Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Realizacja zadań przez dział rejestracji, ewidencji i świadczeń w 2019r. z uwzględnieniem windykacji nienależnie pobranych świadczeń oraz rejestracji cudzoziemców. Organizacja pracy, procedury, dokumentacja, wydawanie decyzji administracyjnych.

Program szkolenia

  1. Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących – zakres i sposób prowadzenia rejestracji po zmianie ustawy i przepisów wykonawczych.
  2. Definicja osoby bezrobotnej – uznanie lub odmowa uznania za bezrobotnego.
  3. Status poszukującego pracy.
  4. Pozbawienie statusu osoby bezrobotnej oraz poszukującej pracy.
  5. Przyznawanie świadczeń z tytułu bezrobocia – zasiłek dla bezrobotnych .
  6. Omówienie poszczególnych świadczeń oraz zasad ich przyznawania ze szczególnym uwzględnieniem zasiłku dla bezrobotnych oraz stypendium.
  7. Formalna obsługa osób uprawnionych do świadczeń – dokumentacja, zastosowanie przepisów Ustawy o promocji (…)
  8. Nienależnie pobrane świadczenia, zbieg prawa do świadczeń.
  9. Zwrot nienależnie pobranych świadczeń, wszczęcie postępowania o zwrot nienależnie pobranego świadczenia, decyzje o zwrocie (elementy, przesłanki, wzory), umorzenia, odroczenie terminu płatności, rozłożenie na raty należności.
  10. Decyzja administracyjna w zakresie umorzenia, odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty dochodzonych środków.
  11. Przesłanki podlegające ocenie w szczególności w postępowaniu „umorzeniowym”, szczegółowa analiza wytycznych z orzecznictwa.
  12.  Egzekucja a dalsze postępowania administracyjne z wniosku strony o rozłożenie na raty, odroczenie, umorzenie w całości lub części nienależnego świadczenia.
  13. Transfer zasiłku.
  14. Wydawanie zaświadczeń na żądanie strony.
  15. KPA - pojęcie, tryby i stadia postępowania administracyjnego - zakres stosowania k.p.a.
  16.  Podmioty postępowania administracyjnego - organy prowadzące postępowanie administracyjne - właściwość organów administracji publicznej - wyłączenie pracownika i organu administracji publicznej od udziału w postępowaniu - strony i podmioty na prawach stron w postępowaniu administracyjnym .
  17.  Terminy, zasady ich obliczania wg k.p.a., zasady przywracania terminów, środki prawne w przypadku nieterminowego załatwiania spraw.
  18.  Wezwania.
  19.  Doręczenia .
  20.  Przebieg postępowania administracyjnego - wszczęcie postępowania administracyjnego - mediacja - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego - współdziałanie organów administracji publicznej - decyzja administracyjna - milczące załatwienie sprawy.
  21.  Środki prawne w postępowaniu administracyjnym .
  22.  Postępowanie uproszczone .
  23.  Administracyjne kary pieniężne.
  24. Przepisy prawne regulujące dostęp cudzoziemców do polskiego rynku pracy.
  25. Tytuły pobytowe cudzoziemców na terytorium RP.
  26. Dokumenty pobytowe cudzoziemców :  a) wizy – rodzaje wiz, b)   zezwolenie na pobyt czasowy na terytorium Polski, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt czasowy i pracę,
  27. Zezwolenie na pracę sezonową cudzoziemca.
  28. Tryb postępowania oraz warunki wydania zezwolenia na pracę: a) Wymagane dokumenty,  b) Czas trwania zezwolenia na pracę, c) Przesłanki odmowy wydania zezwolenia
  29. Lista państw objętych procedurą oświadczeniową.
  30. Warunki wpisania oświadczenia  do ewidencji oświadczeń.
  31. Odmowa wpisania oświadczenia do ewidencji oświadczeń – forma decyzji administracyjnej.
  32. Zatrudnienie cudzoziemców w trybie uproszczonym (na podstawie oświadczeń) a procedura wydawania zezwolenia na pracę.
  33. Nowe obowiązki pracodawcy ( informowanie o okolicznościach wiązanych z podjęciem lub niepodjęciem pracy przez cudzoziemca).
  34. Informacje o zatrudnianiu cudzoziemców z UE i EOG.
  35. Nowe wykroczenia dotyczące naruszania przepisów dotyczących cudzoziemców.
  36. Współpraca Urzędu Pracy z PIP, KAS, Strażą Graniczną i Wojewodą.
  37. Omówienie wybranych wyroków sądów, orzeczeń, interpretacji.

Trener

Praktyk PSZ (Małgorzata M.)

Wieloletni praktyk - pracownik PSZ, doświadczony i ceniony trener wielu szkoleń dla pracowników PUP i WUP z zakresu tematyki m.in. dla działu rejestracji, ewidencji i świadczeń, a także z zakresu stosowania przepisów KPA, cudzoziemców, ustawy o promocji zatrudnienia (...).

Cele szkolenia

  • przedstawienie i przystępne wyjaśnienie roli i zadań pracowników oraz procedur, dokumentacji mających zastosowanie w działach rejestracji, ewidencji i świadczeń
  • wyposażenie uczestników szkolenia w wiedzę o nowościach w pracy specjalistów działu rejestracji, ewidencji i świadczeń, w oparciu o obowiązujące w 2019r. przepisy, w tym przepisy dotyczące zatrudniania cudzoziemców
  • wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę dotyczącą rejestracji cudzoziemców
  • wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę dotyczącą wydawania decyzji administracyjnych,  windykacji nienależnie  pobranych świadczeń, postępowania w sprawie umorzenia, rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności.

Adresaci szkolenia

Pracownicy PUP - dział rejestracji, ewidencji i świadczeń.

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.