Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
1. Doradca klienta – rola i zadania w aspekcie aktywizacji klientów PUP.
- Kompetencje zawodowe i społeczne pracowników, którym powierzono funkcję doradcy klienta.
- Rola i zadania doradcy klienta w funkcjonowaniu PUP:
- Współpraca doradcy klienta z innymi stanowiskami w PUP.
- Czynniki i elementy warunkujące wysoki poziom świadczonych usług oraz zasady i zakres współpracy pomiędzy poszczególnymi stanowiskami w urzędzie.
- Budowanie relacji w pracy z klientem w oparciu o efektywną komunikację.
- Trudne sytuacje we współpracy z klientami oraz trudności aktywizacji zawodowej.
2. Diagnoza i ocena klienta jako warsztat umiejętności doradcy klienta w procesie aktywizacji osoby bezrobotnej. Charakterystyka klientów PUP
3. Rozmowa doradcza jako podstawowe narzędzie doradcy klienta w procesie aktywizacji zawodowej (zasady i etapy przeprowadzania rozmowy oraz obszary diagnozy klienta).
4. Rola doradcy klienta w zakresie motywowania osoby bezrobotnej w samodzielnym poszukiwaniu zatrudnienia.
5. Zasady realizacji usług pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego.
6. Ścieżki aktywizacji z elementami diagnozowania kompetencji zawodowych,
- Identyfikacja zasobów klienta.
- Optymalne ścieżki aktywizacji.
- Procedury stosowane przy profilowaniu; czynniki warunkujące oddalenie od rynku pracy oraz gotowość do powrotu na rynek pracy.
7. Indywidualny Plan Działania ścieżką do zatrudnienia.
- Zasady sporządzania, realizacji, modyfikacji i monitorowania Indywidualnych Planów Działania.
- Przerwanie i zakończenie Indywidualnych Planów Działania.
- Przykłady sporządzania prawidłowego indywidualnego planu działania ćwiczenia.
- Procedury i akty prawne regulujące sporządzanie i monitorowanie planów działania.
8. Formy wsparcia skierowane do osób bezrobotnych.
Cele szkolenia
Rozwijanie umiejętności w pracy pracownika służb zatrudnienia przede wszystkim z zakresu obsługi klienta oraz jego skutecznej aktywizacji, z uwzględnieniem grupy wiekowej do 30 r.ż. oraz 50+, nabycie praktycznych informacji dotyczących efektywnej współpracy z klientami urzędów pracy; nabycie wiedzy z zakresu usług i instrumentów rynku pracy dedykowanym dla osób bezrobotnych.
Adresaci szkolenia
Pracownicy PUP, w szczególności doradcy klienta, pośrednicy pracy, doradcy zawodowi, specjaliści ds. rozwoju zawodowego, specjaliści ds. programów.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.