Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Obsługa oraz aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych, z uwzględnieniem zasad kwalifikacji klientów PUP na szkolenia grupowe i indywidualne.
Program szkolenia
1. Warsztat pracy doradcy klienta.
- Podstawy prawne funkcjonowania doradcy klienta,
- Zadania doradcy klienta w zakresie pracy z klientem indywidualnym – propozycje rozwiązań, dobre praktyki;
- Realizacja zadań pośrednictwa zawodowego przez doradcę klienta,
- Realizacja zadań poradnictwa zawodowego przed doradcę klienta;
- Realizacja zadań specjalisty ds. rozwoju zawodowego przez doradcę klienta;
- Współpraca doradcy klienta z innymi pracownikami.
2. Praca z klientem indywidualnym.
- Nawiązanie współpracy z klientem indywidualnym;
- Rola doradcy w zakresie motywowania klienta do podejmowania własnej aktywności;
- Charakterystyka klientów indywidualnych;
- Utrzymywanie współpracy z klientem indywidualnym
- Indywidualna współpraca doradcy klienta z bezrobotnym – kwestie dotyczące odpowiedzialności pracownika, trudności wynikające z wytycznych proceduralnych a bezpośrednim kontaktem z klientem.
3. Aktywizacja osób bezrobotnych. Zasady kwalifikowania osób bezrobotnych na szkolenia.
- Społeczne uwarunkowania i konsekwencje niskiej aktywności zawodowej osób długotrwale bezrobotnych.;
- Określenie sylwetki zawodowej oraz bilansu słabych i mocnych stron osób bezrobotnych długotrwale bezrobotnych.;
- Aktywizacja zawodowa w działaniach instytucji rynku pracy.;
- Zasady kwalifikowania osób bezrobotnych na szkolenia.;
- Uzasadnienia skierowania na szkolenie.
4. Indywidualny Plan Działania a skuteczna aktywizacja zawodowa
- IPD – jak zaplanować skuteczne i adekwatne działania
- Założenia, cele i zasady tworzenia IPD jako jedno z zadań doradcy klienta indywidualnego.
- Elementy składowe IPD – charakterystyka i omówienie.
- Jak tworzyć IPD - metody stosowane w poradnictwie a umiejętne zastosowanie w praktyce, wywiad, narzędzia z zakresu poradnictwa zawodowego. Przeprowadzanie rozmowy/wywiadu zawodowego.;
- Ustalenie oczekiwań osoby związanych z realizacją celów zawodowych.
- Tworzenie dokumentacji - warsztaty praktyczne jak planować działania w IPD.
- Formy, planowana liczba i terminy kontaktów w ramach IPD.
- Katalog form pomocy
- Ewaluacja i kontrola działań zawartych w IPD.
- Kiedy warto modyfikować IPD, czy można ten plan na bieżąco dostosowywać do potrzeb klienta,
- Warunki zakończenia IPD.
- Konsekwencje ustawowe
Cele szkolenia
- Nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności w zakresie skutecznej obsługi oraz aktywizacji klientów indywidualnych z uwzględnieniem zagadnień dotyczących kwalifikacji klientów PUP na szkolenia grupowe i indywidualne.
- Poszerzenie i uporządkowanie wiedzy z zakresu stosowania dostępnych instrumentów i kompleksowości usług doradcy klienta.
- Znajomość procedur niezbędnych przy tworzeniu IPD
- Poznanie zasad dokumentowania poszczególnych działań z uwzględnieniem obowiązujących przepisów.
Adresaci szkolenia
Pracownicy PUP – doradcy klienta / pośrednicy pracy / doradcy zawodowi / specjaliści ds. rozwoju zawodowego / specjaliści ds.programów
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.