Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Praktyczny warsztat dla działów kadrowych - sprawy pracownicze w 2020r. z uwzględnieniem umów szkoleniowych i podnoszenia kwalifikacji pracowników, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa pracy i RODO.

Program szkolenia

I. PRAWO PRACY I PRZEPISY RODO W KADRACH.

 

1. Stosowanie RODO w rekrutacji:

  • wytyczne Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
  • wytyczne Ministra Cyfryzacji
  • zmiany ustawy z 2019 roku

 

2. Stosowanie RODO w dokumentacji pracowniczej - jakie dokumenty muszą znaleźć się w dokumentacji pracowniczej i w których częściach?

 

3. Pozostałe zmiany dotyczące dokumentacji pracowniczej:

  • ewidencja czasu pracy
  • zawartość teczek A/B/C/D
  • prowadzenie części D w kontekście zaskarżenia kary porządkowej
  • odbiór dokumentacji pracowniczej
  • okres przechowywania dokumentacji pracowniczej

 

4. Prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej

  • zasady prowadzenia dokumentacji
  • wymagania programu
  • wydanie dokumentacji

 

5. Najciekawsze problemy orzecznicze z 2018 i 2019 roku:

  • problem godności pracowniczej
  • rozwiązanie umowy o pracę - wykazanie przyczyny
  • formułowanie rozwiązania umowy o pracę
  • choroba pracownika, a rozwiązanie umowy
  • wypadki przy pracy, a działanie i zaniechanie pracownika
  • alkohol w miejscu pracy

 

6. Kwestie sporne:

  • urlop na żądanie
  • obliczanie nadgodzin
  • praca w sobotę
  • zakaz handlu
  • kontrola L4 - jakie realne prawa posiada pracodawca

 

7. Zmiany kodeksu pracy w zakresie mobbingu i sposoby przeciwdziałania przez pracodawcę mobbingowi.

 

8. Monitoring w miejscu pracy:

  • monitoring wizyjny,
  • inne formy monitoringu

 

9. Zajęcia komornicze, a wynagrodzenie.

 

10. Przywrócenie do pracy pracownika po wyroku I instancji.

 

11. Nowe zasady dochodzenia roszczeń o świadectwa pracy.

 

 

 

II. UMOWY SZKOLENIOWE I PODNOSZENIE KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW W ŚWIETLE PRAWA PRACY.

 

1. Podstawowe informacje

  • podstawowe definicje,      
  • określenia „podnoszenia kwalifikacji przez pracowników”       
  • określenie sposobu wyrażenia zgody przez pracodawcę,        
  • terminy ( do kiedy zgoda?)          
  • procedura wewnętrzna pracodawcy wyrażenia zgody. 
     

2. Umowa szkoleniowa

  • termin jej zawarcia
  • forma zawarcia umowy
  • co w takiej umowie powinno się znajdować (ważne zapisy i postanowienia)  
     

3. Obowiązki Pracodawcy     
 

4. Świadczenia obligatoryjne

  • co przysługuje Pracownikowi podnoszącemu kwalifikacje zawodowe z inicjatywy lub za zgodą pracodawcy z mocy prawa.
  • kiedy przysługują, jak ich udzielamy, podnoszenie kwalifikacji dające i niedające prawa do urlopu szkoleniowego, kiedy udzielamy urlopów szkoleniowych (egzaminy oraz  czas przygotowania się do nich przez Pracownika, praca dyplomowa, sytuacje związane ze studiami podyplomowymi),

 

5. Świadczenia fakultatywne.

  • co przysługuje Pracownikowi podnoszącemu kwalifikacje zawodowe z inicjatywy pracodawcy albo za jego zgodą ?

 

6. Odpracowanie i zwrot kosztów przez Pracodawcę

  • okres odpracowywania
  • co obejmuje zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę ( świadczenia fakultatywne)

 

7. Obowiązek zwrotu kosztów przez Pracownika

  • katalog przypadków zwrotu kosztów przez Pracownika Pracodawcy.
  • wysokość zwrotu kosztów, ( kiedy w jakim przypadku)

 

8. Przypadki gdy koszty nie są zwracane przez Pracownika

  • kiedy pracownik nie ma obowiązku zwrotu kosztów ( przypadki i sytuacje)

 

9. Inne sytuacje (gdy Pracownik, który wyrazi wolę zdobywania lub uzupełnienia wiedzy i umiejętności, które nie będą stanowić w ocenie pracodawcy podnoszenia kwalifikacji zawodowych (hobby lub wiedza ogólna pracownika)

  • czy istnieje obowiązek zwrotu kosztów, czy też go nie ma. ( przypadki, przykłady)
  • dobrowolne świadczenia przyznane pracownikowi przez Pracodawcę.

 

10. Świadczenia dla pracownika zdobywającego lub uzupełniającego wiedzę i umiejętności na zasadach innych niż podnoszenie kwalifikacji zawodowych w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy.

  • czy po zmianie Pracodawcy,  nowy Pracodawca może przejąć na siebie zobowiązanie do zwrotu kosztów poniesionych na podnoszenie kwalifikacji  i zwrócić je poprzedniemu pracodawcy zatrudniającemu pracownika,
  • umowa o podnoszenie kwalifikacji zawarta z pracownikiem zatrudnionym na czas określony

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest praktyczne przekazanie wiedzy i umiejętności związanych z kwestiami kadrowymi w instytucjach publicznych, w odniesieniu do zmian przepisów, w tym w szczególności prawa pracy oraz RODO, w tym praktyczne omówienie zagadnień umów szkoleniowych i podnoszenia kwalifikacji pracowników.

Adresaci szkolenia

Pracownicy działów kadrowych.

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.