Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

PR w administracji - budowanie wizerunku urzędu, promocja regionu, miasta, gminy z elementami mediów społecznościowych, autoprezentacji i wystąpień publicznych.

Program szkolenia

1. Koncepcja misji administracji:

  • Po co kształtujemy wizerunek urzędu?
  • Wizja i misja administracji publicznej.
  • Wpływ urzędnika na wizerunek administracji.         

 

2. Działania promocyjne – ustalanie celów i strategii marketingowej w gminach, miastach, regionach:

  • Ekonomiczny audyt regionu.
  • Główne źródła informacji.
  • Analiza SWOT.

 

3. Promocja gospodarcza regionu:

  • Pojęcie i istota promocji gospodarczej.
  • Znaczenie inwestycji dla rozwoju miast i regionów.

 

4. Promocja turystyczna regionu:

  • Zasady tworzenia programów  promocji miasta.
  • Pojęcie i istota promocji turystycznej.
  • Znaczenie turystyki dla rozwoju miast i regionów.
  • Czynniki zwiększające turystyczną atrakcyjność regionu.

 

5. Przygotowanie imprezy kulturalnej:

  • Diagnoza otoczenia i określenie efektów (potrzeby, zainteresowania).
  • Wykorzystanie walorów przyrodniczych, krajobrazowych, historycznych i kulturalnych.
  • Przygotowanie budżetu imprezy.
  • Sponsoring.
  • Reklama imprezy kulturalnej.

 

6. Marketing wystawienniczy:

  • Rola marketingu wystawienniczego w promocji gminy, miasta, regionu.
  • Produkt regionalny/lokalny w promocji.
  • Zasady tworzenia stoiska wystawienniczego.
  • Marketing wystawienniczy, a impreza kulturalna.

 

7. Narzędzia kampanii promocyjnej – analiza skuteczności wad i zalet:

  • Reklama.
  • Promocja bezpośrednia.
  • Public relations i współpraca ze środkami masowego przekazu.
  • Promocja w Internecie.
  • Wydawnictwa promocyjne.
  • Eventy w promocji turystycznej miasta i regionu.
  • Marketing wystawienniczy.
  • Sponsoring.

 

8. Badania marketingowe w administracji:

  • Znaczenie badań dla budowy wizerunku.
  • Typy badań marketingowych.
  • Opinie o urzędnikach państwowych.
  • Działania biura promocji w procesie komunikacji.

 

9. Współpraca z mediami:

  • Media, jako narzędzie do budowania wizerunku urzędu.
  • Współpraca z prasą, radiem i telewizją.
  • Jak poprawnie redagować komunikaty dla prasy?
  • Wzbudzanie i podtrzymywanie zainteresowania poprzez informacje prasowe.
  • Jak budować dobre relacje z dziennikarzami?
  • Wykorzystanie Internetu i nowoczesnych technologii w kampaniach.
  • Techniki perswazyjne.

 

10. Social Media – nowy kanał komunikacji czy nowy kanał promocji?

  • Definicja, rola i znaczenie Social Media.
  • Najważniejsze media społecznościowe i ich rola w komunikacji z klientem (portale społecznościowe, blogi, mikroblogi, portale crowsourcingowe, fotoblogi, wideoblogi).
  • Case Study – przykłady udanych i nieudanych kampanii promocyjnych oraz działań komunikacyjnych.

 

11. Siła Facebooka, czyli jak to działa?

  • Od czego zacząć?
  • Planowanie scenariusza aktywności na Facebooku.
  • Budowanie wizerunku marki na Facebooku.
  • Skąd czerpać informacje na temat zmian na Facebook.com?

 

12. Fan page i jego rola w działaniach komunikacyjnych:

  • Jak założyć Fan Page i jak nim zarządzać (ustawienia, uprawnienia, regulaminy itp.).
  • Strategia obecności marki na Facebook.com. Czy Facebook to miejsce dla każdej marki?
  • Użytkownicy – strategie komunikacji.
  • Jak promować Fan Page? (działania płatne i bezkosztowe).
  • Jak wykorzystywać aplikacje na Facebook.com w działaniach komunikacyjnych?
  • Konkursy na Facebook.com.
  • Statystyki Fan Page.

 

13. Sytuacje kryzysowe w Social Media:

  • Opracowywanie metod, dzięki którym można przeciwdziałać w sytuacjach kryzysowych.
  • Sposoby reakcji w sytuacji zaistniałego kryzysu.
  • Źródła i dynamika kryzysu.
  • Zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej.

 

14. Zasady tworzenia tekstów w mediach społecznościowych:

  • Różnice pomiędzy odbiorem treści publikowanych w serwisach internetowych, a odbiorem treści publikowanych w ramach Social Media.
  • Ogólne zasady tworzenia tekstów w mediach społecznościowych.
  • Nowy język komunikacji z klientem, czyli jak pisać na Facebooku. Dobór odpowiednich treści, dobór odpowiedniego języka.

 

15. Dress code – elegancja w ubiorze – budowa wizerunku urzędnika:

  • Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji.
  • Prawidłowy dobór stroju i dodatków.
  • Fryzura, makijaż, biżuteria.
  • Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety i mężczyzny.
  • Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki.

 

16. Idealna prezentacja i wystąpienie przed audytorium:

  • Fundamentalne zasady prezentacji i autoprezentacji.
  • Rola osoby mówiącej, jej przekonania i umiejętności.
  • Psychologiczny efekt początku i końca.
  • Świadomy i nieświadomy poziom autoprezentacji.
  • Spójność – zgodność tego, co mówimy z tym jak mówimy.
  • Strategia zachowań wzmacniających uwagę i budujących dobry kontakt.
  • Świadome wprowadzenie elementów wspomagających wystąpienia publiczne.
  • Kontakt z publicznością.

 

17. Świadome budowanie wiarygodnego wizerunku osobistego:

  • Budowa wiarygodnego wizerunku eksperta.
  • Profesjonalne opracowanie koncepcji wizerunku.
  • Badanie i analiza wizerunku.
  • Psychologiczne teorie postrzegania ludzi.
  • Znaczenie wyglądu zewnętrznego.
  • Naturalny przywódca.
  • Umiejętność powitania.
  • Jak pracować nad charyzmą?

 

18. Jak przygotować efektywne wystąpienie publiczne:

  • Wspomnienie efektu prezentacji - efekt początku i końca.
  • Sztuka budowania pierwszego wrażenia.
  • Postawa prezentera jako kluczowy element sukcesu:

- mowa ciała, mimika, gesty,

- używanie wskaźników,

- zarządzanie czasem,

- dobranie stosownego ubioru do sytuacji,

- modulowanie głosu.

  • Techniki wpływu społecznego podczas prezentacji.
  • Budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię.
  • Tworzenie relacji z odbiorcami.
  • Zasady posługiwania się językiem perswazji i stosowanie słów kluczy.
  • Tajniki siły perswazji.
  • Wybrane techniki manipulacji w komunikacji językowej.
  • Sztuka perswazji, negocjacji, dobór argumentów – prowadzenie sporu i debaty publicznej.
  • Magia gestu, czyli mowa ciała w komunikacji.

 

19. Etykieta, czyli jak zachować się stosownie do sytuacji:

  • Wzmocnienie wypowiedzi:

- operowanie dłonią,

- mimika twarzy,

- postawy neutralne.

  • Style gestykulacji prezentacyjnej.
  • Indywidualny dobór postaw i typów gestów dla uczestników szkolenia
  • Ogólne zasady ubioru podczas wystąpień publicznych

Cele szkolenia

Podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się aspektami działań wizerunkowych i promocyjnych, dotyczących zarówno regionu, jak i władz administracji publicznej.

Adresaci szkolenia

  1. Prezydenci, burmistrzowie, wójtowie, sekretarze oraz ich zastępcy i asystenci.
  2. Rzecznicy prasowi i pracownicy zespołów prasowych.
  3. Naczelnicy, kierownicy i pracownicy wydziałów promocji.
  4. Pozostali przedstawiciele administracji publicznej i samorządowej, odpowiedzialni za kontakty    z mediami, dialog społeczny, promocję urzędu i budowanie wizerunku urzędu.

Trener

Piotr T. Ruta

Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.

 

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.