Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Negocjacje w zamówieniach publicznych.

Program szkolenia

I. Komunikacja w zamówieniach publicznych:

 

1. Jak skutecznie komunikować się w procesie negocjacji:

  • Specyfika negocjacji w zamówieniach publicznych
  • Znaczenie pierwszego wrażenia
  • Rola indywidualnego podejścia do klienta
  • Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
  • Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywania relacji
  • Określenie i zrozumienie potrzeb klienta

 

2. Typy klienta – sposób skutecznej obsługi:

  • Rozpoznanie charakterystyki klienta
  • Dopasowanie stylu do typu klienta
  • Wpływ poprzez wartości klienta

 

3. Jak zachować postawę asertywną negocjacjach w zamówieniach publicznych?

  • Asertywne odmawianie i proszenie
  • Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „nie”?
  • Kulturalne upominanie klienta
  • Przekazywanie klientowi złych wiadomości

 

4. Jak sobie radzić z trudnymi klientami w procesie zamówień publicznych?

  • Przyczyny niezadowolenia klientów
  • Reagowanie na emocje w procesie sprzedaży i negocjacji
  • Procedura radzenia sobie z obiekcjami i sprzeciwem
  • Radzenie sobie z manipulacją i krytyką

 

5. Komunikacja werbalna i niewerbalna w procesie negocjacyjnym – umiejętności wspomagające negocjowanie:

  • Język korzyści i język zmysłów – dobór słów i ich ważność
  • Zadawanie pytań – strategia perswazji
  • Prowadzenie rozmowy – elastyczność
  • Sztuka słuchania
  • Operowanie przestrzenią i gestami
  • Interpretacja mowy ciała
  • Gesty wzmacniające i sugerujące

 

6. Dress code - elegancja w ubiorze – wywieranie wpływu poprzez wizerunek:

  • Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji
  • Prawidłowy dobór stroju i dodatków,
  • Fryzura, makijaż, biżuteria
  • Podstawowe uchybienia w wyglądzie negocjatora kobiety,
  • Podstawowe uchybienia w wyglądzie negocjatora mężczyzny.
  • Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji
  • Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki
  • Idealny ubiór do biura, na spotkania i negocjacje
  • Wskazówki dotyczące doboru stroju
  • Elementy stroju budujące określony wizerunek w oczach Klienta

 

II. Negocjacje

 

1. Wprowadzenie do negocjacji kiedy negocjować, a kiedy nie?

  • Czym jest negocjowanie?
  • Elementy wchodzące w sferę negocjacji
  • Atmosfera sprzyjająca negocjowaniu
  • Porównanie stylów technik wywierania wpływu i negocjacji (kooperacyjny, rywalizacyjny,
  • Rzeczowy)
  • Test stylu negocjacyjnego
  • Zasady wywierania wpływu w oparciu o współpracę
  • Skuteczność i strategie wpływu na innych
  • Gdzie siedzimy, czyli pozycja przy stole a techniki wywierania wpływu

 

2. Zasady twardych i miękkich negocjacji w zamówieniach publicznych:

  • Podział negocjacji na twarde i miękkie
  • Zarządzanie ustępstwami
  • Praktyczne zastosowanie twardych technik negocjacyjnych

 

3. Negocjacje oparte na zasadach:

  • Sens negocjacji o interesy
  • Oddziel ludzi od problemu: bariery komunikacyjne – rozpoznawanie i uniknie; analiza
  • transakcyjna a komunikacja w negocjacjach
  • Odkrywaj stanowiska drugiej strony; staraj się, aby wynik rozmów oparty był o obiektywne kryteria; znajdź kilka rozwiązań pogodzenia stanowisk
  • Kiedy stosować negocjacje oparte o interesy?

 

4. Negocjacje eksperckie, efektywne negocjacje w zamówieniach publicznych:

  • Sztuka negocjacji eksperckich
  • Negocjuj nie negocjując
  • Stworzenie „neutralnych” parametrów dających przewagę w negocjacjach

 

5. Role uczestników zespołu negocjacyjnego:

  • Przełożony (Zleceniodawca)
  • Kierownik zespołu
  • Rzecznik zespołu
  • “Twardy Facet”(“Tough Guy”)
  • “Sympatyczny Facet”(“Nice Guy”)
  • Analityk zachowań
  • Analityk informacji
  • Doradca specjalistyczny

 

6. Planowanie i prowadzenie rozmów - etapy negocjacji w zamówieniach publicznych:

  • Planowanie
  • Role uczestników procesu negocjacji
  • Analiza stron negocjacji i poznanie drugiej strony
  • Jakie są nasze aspiracje i oferty wyjściowe?
  • Jakie rezultaty zamierzamy osiągnąć?
  • Opracowanie i analiza możliwych scenariuszy
  • Wybór właściwej strategii negocjacyjnej
  • Przygotowanie planu działania i argumentowania
  • Psychologia tworzenia pierwszego wrażenia i zarządzanie nim
  • Rozpoczęcie negocjacji
  • Prezentacja ofert
  • Określenie właściwego klimatu negocjacji – wzbudzenie sympatii i zaufania
  • Faza środkowa negocjacji
  • Zakończenie negocjacji
  • Warsztaty negocjacyjne

 

7. Chwyty i triki w negocjacjach:

  • 7 trików skutecznych negocjacji
  • Moje indywidualne triki w negocjacjach
  • Zasady oraz ich łamanie

 

8. Wywieranie wpływu w negocjacjach:

  • Podstawowe prawa wywierania wpływu
  • Techniki manipulacji na poziomie faktów
  • Techniki manipulacji czasem
  • Techniki manipulacji faktami
  • Techniki manipulacji relacjami i emocjami
  • Warsztat – dobór najskuteczniejszych manipulacji

 

9. Jak się bronić przed oskarżeniami?

  • Podstawowe techniki antymanipulacji
  • Techniki skutecznej obrony przed atakami i oskarżeniami

 

10. Ja negocjator:

  • Indywidualny potencjał negocjacyjny poszczególnych uczestników
  • Zespół to siła, czyli synergia zespołów negocjacyjnych
  • Warsztaty

 

11. Osobowość negocjatorów obu stron negocjacji w zamówieniach publicznych:

  • Rozpoznawanie typów osobowościowych uczestników procesu negocjacyjnego
  • Świadomość własnego typu osobowości i budowanie na nim przewagi w negocjacjach
  • Wywieranie wpływu i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • SWOT, czyli silne i słabe strony poszczególnych modeli zachowań

 

 

Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing

 

Cele szkolenia

Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom wiedzy oraz praktycznych umiejętności  z zakresu skutecznych metod negocjacji w procesie zamówień publicznych a także związanych z tym komunikacji świadomego budowania własnego wizerunku oraz technik wywierania wpływu.

 

Adresaci szkolenia

Warsztaty są skierowane do osób odpowiedzialnych za przygotowanie i rozstrzyganie przetargów w ramach procedur ustawy o zamówieniach publicznych jak i osób startujących w takich przetargach.

Trener

Piotr T. Ruta

Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.

 

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.