Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
1. Istota feedbacku dla firmy w kontekście realizacji celów biznesowych:
- Omówienie dotychczasowej praktyki udzielania informacji zwrotnej w firmie uczestników szkolenia
- Omówienie znaczenia feedbacku w procesie rozwojowym pracowników zgodnie z typologią rozwoju wg. typologii Blancharda
- Przygotowanie do sesji feedbacku – gromadzenie informacji, analiza faktów, określenie celów, struktura rozmowy, scenariusz spotkania, miejsce spotkania – ćwiczenie indywidualne.
- Anatomia wypowiedzi - budowanie dobrej relacji i pozytywnych postaw, aktywne słuchanie oraz podświadome procesy kodowania
- Interakcje w procesie komunikacji – budowanie jasnych reguł komunikacji w firmie
2. Feedback jako konstruktywna informacja zwrotna – skrzynka narzędziowa:
- Feedback motywacyjny – pochwała jako motywator
- Feedback wzmacniający– jednominutowe interakcje
- Feedback korygujący – model STAR – rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
- Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką – model GROW, analiza sił, analiza SWOT.
- Feedback coachingowy – coaching epizodyczny – jak mądrze sterować przekazywaną treści
- Bank trudnych sytuacji – jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny – jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony.
- Unikanie błędów oceny – efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.
3. Asertywna informacja zwrotna:
- NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
- UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
- FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
- FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
- FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze
4. Specyfika rozmowy oceniająco-motywującej:
- Przygotowanie do rozmowy z pracownikiem
- Cele rozmowy oceniającej
- Funkcja informacyjna i rozwojowa rozmowy oceniającej
- Struktura i scenariusze rozmowy oceniającej
- Narzędzia perswazji przydatne podczas rozmowy oceniającej
- Konstruktywne chwalenie i krytykowanie pracownika
- Jak radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi podczas rozmowy?
- Omówienie zasad przeprowadzenia z ocenianym przez oceniającego rozmowy, dotyczącej wykonywania przez ocenianego jego obowiązków w okresie, w którym podlegał ocenie, trudności napotykane przez niego podczas realizacji zadań i spełnienie przez ocenianego ustalonych kryteriów oceny,
- Dokumentacja związana z procesem oceny,
- Omówienie zasad wypełniania arkusza okresowej oceny kwalifikacyjnej pracownika,
- Nauka samodzielnego wypełniania arkusza okresowej oceny kwalifikacyjnej pracownika,
- Skutki dokonania negatywnej oceny pracownika,
- Procedura odwoławcza.
5. Błędy w informacji zwrotnej – jak się ich ustrzec?
- Mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny
- Rola pytań stosowanych w rozmowie
- Najczęstsze błędy w procesie oceniania
6. Informacja zwrotna a osobowość:
- Pracownicy jako jednostki – psychologia osobowości, cechy charakteru i różnice indywidualne.
- Matryce potencjału osobowościowego pracowników: jak definiować na nich podwładnego
- Psychologia osobowości: typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, które na nich działają.
- Rola osobowości w motywowaniu i feedbacku
- Cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
- Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
- Motywowanie pracowników o różnych stylach osobowości
Cele szkolenia
- Zapoznanie się z technikami przekazywania informacji zwrotnej
- Diagnoza własnego potencjału menedżerskiego.
- Zwiększenie psychologicznych umiejętności menedżera.
- Poprawę umiejętności wywierania wpływu na zespół i pracowników
- Zwiększenie umiejętności budowania w sposób świadomy własnego wizerunku menedżerskiego.
- Analizę najsilniejszych stron oraz obszarów do poprawy.
- Poznanie psychologicznych aspektów motywowania pracowników o różnych typach osobowości
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących zgłębiać wiedzę w dziedzinie skutecznego i efektywnego feedbacku.
Trener
Piotr T. Ruta
Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.