Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I - Efektywna organizacja sklepu wskaźniki ekonomiczne
1. Zaopatrzenie w procesie kierowania sklepem
- Efektywne planowanie zamówień
- Techniki i wskaźniki pomocne przy zamawianiu towarów
- Rodzaje analiz produktów tworzących asortyment
- Usuwanie produktów marginalnych i nie rentownych
- Formy wprowadzania nowości w sklepie
- Wykorzystanie pomiarów w zarządzaniu sklepem
- Wskaźniki produktywności sprzedaży
- Wskaźniki rentowności towarowej
- Wskaźniki wydajności pracy
- Wskaźniki sytuacji finansowej
2. Optymalizacja asortymentu w sklepie
- Racjonalna polityka asortymentowa
- Optymalna głębokość i szerokość asortymentu
- Nowe produkty
- Polityka w zakresie rotacji zapasów
- Metody uśredniania wielkości zapasów
- Zalety i wady szybkiej rotacji zapasów
- Metody zwiększania / zmniejszania rotacji zapasów
- Kryteria optymalizacji asortymentu w sklepie
- Wielkość marży brutto
- Wielkość sprzedaży w ujęciu wartościowym i ilościowym
- Jednostkowy zysk bezpośredni (ROI)
- Stadium przypadku: sposoby optymalizacji i oceny towarów
MODUŁ II - Efektywne zarządzanie marżą
- „Tani Sklep” widziany oczami Klienta, a rzeczywista marża zrealizowana.
- Co to są „produkty wrażliwe cenowo”?
- „Produkty wrażliwe cenowo”, a kategorie wrażliwe cenowo.
- Definiowanie Produktów Wrażliwych Cenowo:
- Produkt Wrażliwy Cenowo, a obrót i rotacja,
- Strategia cenowa, a Produkty Wrażliwy Cenowo,
- Poszukiwanie marży utraconej:
- Definiowanie kategorii o podwyższonej marży zrealizowanej,
- Poszukiwanie marży w ramach kategorii Produktu Wrażliwego Cenowo.
- Zastosowanie Zasady PARETO, a zarządzanie marżą w ramach kategorii.
- Wykorzystanie systemów informatycznych do manipulacji cenowej.
- Komunikacja cenowa z klientem, a zarządzanie marża i ceną.
Trener
Robert Staszkiewicz
Specjalista z dziedziny sprzedaży, zarządzania sprzedażą, projektowania i wdrażana standardów obsługi klienta. Pracuje jako trener od 18 lat. Pracował również jako Handlowiec, Regionalny Menager Sprzedaży, Trener i Menager do Rozwoju Sieci Handlowej IGA, odpowiedzialny za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w takich sieciach jak Euro Sklep S.A., czy Rabat Detal Sp. z o.o. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA
2 dni
Możliwość podziału - jeden moduł w jeden dzień.
CELE SZKOLENIA
Przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu realizacji wzrostu wskaźników ekonomicznych, usystematyzowanie wiedzy z zakresu zamówień asortymentu, optymalizacja zamówień, strat, ubytków, zapasu towarowego
ADRESACI
Właściciele sklepów, dyrektorzy, kierownicy, menedżerowie zakupów, kierownicy zaopatrzenia, kierownicy sklepów, kierownicy działów handlu.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.