Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
1. Koncepcja misji administracji:
- Po co kształtujemy wizerunek urzędu?
- Wizja i misja administracji publicznej.
- Wpływ urzędnika na wizerunek administracji.
2. Działania promocyjne – ustalanie celów i strategii marketingowej w gminach, miastach, regionach:
- Ekonomiczny audyt regionu.
- Główne źródła informacji.
- Analiza SWOT.
3. Promocja gospodarcza regionu:
- Pojęcie i istota promocji gospodarczej.
- Znaczenie inwestycji dla rozwoju miast i regionów.
4. Promocja turystyczna regionu:
- Zasady tworzenia programów promocji miasta.
- Pojęcie i istota promocji turystycznej.
- Znaczenie turystyki dla rozwoju miast i regionów.
- Czynniki zwiększające turystyczną atrakcyjność regionu.
5. Przygotowanie imprezy kulturalnej:
- Diagnoza otoczenia i określenie efektów (potrzeby, zainteresowania).
- Wykorzystanie walorów przyrodniczych, krajobrazowych, historycznych i kulturalnych.
- Przygotowanie budżetu imprezy.
- Sponsoring.
- Reklama imprezy kulturalnej.
6. Marketing wystawienniczy:
- Rola marketingu wystawienniczego w promocji gminy, miasta, regionu.
- Produkt regionalny/lokalny w promocji.
- Zasady tworzenia stoiska wystawienniczego.
- Marketing wystawienniczy, a impreza kulturalna.
7. Narzędzia kampanii promocyjnej – analiza skuteczności wad i zalet:
- Reklama.
- Promocja bezpośrednia.
- Public relations i współpraca ze środkami masowego przekazu.
- Promocja w Internecie.
- Wydawnictwa promocyjne.
- Eventy w promocji turystycznej miasta i regionu.
- Marketing wystawienniczy.
- Sponsoring.
8. Badania marketingowe w administracji:
- Znaczenie badań dla budowy wizerunku.
- Typy badań marketingowych.
- Opinie o urzędnikach państwowych.
- Działania biura promocji w procesie komunikacji.
9. Współpraca z mediami:
- Media, jako narzędzie do budowania wizerunku urzędu.
- Współpraca z prasą, radiem i telewizją.
- Jak poprawnie redagować komunikaty dla prasy?
- Wzbudzanie i podtrzymywanie zainteresowania poprzez informacje prasowe.
- Jak budować dobre relacje z dziennikarzami?
- Wykorzystanie Internetu i nowoczesnych technologii w kampaniach.
- Techniki perswazyjne.
10. Social Media – nowy kanał komunikacji czy nowy kanał promocji?
- Definicja, rola i znaczenie Social Media.
- Najważniejsze media społecznościowe i ich rola w komunikacji z klientem (portale społecznościowe, blogi, mikroblogi, portale crowsourcingowe, fotoblogi, wideoblogi).
- Case Study – przykłady udanych i nieudanych kampanii promocyjnych oraz działań komunikacyjnych.
11. Siła Facebooka, czyli jak to działa?
- Od czego zacząć?
- Planowanie scenariusza aktywności na Facebooku.
- Budowanie wizerunku marki na Facebooku.
- Skąd czerpać informacje na temat zmian na Facebook.com?
12. Fan page i jego rola w działaniach komunikacyjnych:
- Jak założyć Fan Page i jak nim zarządzać (ustawienia, uprawnienia, regulaminy itp.).
- Strategia obecności marki na Facebook.com. Czy Facebook to miejsce dla każdej marki?
- Użytkownicy – strategie komunikacji.
- Jak promować Fan Page? (działania płatne i bezkosztowe).
- Jak wykorzystywać aplikacje na Facebook.com w działaniach komunikacyjnych?
- Konkursy na Facebook.com.
- Statystyki Fan Page.
13. Sytuacje kryzysowe w Social Media:
- Opracowywanie metod, dzięki którym można przeciwdziałać w sytuacjach kryzysowych.
- Sposoby reakcji w sytuacji zaistniałego kryzysu.
- Źródła i dynamika kryzysu.
- Zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej.
14. Zasady tworzenia tekstów w mediach społecznościowych:
- Różnice pomiędzy odbiorem treści publikowanych w serwisach internetowych, a odbiorem treści publikowanych w ramach Social Media.
- Ogólne zasady tworzenia tekstów w mediach społecznościowych.
- Nowy język komunikacji z klientem, czyli jak pisać na Facebooku. Dobór odpowiednich treści, dobór odpowiedniego języka.
15. Dress code – elegancja w ubiorze – budowa wizerunku urzędnika:
- Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji.
- Prawidłowy dobór stroju i dodatków.
- Fryzura, makijaż, biżuteria.
- Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety i mężczyzny.
- Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki.
16. Idealna prezentacja i wystąpienie przed audytorium:
- Fundamentalne zasady prezentacji i autoprezentacji.
- Rola osoby mówiącej, jej przekonania i umiejętności.
- Psychologiczny efekt początku i końca.
- Świadomy i nieświadomy poziom autoprezentacji.
- Spójność – zgodność tego, co mówimy z tym jak mówimy.
- Strategia zachowań wzmacniających uwagę i budujących dobry kontakt.
- Świadome wprowadzenie elementów wspomagających wystąpienia publiczne.
- Kontakt z publicznością.
17. Świadome budowanie wiarygodnego wizerunku osobistego:
- Budowa wiarygodnego wizerunku eksperta.
- Profesjonalne opracowanie koncepcji wizerunku.
- Badanie i analiza wizerunku.
- Psychologiczne teorie postrzegania ludzi.
- Znaczenie wyglądu zewnętrznego.
- Naturalny przywódca.
- Umiejętność powitania.
- Jak pracować nad charyzmą?
18. Jak przygotować efektywne wystąpienie publiczne:
- Wspomnienie efektu prezentacji - efekt początku i końca.
- Sztuka budowania pierwszego wrażenia.
- Postawa prezentera jako kluczowy element sukcesu:
- mowa ciała, mimika, gesty,
- używanie wskaźników,
- zarządzanie czasem,
- dobranie stosownego ubioru do sytuacji,
- modulowanie głosu.
- Techniki wpływu społecznego podczas prezentacji.
- Budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię.
- Tworzenie relacji z odbiorcami.
- Zasady posługiwania się językiem perswazji i stosowanie słów kluczy.
- Tajniki siły perswazji.
- Wybrane techniki manipulacji w komunikacji językowej.
- Sztuka perswazji, negocjacji, dobór argumentów – prowadzenie sporu i debaty publicznej.
- Magia gestu, czyli mowa ciała w komunikacji.
19. Etykieta, czyli jak zachować się stosownie do sytuacji:
- Wzmocnienie wypowiedzi:
- operowanie dłonią,
- mimika twarzy,
- postawy neutralne.
- Style gestykulacji prezentacyjnej.
- Indywidualny dobór postaw i typów gestów dla uczestników szkolenia
- Ogólne zasady ubioru podczas wystąpień publicznych
Cele szkolenia
Podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się aspektami działań wizerunkowych i promocyjnych, dotyczących zarówno regionu, jak i władz administracji publicznej.
Adresaci szkolenia
- Prezydenci, burmistrzowie, wójtowie, sekretarze oraz ich zastępcy i asystenci.
- Rzecznicy prasowi i pracownicy zespołów prasowych.
- Naczelnicy, kierownicy i pracownicy wydziałów promocji.
- Pozostali przedstawiciele administracji publicznej i samorządowej, odpowiedzialni za kontakty z mediami, dialog społeczny, promocję urzędu i budowanie wizerunku urzędu.
Trener
Piotr T. Ruta
Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.