Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Obsługa oraz aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych, z uwzględnieniem zasad kwalifikacji klientów PUP na szkolenia grupowe i indywidualne.

Program szkolenia

1. Warsztat pracy doradcy klienta.

  • Podstawy prawne funkcjonowania doradcy klienta,
  • Zadania doradcy klienta  w zakresie pracy z klientem indywidualnym – propozycje rozwiązań, dobre praktyki; 
  • Realizacja zadań pośrednictwa zawodowego przez doradcę klienta,
  • Realizacja zadań poradnictwa zawodowego przed doradcę klienta;
  • Realizacja zadań specjalisty ds. rozwoju zawodowego przez doradcę klienta;
  • Współpraca doradcy klienta z innymi pracownikami.

 

2. Praca z klientem indywidualnym.

  • Nawiązanie współpracy z klientem indywidualnym;
  • Rola doradcy w zakresie motywowania klienta do podejmowania własnej aktywności;
  • Charakterystyka klientów indywidualnych;
  • Utrzymywanie współpracy z klientem indywidualnym
  • Indywidualna współpraca doradcy klienta z bezrobotnym – kwestie dotyczące odpowiedzialności pracownika, trudności wynikające z wytycznych proceduralnych a bezpośrednim kontaktem z klientem.

 

3. Aktywizacja osób  bezrobotnych. Zasady kwalifikowania osób bezrobotnych na szkolenia.

  • Społeczne uwarunkowania i konsekwencje niskiej aktywności zawodowej osób długotrwale bezrobotnych.;
  • Określenie sylwetki zawodowej oraz bilansu słabych i mocnych stron osób bezrobotnych długotrwale bezrobotnych.;
  • Aktywizacja zawodowa w działaniach instytucji rynku pracy.;
  • Zasady kwalifikowania osób bezrobotnych na szkolenia.;
  • Uzasadnienia skierowania na szkolenie.

 

4. Indywidualny Plan Działania a skuteczna aktywizacja zawodowa

  • IPD – jak zaplanować skuteczne i adekwatne działania
  • Założenia, cele i zasady tworzenia IPD jako jedno z zadań doradcy klienta indywidualnego.
  • Elementy składowe IPD – charakterystyka i omówienie.  
  • Jak tworzyć IPD - metody stosowane w poradnictwie a umiejętne zastosowanie w praktyce, wywiad, narzędzia z zakresu poradnictwa zawodowego. Przeprowadzanie rozmowy/wywiadu zawodowego.;
  • Ustalenie oczekiwań osoby związanych z realizacją celów zawodowych.  
  • Tworzenie dokumentacji - warsztaty praktyczne jak planować działania w IPD.  
  • Formy, planowana liczba i terminy kontaktów w ramach IPD.  
  • Katalog form pomocy
  • Ewaluacja i kontrola działań zawartych w IPD.  
  • Kiedy warto modyfikować IPD, czy można ten plan na bieżąco dostosowywać do potrzeb klienta,  
  • Warunki zakończenia IPD.   
  • Konsekwencje ustawowe

Cele szkolenia

  1. Nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności w zakresie skutecznej obsługi oraz aktywizacji klientów indywidualnych z uwzględnieniem zagadnień dotyczących kwalifikacji klientów PUP na szkolenia grupowe i indywidualne.
  2. Poszerzenie i uporządkowanie wiedzy z zakresu stosowania dostępnych instrumentów i kompleksowości usług doradcy klienta.
  3. Znajomość procedur niezbędnych przy tworzeniu IPD
  4. Poznanie zasad dokumentowania poszczególnych działań z uwzględnieniem obowiązujących przepisów.

Adresaci szkolenia

Pracownicy PUP – doradcy klienta / pośrednicy pracy / doradcy zawodowi / specjaliści ds. rozwoju zawodowego / specjaliści ds.programów

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.