Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Kompleksowe ustalanie i realizowanie indywidualnej ścieżki aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych

Program szkolenia

1. Doradca klienta – rola i zadania w aspekcie aktywizacji klientów PUP.

  • Kompetencje zawodowe i społeczne pracowników, którym powierzono funkcję doradcy klienta.
  • Rola i zadania doradcy klienta w funkcjonowaniu PUP:  
  • Współpraca doradcy klienta z innymi stanowiskami w PUP. 
  • Czynniki i elementy warunkujące wysoki poziom świadczonych usług oraz zasady i zakres współpracy pomiędzy poszczególnymi stanowiskami w urzędzie.
  • Budowanie relacji w pracy z klientem w oparciu o efektywną komunikację.
  • Trudne sytuacje we współpracy z klientami oraz trudności aktywizacji zawodowej.

 

2. Diagnoza i ocena klienta jako warsztat umiejętności doradcy klienta w procesie aktywizacji osoby bezrobotnej. Charakterystyka klientów PUP

3. Rozmowa doradcza jako podstawowe narzędzie doradcy klienta w procesie aktywizacji zawodowej (zasady i etapy przeprowadzania rozmowy oraz obszary diagnozy klienta).

4. Rola doradcy klienta w zakresie motywowania osoby bezrobotnej w samodzielnym poszukiwaniu zatrudnienia.

5. Zasady realizacji usług pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego.

6. Ścieżki aktywizacji z elementami diagnozowania kompetencji zawodowych,

  • Identyfikacja zasobów klienta.
  • Optymalne ścieżki aktywizacji.
  • Procedury stosowane przy profilowaniu; czynniki warunkujące oddalenie od rynku pracy oraz gotowość do powrotu na rynek pracy.

 

7.    Indywidualny Plan Działania ścieżką do zatrudnienia.

  • Zasady sporządzania, realizacji, modyfikacji i monitorowania Indywidualnych Planów Działania.
  • Przerwanie i zakończenie Indywidualnych Planów Działania.
  • Przykłady sporządzania prawidłowego indywidualnego planu działania ćwiczenia.
  • Procedury i akty prawne regulujące sporządzanie i monitorowanie planów działania.

 

8.    Formy wsparcia skierowane do osób bezrobotnych.

Cele szkolenia

Rozwijanie umiejętności w pracy pracownika służb zatrudnienia przede wszystkim z zakresu obsługi klienta oraz jego skutecznej aktywizacji, z uwzględnieniem grupy wiekowej do 30 r.ż. oraz  50+, nabycie praktycznych informacji dotyczących efektywnej współpracy z klientami urzędów pracy; nabycie wiedzy z zakresu usług i instrumentów rynku pracy dedykowanym dla osób bezrobotnych.

Adresaci szkolenia

Pracownicy PUP, w szczególności doradcy klienta, pośrednicy pracy, doradcy zawodowi, specjaliści ds. rozwoju zawodowego, specjaliści ds. programów.

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.