Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
I. PRAWO PRACY I PRZEPISY RODO W KADRACH.
1. Stosowanie RODO w rekrutacji:
- wytyczne Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
- wytyczne Ministra Cyfryzacji
- zmiany ustawy z 2019 roku
2. Stosowanie RODO w dokumentacji pracowniczej - jakie dokumenty muszą znaleźć się w dokumentacji pracowniczej i w których częściach?
3. Pozostałe zmiany dotyczące dokumentacji pracowniczej:
- ewidencja czasu pracy
- zawartość teczek A/B/C/D
- prowadzenie części D w kontekście zaskarżenia kary porządkowej
- odbiór dokumentacji pracowniczej
- okres przechowywania dokumentacji pracowniczej
4. Prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej
- zasady prowadzenia dokumentacji
- wymagania programu
- wydanie dokumentacji
5. Najciekawsze problemy orzecznicze z 2018 i 2019 roku:
- problem godności pracowniczej
- rozwiązanie umowy o pracę - wykazanie przyczyny
- formułowanie rozwiązania umowy o pracę
- choroba pracownika, a rozwiązanie umowy
- wypadki przy pracy, a działanie i zaniechanie pracownika
- alkohol w miejscu pracy
6. Kwestie sporne:
- urlop na żądanie
- obliczanie nadgodzin
- praca w sobotę
- zakaz handlu
- kontrola L4 - jakie realne prawa posiada pracodawca
7. Zmiany kodeksu pracy w zakresie mobbingu i sposoby przeciwdziałania przez pracodawcę mobbingowi.
8. Monitoring w miejscu pracy:
- monitoring wizyjny,
- inne formy monitoringu
9. Zajęcia komornicze, a wynagrodzenie.
10. Przywrócenie do pracy pracownika po wyroku I instancji.
11. Nowe zasady dochodzenia roszczeń o świadectwa pracy.
II. UMOWY SZKOLENIOWE I PODNOSZENIE KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW W ŚWIETLE PRAWA PRACY.
1. Podstawowe informacje
- podstawowe definicje,
- określenia „podnoszenia kwalifikacji przez pracowników”
- określenie sposobu wyrażenia zgody przez pracodawcę,
- terminy ( do kiedy zgoda?)
- procedura wewnętrzna pracodawcy wyrażenia zgody.
2. Umowa szkoleniowa
- termin jej zawarcia
- forma zawarcia umowy
- co w takiej umowie powinno się znajdować (ważne zapisy i postanowienia)
3. Obowiązki Pracodawcy
4. Świadczenia obligatoryjne
- co przysługuje Pracownikowi podnoszącemu kwalifikacje zawodowe z inicjatywy lub za zgodą pracodawcy z mocy prawa.
- kiedy przysługują, jak ich udzielamy, podnoszenie kwalifikacji dające i niedające prawa do urlopu szkoleniowego, kiedy udzielamy urlopów szkoleniowych (egzaminy oraz czas przygotowania się do nich przez Pracownika, praca dyplomowa, sytuacje związane ze studiami podyplomowymi),
5. Świadczenia fakultatywne.
- co przysługuje Pracownikowi podnoszącemu kwalifikacje zawodowe z inicjatywy pracodawcy albo za jego zgodą ?
6. Odpracowanie i zwrot kosztów przez Pracodawcę
- okres odpracowywania
- co obejmuje zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę ( świadczenia fakultatywne)
7. Obowiązek zwrotu kosztów przez Pracownika
- katalog przypadków zwrotu kosztów przez Pracownika Pracodawcy.
- wysokość zwrotu kosztów, ( kiedy w jakim przypadku)
8. Przypadki gdy koszty nie są zwracane przez Pracownika
- kiedy pracownik nie ma obowiązku zwrotu kosztów ( przypadki i sytuacje)
9. Inne sytuacje (gdy Pracownik, który wyrazi wolę zdobywania lub uzupełnienia wiedzy i umiejętności, które nie będą stanowić w ocenie pracodawcy podnoszenia kwalifikacji zawodowych (hobby lub wiedza ogólna pracownika)
- czy istnieje obowiązek zwrotu kosztów, czy też go nie ma. ( przypadki, przykłady)
- dobrowolne świadczenia przyznane pracownikowi przez Pracodawcę.
10. Świadczenia dla pracownika zdobywającego lub uzupełniającego wiedzę i umiejętności na zasadach innych niż podnoszenie kwalifikacji zawodowych w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy.
- czy po zmianie Pracodawcy, nowy Pracodawca może przejąć na siebie zobowiązanie do zwrotu kosztów poniesionych na podnoszenie kwalifikacji i zwrócić je poprzedniemu pracodawcy zatrudniającemu pracownika,
- umowa o podnoszenie kwalifikacji zawarta z pracownikiem zatrudnionym na czas określony
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest praktyczne przekazanie wiedzy i umiejętności związanych z kwestiami kadrowymi w instytucjach publicznych, w odniesieniu do zmian przepisów, w tym w szczególności prawa pracy oraz RODO, w tym praktyczne omówienie zagadnień umów szkoleniowych i podnoszenia kwalifikacji pracowników.
Adresaci szkolenia
Pracownicy działów kadrowych.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.