Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Doradca klienta jako ekspert w zakresie profesjonalnej obsługi oraz skutecznej aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych z uwzględnieniem osób będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy, w tym osób niepełnosprawnych.

Program szkolenia

1. Doradca klienta – rola i zadania w aspekcie aktywizacji klientów PUP.

  • Kompetencje zawodowe i społeczne pracowników, którym powierzono funkcję doradcy klienta. 
  • Rola i zadania doradcy klienta w funkcjonowaniu PUP:  
  • Współpraca doradcy klienta z innymi stanowiskami w PUP. 
  • Czynniki i elementy warunkujące wysoki poziom świadczonych usług oraz zasady i zakres współpracy pomiędzy poszczególnymi stanowiskami w urzędzie.
  • Budowanie relacji w pracy z klientem w oparciu o efektywną komunikację.
  • Trudne sytuacje we współpracy z klientami oraz trudności aktywizacji zawodowej.

 

2. Diagnoza i ocena klienta jako warsztat umiejętności doradcy klienta w procesie aktywizacji osoby bezrobotnej. Charakterystyka klientów PUP.

 

3. Rozmowa doradcza jako podstawowe narzędzie doradcy klienta w procesie aktywizacji zawodowej

 

4. Rola doradcy klienta w zakresie motywowania osoby bezrobotnej w samodzielnym poszukiwaniu zatrudnienia.

 

5. Zasady realizacji usług pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego.

 

6. Ścieżki aktywizacji z elementami diagnozowania kompetencji zawodowych.

  • Identyfikacja zasobów klienta.
  • Optymalne ścieżki aktywizacji.
  • Procedury stosowane przy profilowaniu; czynniki warunkujące oddalenie od rynku pracy oraz gotowość do powrotu na rynek pracy.

 

7. Ścieżki aktywizacji zawodowej oraz specyfika pracy z osobami niepełnosprawnymi będącymi w szczególnej sytuacji na rynku pracy.

  • Niepełnosprawność - pojęcie i rodzaje,
  • Specyfika pracy z osobami niepełnosprawnymi,
  • Budowania wzajemnego zaufania i szacunku między doradcą klienta a niepełnosprawnym ,
  • Wykluczenie społeczne oraz zawodowe czynniki problem powrotu na rynek pracy,
  • Metody i ścieżki aktywizacji zawodowej z uwzględnieniem stopnia niepełnosprawności,
  • Sytuacja osób niepełnosprawnych na rynku pracy – atuty i możliwości zatrudnienia,
  • Kompetencje doradcy klienta w kontakcie z osobą niepełnosprawną,
  • Doprowadzenie do zatrudnienia oraz utrzymanie pracy przez osobę niepełnosprawną.

 

8.    Indywidualny Plan Działania ścieżką do zatrudnienia.

  • Zasady sporządzania, realizacji, modyfikacji i monitorowania Indywidualnych Planów Działania.
  • Przerwanie i zakończenie Indywidualnych Planów Działania.
  • Przykłady sporządzania prawidłowego indywidualnego planu działania ćwiczenia.
  • Procedury i akty prawne regulujące sporządzanie i monitorowanie planów działania.

 

9.   Nowe formy wsparcia skierowane do osób bezrobotnych oraz dla pracodawców wprowadzone  ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

 

10.   Warsztat kompetencyjno-rozwojowy

Cele szkolenia

Nabycie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu rozwiązań dotyczących świadczenia pomocy klientom urzędu pracy –w tym obsługi, aktywizacji osób bezrobotnych z uwzględnieniem osób w szczególnej sytuacji na rynku pracy, w tym osób niepełnosprawnych.

Adresaci szkolenia

Pracownicy PUP – pośrednicy pracy, doradcy zawodowi, specjaliści ds. rozwoju zawodowego, specjaliści ds. programów.

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.