Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
I. Komunikacja w zamówieniach publicznych:
1. Jak skutecznie komunikować się w procesie negocjacji:
- Specyfika negocjacji w zamówieniach publicznych
- Znaczenie pierwszego wrażenia
- Rola indywidualnego podejścia do klienta
- Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
- Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywania relacji
- Określenie i zrozumienie potrzeb klienta
2. Typy klienta – sposób skutecznej obsługi:
- Rozpoznanie charakterystyki klienta
- Dopasowanie stylu do typu klienta
- Wpływ poprzez wartości klienta
3. Jak zachować postawę asertywną negocjacjach w zamówieniach publicznych?
- Asertywne odmawianie i proszenie
- Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „nie”?
- Kulturalne upominanie klienta
- Przekazywanie klientowi złych wiadomości
4. Jak sobie radzić z trudnymi klientami w procesie zamówień publicznych?
- Przyczyny niezadowolenia klientów
- Reagowanie na emocje w procesie sprzedaży i negocjacji
- Procedura radzenia sobie z obiekcjami i sprzeciwem
- Radzenie sobie z manipulacją i krytyką
5. Komunikacja werbalna i niewerbalna w procesie negocjacyjnym – umiejętności wspomagające negocjowanie:
- Język korzyści i język zmysłów – dobór słów i ich ważność
- Zadawanie pytań – strategia perswazji
- Prowadzenie rozmowy – elastyczność
- Sztuka słuchania
- Operowanie przestrzenią i gestami
- Interpretacja mowy ciała
- Gesty wzmacniające i sugerujące
6. Dress code - elegancja w ubiorze – wywieranie wpływu poprzez wizerunek:
- Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji
- Prawidłowy dobór stroju i dodatków,
- Fryzura, makijaż, biżuteria
- Podstawowe uchybienia w wyglądzie negocjatora kobiety,
- Podstawowe uchybienia w wyglądzie negocjatora mężczyzny.
- Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji
- Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki
- Idealny ubiór do biura, na spotkania i negocjacje
- Wskazówki dotyczące doboru stroju
- Elementy stroju budujące określony wizerunek w oczach Klienta
II. Negocjacje
1. Wprowadzenie do negocjacji kiedy negocjować, a kiedy nie?
- Czym jest negocjowanie?
- Elementy wchodzące w sferę negocjacji
- Atmosfera sprzyjająca negocjowaniu
- Porównanie stylów technik wywierania wpływu i negocjacji (kooperacyjny, rywalizacyjny,
- Rzeczowy)
- Test stylu negocjacyjnego
- Zasady wywierania wpływu w oparciu o współpracę
- Skuteczność i strategie wpływu na innych
- Gdzie siedzimy, czyli pozycja przy stole a techniki wywierania wpływu
2. Zasady twardych i miękkich negocjacji w zamówieniach publicznych:
- Podział negocjacji na twarde i miękkie
- Zarządzanie ustępstwami
- Praktyczne zastosowanie twardych technik negocjacyjnych
3. Negocjacje oparte na zasadach:
- Sens negocjacji o interesy
- Oddziel ludzi od problemu: bariery komunikacyjne – rozpoznawanie i uniknie; analiza
- transakcyjna a komunikacja w negocjacjach
- Odkrywaj stanowiska drugiej strony; staraj się, aby wynik rozmów oparty był o obiektywne kryteria; znajdź kilka rozwiązań pogodzenia stanowisk
- Kiedy stosować negocjacje oparte o interesy?
4. Negocjacje eksperckie, efektywne negocjacje w zamówieniach publicznych:
- Sztuka negocjacji eksperckich
- Negocjuj nie negocjując
- Stworzenie „neutralnych” parametrów dających przewagę w negocjacjach
5. Role uczestników zespołu negocjacyjnego:
- Przełożony (Zleceniodawca)
- Kierownik zespołu
- Rzecznik zespołu
- “Twardy Facet”(“Tough Guy”)
- “Sympatyczny Facet”(“Nice Guy”)
- Analityk zachowań
- Analityk informacji
- Doradca specjalistyczny
6. Planowanie i prowadzenie rozmów - etapy negocjacji w zamówieniach publicznych:
- Planowanie
- Role uczestników procesu negocjacji
- Analiza stron negocjacji i poznanie drugiej strony
- Jakie są nasze aspiracje i oferty wyjściowe?
- Jakie rezultaty zamierzamy osiągnąć?
- Opracowanie i analiza możliwych scenariuszy
- Wybór właściwej strategii negocjacyjnej
- Przygotowanie planu działania i argumentowania
- Psychologia tworzenia pierwszego wrażenia i zarządzanie nim
- Rozpoczęcie negocjacji
- Prezentacja ofert
- Określenie właściwego klimatu negocjacji – wzbudzenie sympatii i zaufania
- Faza środkowa negocjacji
- Zakończenie negocjacji
- Warsztaty negocjacyjne
7. Chwyty i triki w negocjacjach:
- 7 trików skutecznych negocjacji
- Moje indywidualne triki w negocjacjach
- Zasady oraz ich łamanie
8. Wywieranie wpływu w negocjacjach:
- Podstawowe prawa wywierania wpływu
- Techniki manipulacji na poziomie faktów
- Techniki manipulacji czasem
- Techniki manipulacji faktami
- Techniki manipulacji relacjami i emocjami
- Warsztat – dobór najskuteczniejszych manipulacji
9. Jak się bronić przed oskarżeniami?
- Podstawowe techniki antymanipulacji
- Techniki skutecznej obrony przed atakami i oskarżeniami
10. Ja negocjator:
- Indywidualny potencjał negocjacyjny poszczególnych uczestników
- Zespół to siła, czyli synergia zespołów negocjacyjnych
- Warsztaty
11. Osobowość negocjatorów obu stron negocjacji w zamówieniach publicznych:
- Rozpoznawanie typów osobowościowych uczestników procesu negocjacyjnego
- Świadomość własnego typu osobowości i budowanie na nim przewagi w negocjacjach
- Wywieranie wpływu i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
- Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
- SWOT, czyli silne i słabe strony poszczególnych modeli zachowań
Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing
Cele szkolenia
Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom wiedzy oraz praktycznych umiejętności z zakresu skutecznych metod negocjacji w procesie zamówień publicznych a także związanych z tym komunikacji świadomego budowania własnego wizerunku oraz technik wywierania wpływu.
Adresaci szkolenia
Warsztaty są skierowane do osób odpowiedzialnych za przygotowanie i rozstrzyganie przetargów w ramach procedur ustawy o zamówieniach publicznych jak i osób startujących w takich przetargach.
Trener
Piotr T. Ruta
Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.