Rodzaje oddechu
  • Praktyka świadomego oddechu
  • „Zmniejszamy stres” – ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia
  • Techniki relaksacyjne - „Relaksacja przez oddychanie”/„Trening autogenny” (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna/„Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów” i inne
  • Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?
  • Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest utrwalenie oraz pogłębienie wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które uczynią pracę uczestniczek szkolenia efektywniejszą, łatwiejszą i sprawiającą im satysfakcję zawodową.

Adresaci szkolenia

Sekretarki i asystentki sektora publicznego oraz prywatnego.

Trener

Piotr T. Ruta

Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.

 

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.