Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Doradca klienta indywidualnego i instytucjonalnego w roli ambasadora Urzędu Pracy - progresywny trening dla pracowników PUP.

Program szkolenia

1. Doradca klienta jako ekspert na lokalnym rynku pracy

  • model obsługi klienta w świetle obowiązujących aktów prawych.
  • omówienie zagadnień związanych z tematyką szkolenia, wyjaśnienie pojęć.
  • doradca klienta indywidualnego i instytucjonalnego - rola i zadania doradcy klienta, kim jest doradca  klienta, funkcje doradcy klienta, cechy profesjonalnego doradcy klienta, kwalifikacje, umiejętności.
  • klient doradcy klienta – kim jest klient, rodzaje klientów, oczekiwania klientów w stosunku do Urzędu Pracy  i doradcy klienta.
  • znajomość lokalnego rynku pracy jako warunek skutecznego i efektywnego wykonywania ustawowych zadań i aktywizacji osób zarejestrowanych a także współpracy z pracodawcami i partnerami rynku pracy.


2. Doradca klienta jako ambasador PUP - specyfika pracy z klientami Urzędu Pracy.

  • zadania doradcy klienta w zakresie pracy z klientem indywidualnym, znaczenie indywidualnego podejścia  do klienta, trudności i bariery zindywidualizowanej współpracy z klientem.
  • metody i sposoby pobudzania klientów do aktywizacji zawodowej, bariery utrudniające aktywizację zawodową.
  • zadania doradcy klienta w zakresie pracy z klientem instytucjonalnym
  • współpraca z pracodawcami i innymi partnerami rynku pracy - nowe narzędzia zachęcające pracodawców do współpracy z urzędem, podejmowanie i utrzymywanie kontaktów z pracodawcami, pozyskiwanie,  realizacja i upowszechnianie ofert pracy, działania marketingowe prowadzone przez doradcę klienta. 
  • siła pierwszego wrażenia, pierwsze wrażenie – jak je wykorzystać podczas kontaktów w klientem indywidualnym, osobami zarejestrowanymi, pracodawcami i partnerami rynku pracy.
  • wywiad, komunikacja werbalna i niewerbalna fundamentem skutecznej rozmowy i pozyskiwania wiedzy o kliencie, rozmowa jako podstawowe narzędzie pracy doradcy klienta.
  • błędy najczęściej popełniane przez doradcę klienta, omówienia zalet i przeszkód indywidualizacji obsługi  klienta.
  • odpowiedzialność doradcy za klienta w obszarze zatrudnieniowym i życiowym, wyznaczanie granic  pomiędzy doradcą a klientem.


3. Indywidualny Plan Działania w praktyce – przygotowanie, skuteczna realizacja, monitorowanie IPD.

  • założenie, cele zasady tworzenia IPD przez doradcę klienta, podstawy prawne ustalenia i realizacji IPD.
  • ustalanie działań w IPD oraz terminów realizacji.
  • weryfikacja indywidualnych predyspozycji i postaw klienta oraz wskazywanie ścieżki rozwoju zawodowego  klienta Urzędu Pracy.
  • monitorowanie i modyfikacja IPD, warunki weryfikacji ustalonego profilu pomocy i IPD. 
  • działania do samodzielnej realizacji przez klienta w celu realizacji IPD i pobudzania klientów do aktywizacji zawodowej.
  • bariery i trudności w realizacji skutecznego IPD, analiza IPD realizowanych w Urzędach Pracy.


4. Współpraca doradcy klienta z pozostałymi stanowiskami / działami w Powiatowym Urzędzie Pracy.
 

  • Urząd Pracy jako jedna całość, rola poszczególnych stanowisk / działów w aktywizacji zawodowej i realizowanych działaniach.
  • specyfika pracy i realizowanych działań na poszczególnych stanowiskach w Urzędzie Pracy.
  • cele i zasady wzajemnej współpracy międzystanowiskowej w Urzędzie Pracy.
  • bariery utrudniające efektywną współpracę i komunikację między poszczególnymi pracownikami PUP.


5. Zakończenie i podsumowanie szkolenia, konsultacje.

Trener

Praktyk PSZ

Wieloletni praktyk - pracownik PSZ, doświadczony i ceniony trener wielu szkoleń dla pracowników PUP i WUP z zakresu tematyki m.in. dla doradców klienta, pośredników pracy, doradców zawodowych, specj. ds. rozwoju oraz specj. ds.programów. i/lub Joanna Kaczor - właściciel przeszkolimy.pl, ukończyła studia magisterskie o specjalności zarządzanie zasobami ludzkimi, prowadzi szkolenia dla sektora prywatnego i publicznego, m.in. z tematyki dla pracowników PUP - z powodzeniem współprowadzi szkolenia dla pracowników PSZ od 2015r.

Cele szkolenia

  • nabycie i rozwój niezbędnych kompetencji, umiejętności oraz wiedzy teoretycznej i praktycznej przez doradcę klienta
  • podniesienie jakości i efektywności świadczonych usług
  • wyposażenie uczestników szkolenia w niezbędną wiedzę przy pełnieniu funkcji doradcy klienta.

Adresaci szkolenia

Pracownicy PUP - doradcy klienta, pośrednicy pracy, doradcy zawodowi, specjaliści ds. rozwoju zawodowego, specjaliści ds. programów.

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.