Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
1. Doradca klienta jako ekspert na lokalnym rynku pracy
- model obsługi klienta w świetle obowiązujących aktów prawych.
- omówienie zagadnień związanych z tematyką szkolenia, wyjaśnienie pojęć.
- doradca klienta indywidualnego i instytucjonalnego - rola i zadania doradcy klienta, kim jest doradca klienta, funkcje doradcy klienta, cechy profesjonalnego doradcy klienta, kwalifikacje, umiejętności.
- klient doradcy klienta – kim jest klient, rodzaje klientów, oczekiwania klientów w stosunku do Urzędu Pracy i doradcy klienta.
- znajomość lokalnego rynku pracy jako warunek skutecznego i efektywnego wykonywania ustawowych zadań i aktywizacji osób zarejestrowanych a także współpracy z pracodawcami i partnerami rynku pracy.
2. Doradca klienta jako ambasador PUP - specyfika pracy z klientami Urzędu Pracy.
- zadania doradcy klienta w zakresie pracy z klientem indywidualnym, znaczenie indywidualnego podejścia do klienta, trudności i bariery zindywidualizowanej współpracy z klientem.
- metody i sposoby pobudzania klientów do aktywizacji zawodowej, bariery utrudniające aktywizację zawodową.
- zadania doradcy klienta w zakresie pracy z klientem instytucjonalnym
- współpraca z pracodawcami i innymi partnerami rynku pracy - nowe narzędzia zachęcające pracodawców do współpracy z urzędem, podejmowanie i utrzymywanie kontaktów z pracodawcami, pozyskiwanie, realizacja i upowszechnianie ofert pracy, działania marketingowe prowadzone przez doradcę klienta.
- siła pierwszego wrażenia, pierwsze wrażenie – jak je wykorzystać podczas kontaktów w klientem indywidualnym, osobami zarejestrowanymi, pracodawcami i partnerami rynku pracy.
- wywiad, komunikacja werbalna i niewerbalna fundamentem skutecznej rozmowy i pozyskiwania wiedzy o kliencie, rozmowa jako podstawowe narzędzie pracy doradcy klienta.
- błędy najczęściej popełniane przez doradcę klienta, omówienia zalet i przeszkód indywidualizacji obsługi klienta.
- odpowiedzialność doradcy za klienta w obszarze zatrudnieniowym i życiowym, wyznaczanie granic pomiędzy doradcą a klientem.
3. Indywidualny Plan Działania w praktyce – przygotowanie, skuteczna realizacja, monitorowanie IPD.
- założenie, cele zasady tworzenia IPD przez doradcę klienta, podstawy prawne ustalenia i realizacji IPD.
- ustalanie działań w IPD oraz terminów realizacji.
- weryfikacja indywidualnych predyspozycji i postaw klienta oraz wskazywanie ścieżki rozwoju zawodowego klienta Urzędu Pracy.
- monitorowanie i modyfikacja IPD, warunki weryfikacji ustalonego profilu pomocy i IPD.
- działania do samodzielnej realizacji przez klienta w celu realizacji IPD i pobudzania klientów do aktywizacji zawodowej.
- bariery i trudności w realizacji skutecznego IPD, analiza IPD realizowanych w Urzędach Pracy.
4. Współpraca doradcy klienta z pozostałymi stanowiskami / działami w Powiatowym Urzędzie Pracy.
- Urząd Pracy jako jedna całość, rola poszczególnych stanowisk / działów w aktywizacji zawodowej i realizowanych działaniach.
- specyfika pracy i realizowanych działań na poszczególnych stanowiskach w Urzędzie Pracy.
- cele i zasady wzajemnej współpracy międzystanowiskowej w Urzędzie Pracy.
- bariery utrudniające efektywną współpracę i komunikację między poszczególnymi pracownikami PUP.
5. Zakończenie i podsumowanie szkolenia, konsultacje.
Trener
Praktyk PSZ
Wieloletni praktyk - pracownik PSZ, doświadczony i ceniony trener wielu szkoleń dla pracowników PUP i WUP z zakresu tematyki m.in. dla doradców klienta, pośredników pracy, doradców zawodowych, specj. ds. rozwoju oraz specj. ds.programów. i/lub Joanna Kaczor - właściciel przeszkolimy.pl, ukończyła studia magisterskie o specjalności zarządzanie zasobami ludzkimi, prowadzi szkolenia dla sektora prywatnego i publicznego, m.in. z tematyki dla pracowników PUP - z powodzeniem współprowadzi szkolenia dla pracowników PSZ od 2015r.
Cele szkolenia
- nabycie i rozwój niezbędnych kompetencji, umiejętności oraz wiedzy teoretycznej i praktycznej przez doradcę klienta
- podniesienie jakości i efektywności świadczonych usług
- wyposażenie uczestników szkolenia w niezbędną wiedzę przy pełnieniu funkcji doradcy klienta.
Adresaci szkolenia
Pracownicy PUP - doradcy klienta, pośrednicy pracy, doradcy zawodowi, specjaliści ds. rozwoju zawodowego, specjaliści ds. programów.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.