Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Stosowanie przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego w administracji publicznej.

Program szkolenia

  1. Zasady postępowania administracyjnego w praktyce wydawania decyzji administracyjnych 
  2. Warunki konieczne dla wszczęcia postępowania administracyjnego
  3. Dokument elektroniczny a postać elektroniczna dokumentu w postępowaniu administracyjnym
  4. Wezwanie do usunięcia braków formalnych. Forma i zasadność odmowy wszczęcia postępowania.
  5. Klauzule informacyjne z art. 13 RODO w postępowaniu administracyjnym
  6. Ochrona danych osobowych i jej realizacja w postępowaniu administracyjnym
  7. Strona postępowania administracyjnego
  8. Uwierzytelnianie strony postępowania administracyjnego
  9. Podmioty posiadające legitymację czynną w postępowaniu
  10. Właściwość organów, wyłączenie pracownika i organu
  11. Konsekwencje uchybień w zakresie wyłączeń pracownika/organu
  12. Pełnomocnictwa - charakter i ich znaczenie dla dalszego postępowania
  13. Przedstawicielstwo osoby ubezwłasnowolnionej i osoby nieobecnej
  14. „Elektronizacja” postępowania i jej konsekwencje
  15.  Obliczanie terminów na załatwienie sprawy
  16. Prawo strony do wniesienia ponaglenia. Forma, tryb, termin, postępowanie organu w sytuacji wniesienia ponaglenia
  17. Przewlekłość postępowania a bezczynność organu administracji publicznej właściwego do załatwienia sprawy. Konsekwencje przewlekłego prowadzenia postępowania oraz bezczynności organu
  18. Odpowiedzialność urzędników na podstawie art. 38 k.p.a.
  19. Postępowanie wyjaśniające i dowody w postępowaniu administracyjnym
  20. Doręczenia tradycyjne i elektroniczne
  21. Publiczna usługa hybrydowa i jej wpływ na postępowanie administracyjne
  22. Zmiana procedury doręczenia właściwego i zastępczego
  23. Korzystanie przez organ z bazy adresów elektronicznych
  24. Problematyka ustalania skuteczności doręczenia
  25. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego
  26. Adresy doręczenia
  27. Skuteczność doręczenia pism na adres mailowy organu i pracownika organu
  28. Dochowanie terminu przy doręczeniach elektronicznych
  29. Wezwania
  30. Metryka sprawy. Protokoły i adnotacje w KPA
  31. Zawieszenie i umorzenie postępowania - problemy praktyczne
  32. Rozstrzygnięcia kończące postępowanie – możliwe rodzaje i ich skutki dla stron i organu
  33. Decyzje administracyjne – rodzaje i charakter oraz skutki
  34. Elementy decyzji – obligatoryjne i fakultatywne
  35. Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania i jego konsekwencje
  36. Wprowadzanie zmian w wydanej decyzji
  37. Czynności organu I instancji, etap międzyinstancyjny – omówienie procedury odwoławczej
  38. Wszczęcie i przebieg postępowania odwoławczego
  39. Decyzje organu odwoławczego
  40. Uchylenie decyzji i przekazanie do ponownego rozpatrzenia – zadania organu I instancji
  41. Tryby nadzwyczajne jako sposób wzruszalności decyzji: wznowienie postępowania, zmiana/uchylenie decyzji oraz stwierdzenie nieważności decyzji
  42. Tryby nadzwyczajne a odpowiedzialność odszkodowawcza pracowników organu
  43. Skargi, wnioski i petycje – wymogi formalne oraz sposób rozpoznawania przez właściwe organy
  44. Odpowiedź na skargę, wniosek i petycję
  45. Złożenie skargi a wszczęcie postępowania, postępowanie odwoławcze i tryby nadzwyczajne
  46. Planowane zmiany KPA w 2024 r.

 

 

 

 

Adresaci szkolenia

Szkolenie dedykowane dla pracowników administracji publicznej oraz dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.

Trener

Kamil Miśtal

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UŁ. Aktualnie wykładowca akademicki, trener, prawnik w kancelarii prawnej. Powołany na stanowisko Eksperta w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz w Ministerstwie Energii.

Specjalizuje się w postępowaniu administracyjnym, postępowaniu egzekucyjnym i prawie  ochrony danych osobowych, a także w prawie pomocy społecznej i szerokorozumianym prawie socjalnym i opiekuńczym.

Autor licznych  publikacji naukowych i opinii prawnych. Wieloletni konsultant i trener firm doradczych. Ceniony dydaktyk i praktyk. Zajmuje się szkoleniami pracowników urzędów administracji publicznej na szczeblu centralnym i terenowym oraz prawników praktyków, a także pracowników  przedsiębiorstw i spółek. Specjalista w zakresie obsługi prawnej przedsiębiorców oraz  wdrażania standardów ochrony danych osobowych w organizacjach polskich i zagranicznych, gdzie pełni funkcję inspektora ochrony danych osobowych.

Za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne wielokrotnie nagradzany licznymi stypendiami doktorskimi i motywacyjnymi oraz Nagrodą Rektora UŁ III stopnia.

 

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.