Poniższe tematy są sukcesywnie dodawane do harmonogramu szkoleń pod poszczególne daty i miejscowości szkoleń wyjazdowych (będą widniały zamiast pozycji "mix tematów wyjazdowych") - z uwagi na wiele terminów wyjazdów, prosimy o cierpliwość - robimy to sukcesywnie.
Istnieje możliwość modyfikacji tematu wg potrzeb PUP - wyłącznie po wcześniejszym uwzględnieniu oczekiwań programowych.
1. Pracownik PUP w roli ambasadora Urzędu Pracy. Rola i zadania, kompleksowa i profesjonalna obsługa klienta, poprawa komunikacji na linii pracownik PUP - Klient PUP, współpraca międzystanowiskowa oraz międzydziałowa, niwelowanie trudności w postpandemicznej rzeczywistości - warsztat pracy dla pracowników PSZ w oparciu o ustawę o promocji zatrudnienia (...)
2. Organizacja pracy w PUP - wyzwania stawiane przed pracownikami PUP w obliczu zmian na rynku pracy, z uwzględnieniem przybycia uchodźców z Ukrainy. Kompleksowe i profesjonalne udzielanie pomocy klientom PUP - obsługa klienta trudnego,, możliwe formy wsparcia, współpraca międzystanowiskowa, wzmacnianie komunikacji interpersonalnej między działami urzędu.
3. Nowoczesne i skuteczne świadczenie pomocy klientom PUP - warsztat pracy dla pośredników pracy, doradców zawodowych, specjalistów ds. rozwoju zawodowego oraz specjalistów ds. programów.
4. Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w obliczu zmieniającego się rynku pracy i ich motywowanie do zmiany postaw na rynku pracy. IPD, poradnictwo zawodowe, współpraca z pracodawcami.
5. Współpraca między doradcami klienta instytucjonalnego, a doradcami klienta indywidualnego. Właściwy dobór osób bezrobotnych do ofert pracy, współpraca z pracodawcami, dostępne formy wsparcia oraz wykorzystanie doradztwa w obsłudze klientów PUP.
6. Świadczenie profesjonalnej pomocy oraz skuteczna obsługa klientów PUP, z uwzględnieniem nowych wyzwań stawianych przez rynek pracy. Rola, zadania oraz organizacja pracy i praktyka działania pośredników pracy, doradców zawodowych, specjalistów ds. rozwoju zawodowego, specjalistów ds.programów.
7. Rola oraz zadania pośrednika pracy i doradcy zawodowego jako eksperta na lokalnym rynku pracy. Zasady udzielania wsparcia osobom bezrobotnym i pracodawcom. Promocja i marketing usług PUP.
8. Współpraca z pracodawcami, promocja i marketing usług PUP.
9. Instrumenty rynku pracy - realizacja poszczególnych form: dotacje, doposażenia, staże, bony, szkolenia, KFS, PI, RP, PSU.
10. Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy w praktyce PUP, z uwzględnieniem rejestracji elektronicznej. Stosowanie przepisów KPA. Przegląd orzecznictwa sądowego.
11. Kodeks Postępowania Administracyjnego w praktyce PUP.
12. Wsparcie uchodźców na zasadach ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Prowadzenie spraw zgodnie z procedurą KPA.