Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Savoir – vivre, etykieta i protokół dyplomatyczny w sądzie.

Program szkolenia

1. Protokół dyplomatyczny:

  • przestrzeganie zasad etycznych,
  • zasada wzajemności,
  • zasada uszanowania prywatności,
  • zasada starszeństwa,
  • zasada tolerancji,
  • zasada dyskrecji,
  • zasada punktualności,
  • zasada zdrowego rozsądku

 

2. Tworzenie pozytywnego wizerunku instytucji:

  • tworzenie pozytywnego wizerunku instytucji (sposoby reakcji na zarzuty, kampanie negatywne, rankingi, sposoby na chwalenie się sukcesami)
  • rola urzędnika w budowaniu prestiżu sądu i wizerunku władzy sądowniczej w społeczeństwie
  • kompetentny sędzia i pracownik sądu – cechy profesjonalisty
  • urzędnik przyjazny petentowi
  • „otwartość" na interesanta

 

3. Komunikacja z interesantem:

  • efektywna analiza potrzeb interesanta
  • praca z nieświadomością interesanta – omijanie negatywnego nastawienia
  • efektywne wykorzystywanie narzędzi komunikacji
  • radzenie sobie w trudnych sytuacjach

 

4. Etykieta biznesowa  i savoir vivre:

  • zasady pierwszeństwa w kontaktach
  • przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas
  • wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie
  • zasady jazdy samochodem i transportu
  • ceremoniał – ceremonie oficjalne, przebieg i organizacja uroczystości
  • organizacja spotkań oficjalnych, wyjazdów i wizyt
  • procedencja – zasady ustalania pierwszeństwa
  • spotkania towarzysko – służbowe
  • delegacje - dobór uczestników delegacji
  • wręczanie oraz dobór prezentów

 

5. Budowa wizerunku profesjonalnego przedstawiciela sądu:

  • strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
  • typy uścisków dłoni i ich znaczenie
  • jak uniknąć gafy
  • cmok nonsens i gesty kulturowe
  • postawa obrazująca styl komunikowania się
  • mowa ciała i gesty wzmacniające przekaz

 

6. Codzienny savoir vivre:

  • etykieta korespondencji oficjalnej
  • etykieta korespondencji elektronicznej
  • telefoniczny savoir vivre
  • netykieta
  • jak reagować na gafy
  • nowoczesne technologie a protokół dyplomatyczny

 

7. Powitania, pożegnania, prezentacje – kultura dnia codziennego:

  • znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z innymi
  • wizyty oficjalne i nieoficjalne w Sądzie
  • zasady właściwego powitania i pożegnania gościa w Sądzie
  • sposoby witania, podanie ręki – zasady pierwszeństwa
  • jak należy powitać, podjąć i pożegnać gościa honorowego?
  • kłopotliwy „gość” w firmie
  • sposoby prezentacji
  • zasady i wyjątki
  • przechodzenie na „Ty”
  • zasady używania biletów wizytowych
  • tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe

 

8. Dress code - elegancja w ubiorze - co i kiedy nosić?

  • Ubiór w administracji – sztuka autoprezentacji
  • Kultura organizacyjna a wizerunek pracowników,
  • Prawidłowy dobór stroju i dodatków,
  • Fryzura, makijaż, biżuteria
  • Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety,
  • Podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny.
  • Ubiór służbowy - Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji
  • Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki
  • Idealny ubiór do biura oraz na spotkania
  • Wskazówki dotyczące doboru stroju
  • Strój nieformalny czy ubranie wyjściowe?

Cele szkolenia

Warsztaty mają na celu zwiększenie skuteczności budowania swojego wizerunku jako władzy sądowniczej. Uczestnicy zajęć dowiedzą się za pomocą jakich narzędzi mogą zwiększyć swoją wiarygodność w oczach innych osób. Jak radzić radzenie sobie w trudnych sytuacjach. Zwiększą i przećwiczą swoje umiejętności w zakresie zachowań w różnych standardowych i nietypowych okolicznościach. Poznają czym różnią się precedencja prywatna, wewnątrzinstytucjonalna i międzyinstytucjonalna. Uczestnicy poznają też kiedy i jak stosować zasady etykiety i protokołu dyplomatycznego w sądzie.

Adresaci szkolenia

Szkolenie jest skierowane do Sędziów oraz pracowników sądownictwa.

Trener

Piotr T. Ruta

Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.

 

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.