Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Feedback - efektywna informacja zwrotna.

Program szkolenia

1. Istota feedbacku dla firmy w kontekście realizacji celów biznesowych:

  • Omówienie dotychczasowej praktyki udzielania informacji zwrotnej w firmie uczestników szkolenia
  • Omówienie znaczenia feedbacku w procesie rozwojowym pracowników zgodnie z typologią rozwoju wg. typologii Blancharda
  • Przygotowanie do sesji feedbacku – gromadzenie informacji, analiza faktów, określenie celów, struktura rozmowy, scenariusz spotkania, miejsce spotkania – ćwiczenie indywidualne.
  • Anatomia wypowiedzi - budowanie dobrej relacji i pozytywnych postaw, aktywne słuchanie oraz podświadome procesy kodowania
  • Interakcje w procesie komunikacji – budowanie jasnych reguł komunikacji w firmie

 

2. Feedback jako konstruktywna informacja zwrotna – skrzynka narzędziowa:

  • Feedback motywacyjny – pochwała jako motywator
  • Feedback wzmacniający– jednominutowe interakcje
  • Feedback korygujący – model STAR – rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
  • Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką – model GROW, analiza sił, analiza SWOT.
  • Feedback coachingowy – coaching epizodyczny – jak mądrze sterować przekazywaną treści
  • Bank trudnych sytuacji – jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny – jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony.
  • Unikanie błędów oceny – efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.

 

3. Asertywna informacja zwrotna:

  • NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
  • UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
  • FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
  • FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
  • FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze

 

4. Specyfika rozmowy oceniająco-motywującej:

  • Przygotowanie do rozmowy z pracownikiem
  • Cele rozmowy oceniającej
  • Funkcja informacyjna i rozwojowa rozmowy oceniającej
  • Struktura i scenariusze rozmowy oceniającej
  • Narzędzia perswazji przydatne podczas rozmowy oceniającej
  • Konstruktywne chwalenie i krytykowanie pracownika
  • Jak radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi podczas rozmowy?
  • Omówienie zasad  przeprowadzenia  z ocenianym przez oceniającego rozmowy, dotyczącej wykonywania przez ocenianego jego obowiązków w okresie, w którym podlegał ocenie, trudności napotykane przez  niego podczas realizacji zadań i spełnienie przez ocenianego ustalonych kryteriów oceny,
  • Dokumentacja związana z procesem oceny,
  • Omówienie  zasad wypełniania arkusza okresowej oceny kwalifikacyjnej pracownika,
  • Nauka samodzielnego  wypełniania arkusza okresowej oceny kwalifikacyjnej pracownika,
  • Skutki  dokonania negatywnej oceny pracownika,
  • Procedura odwoławcza.

 

5. Błędy w informacji zwrotnej – jak się ich ustrzec?

  • Mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny
  • Rola pytań stosowanych w rozmowie
  • Najczęstsze błędy w procesie oceniania

 

6. Informacja zwrotna a osobowość:

  • Pracownicy jako jednostki – psychologia osobowości, cechy charakteru i różnice indywidualne.
  • Matryce potencjału osobowościowego pracowników: jak definiować na nich podwładnego
  • Psychologia osobowości: typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, które na nich działają.
  • Rola osobowości w motywowaniu i feedbacku
  • Cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • Motywowanie pracowników o różnych stylach osobowości

Cele szkolenia

  1. Zapoznanie się z technikami przekazywania informacji zwrotnej
  2. Diagnoza własnego potencjału menedżerskiego.
  3. Zwiększenie psychologicznych umiejętności menedżera.
  4. Poprawę umiejętności wywierania wpływu na zespół i pracowników
  5. Zwiększenie umiejętności budowania w sposób świadomy własnego wizerunku menedżerskiego.
  6. Analizę najsilniejszych stron oraz obszarów do poprawy.
  7. Poznanie psychologicznych aspektów motywowania pracowników o różnych typach osobowości

 

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących zgłębiać wiedzę w dziedzinie skutecznego i efektywnego feedbacku.

Trener

Piotr T. Ruta

Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.

 

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.