Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
1. Doradca klienta – rola i zadania w aspekcie aktywizacji klientów PUP.
- Kompetencje zawodowe i społeczne pracowników, którym powierzono funkcję doradcy klienta.
- Rola i zadania doradcy klienta w funkcjonowaniu PUP:
- Współpraca doradcy klienta z innymi stanowiskami w PUP.
- Czynniki i elementy warunkujące wysoki poziom świadczonych usług oraz zasady i zakres współpracy pomiędzy poszczególnymi stanowiskami w urzędzie.
- Budowanie relacji w pracy z klientem w oparciu o efektywną komunikację.
- Trudne sytuacje we współpracy z klientami oraz trudności aktywizacji zawodowej.
2. Diagnoza i ocena klienta jako warsztat umiejętności doradcy klienta w procesie aktywizacji osoby bezrobotnej. Charakterystyka klientów PUP.
3. Rozmowa doradcza jako podstawowe narzędzie doradcy klienta w procesie aktywizacji zawodowej
4. Rola doradcy klienta w zakresie motywowania osoby bezrobotnej w samodzielnym poszukiwaniu zatrudnienia.
5. Zasady realizacji usług pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego.
6. Ścieżki aktywizacji z elementami diagnozowania kompetencji zawodowych.
- Identyfikacja zasobów klienta.
- Optymalne ścieżki aktywizacji.
- Procedury stosowane przy profilowaniu; czynniki warunkujące oddalenie od rynku pracy oraz gotowość do powrotu na rynek pracy.
7. Ścieżki aktywizacji zawodowej oraz specyfika pracy z osobami niepełnosprawnymi będącymi w szczególnej sytuacji na rynku pracy.
- Niepełnosprawność - pojęcie i rodzaje,
- Specyfika pracy z osobami niepełnosprawnymi,
- Budowania wzajemnego zaufania i szacunku między doradcą klienta a niepełnosprawnym ,
- Wykluczenie społeczne oraz zawodowe czynniki problem powrotu na rynek pracy,
- Metody i ścieżki aktywizacji zawodowej z uwzględnieniem stopnia niepełnosprawności,
- Sytuacja osób niepełnosprawnych na rynku pracy – atuty i możliwości zatrudnienia,
- Kompetencje doradcy klienta w kontakcie z osobą niepełnosprawną,
- Doprowadzenie do zatrudnienia oraz utrzymanie pracy przez osobę niepełnosprawną.
8. Indywidualny Plan Działania ścieżką do zatrudnienia.
- Zasady sporządzania, realizacji, modyfikacji i monitorowania Indywidualnych Planów Działania.
- Przerwanie i zakończenie Indywidualnych Planów Działania.
- Przykłady sporządzania prawidłowego indywidualnego planu działania ćwiczenia.
- Procedury i akty prawne regulujące sporządzanie i monitorowanie planów działania.
9. Nowe formy wsparcia skierowane do osób bezrobotnych oraz dla pracodawców wprowadzone ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
10. Warsztat kompetencyjno-rozwojowy
Cele szkolenia
Nabycie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu rozwiązań dotyczących świadczenia pomocy klientom urzędu pracy –w tym obsługi, aktywizacji osób bezrobotnych z uwzględnieniem osób w szczególnej sytuacji na rynku pracy, w tym osób niepełnosprawnych.
Adresaci szkolenia
Pracownicy PUP – pośrednicy pracy, doradcy zawodowi, specjaliści ds. rozwoju zawodowego, specjaliści ds. programów.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.