Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
1. Protokół dyplomatyczny:
- przestrzeganie zasad etycznych,
- zasada wzajemności,
- zasada uszanowania prywatności,
- zasada starszeństwa,
- zasada tolerancji,
- zasada dyskrecji,
- zasada punktualności,
- zasada zdrowego rozsądku
2. Spotkania i przyjęcia - organizacja i uczestniczenie:
- formy przyjęć i ich miejsca
- zaproszenia
- dobór gości
- stół i nakrycia - instrukcja obsługi
- menu oraz dobór alkoholi i napoi
- oprawa i obsługa
- rola i obowiązki gospodarza i gościa
- aperitif/posiłek/digestif - zachowanie
- błędy w etykiecie i języku stołu
- życzenia i toasty
3. Codzienny savoir vivre:
- telefon
- korespondencja papierowa i e-mail
- telefoniczny savoir vivre
- netykieta
- jak reagować na gafy
4. Etykieta biznesowa i savoir vivre:
- zasady pierwszeństwa w kontaktach biznesowych
- przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas
- wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie
- zasady jazdy samochodem i transportu
- ceremoniał – ceremonie oficjalne, przebieg i organizacja uroczystości
- organizacja spotkań oficjalnych, wyjazdów i wizyt
- procedencja – zasady ustalania pierwszeństwa
- spotkania towarzysko – służbowe
- delegacje - dobór uczestników delegacji
5. Kulturowe różnice w kontaktach międzynarodowych:
- zasady postępowania w kontaktach międzynarodowych
- przyjmowanie delegacji krajowych oraz partnerów zagranicznych
- rozmowy z partnerami z Unii Europejskiej
- amerykański styl komunikowania się
- sztuka rozmów z krajami dalekiego wschodu
- spotkania przedstawicielami krajów islamskich
- rozmowy z sąsiadami zza wschodniej granicy
6. Budowa wizerunku biznesowego:
- strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
- komunikacja werbalna
- komunikacja niewerbalna
- typy uścisków dłoni i ich znaczenie
- jak uniknąć gafy
- cmok nonsens i gesty kulturowe
- postawa obrazująca styl komunikowania się
- mowa ciała i gesty wzmacniające przekaz
7. Dress code - elegancja w ubiorze - co i kiedy nosić?
- Ubiór w administracji – sztuka autoprezentacji
- Kultura organizacyjna a wizerunek pracowników,
- Prawidłowy dobór stroju i dodatków,
- Fryzura, makijaż, biżuteria
- Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety,
- Podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny.
- Ubiór służbowy - Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji
- Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki
- Idealny ubiór do biura oraz na spotkania
- Wskazówki dotyczące doboru stroju
- Strój nieformalny czy ubranie wyjściowe?
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest zdobycie praktycznej wiedzy na temat procesów komunikacji i świadomej budowy wizerunku w połączeniu z zasadami etykiety.
Uczestnicy rozwiną posiadane umiejętności z zakresu codziennego Savoir Vivre oraz postawy związane z gotowością do wykorzystania zdobytej wiedzy i nabytych, a także rozwiniętych umiejętności w praktyce świadomego budowania wizerunku.
Adresaci szkolenia
Właściciele firm, kadra zarządzająca, pracownicy działu obsługi klienta, sprzedaży, PR, klienci indywidualni, pracownicy sektora administracji publicznej oraz każdy zainteresowany tematyką.
Trener
Piotr T. Ruta
Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.