Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Skuteczna komunikacja, inteligencja emocjonalna i asertywność w budowaniu relacji interpersonalnych.

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA

I. Rola komunikacji interpersonalnej

  1. czym jest komunikat nadawca – odbiorca: czyli jak ludzie rozumieją przekazywane informacje
  2. czym są zniekształcenia komunikatów – skąd się biorą konflikty i bariery w komunikowaniu się – sposoby na ich pokonywanie
  3. nasza osobista „przewaga konkurencyjna” – czyli co zyskujemy dzięki
  4. pozytywnym relacjom

 

II. Komunikacja werbalna - słowa

  1. „słyszeć” nie jest równoznaczne z „słuchać” – czyli jak zostać dobrym słuchaczem
  2. fakty czyli porozumiewanie się bez konfliktów
  3. pytania – sztuka dowiadywania się
  4. technika parafrazy – czy aby na pewno zawsze dobrze wiemy, co ktoś inny ma na myśli …
  5. techniki wywierania wpływu:
  • reguła autorytetu,
  •  reguła indywidualnego traktowania,
  • reguła atrakcyjności,
  • reguła wzajemności,
  • reguła serca

 

III. Komunikacja niewerbalna – mowa ciała i ton głosu

  1. pozajęzykowe elementy wpływające na nasz wizerunek i wspierające
  2. kontakty interpersonalne
  3. dopasowanie sposobu komunikacji do odbiorcy
  4. praca nad spójnością komunikatów – czyli jak być wiarygodnym w tym co mówimy, robimy i w tym, jak wyglądamy
  5. analiza indywidualnego stylu komunikowania się

 

IV. Emocje – co to jest inteligencja emocjonalna i dlaczego jest potrzeba w efektywnej pracy

  1. IQ kontra EQ
  2. zachowania charakterystyczne dla osób z wysoką inteligencją
  3. autodiagnoza poziomu własnej inteligencji emocjonalnej
  4. samoświadomość, samokontrola, samoocena i empatia jako
  5. najważniejsze składowe naszej EQ, które warto w sobie rozwijać
  6. „zaraźliwość” emocji – jak to wykorzystać w relacjach z innymi

 

V. ASERTYWNOŚĆ – w zgodzie ze sobą i w dobrych stosunkach z innymi

  1. czym jest a czym nie jest asertywność
  2. uległy ,agresywny, asertywny – kim najczęściej jestem w kontaktach
  3. z innymi
  4. jak ćwiczyć postawę asertywną i znaleźć w sobie wewnętrznego
  5. Dorosłego
  6. „dobra” i „zła” informacja zwrotna – czyli jak asertywnie rozmawiać z innymi o tym, co nam się podobało i o tym, co nas denerwuje i przeszkadza
  7. moje prawa w komunikacji
  8. komunikacja bez agresji czy to możliwe

 

VI. Podsumowanie szkolenia – plan działań na przyszłość

Trener

Agnieszka Olejnik

Od ponad 11 lat dyplomowany trener biznesu, coach kariery, certyfikowany HR Development Business Partner. Dyrektor HR i Rozwoju i Komunikacji z Pracownikami
z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych i polskich korporacjach. Prze-prowadziła kilkaset projektów szkoleniowych – łącznie 11 tys. godzin. Specjalistka ds. zarządzania efektywnością biznesową procesów szkoleniowych w organizacjach.
Doradza firmom, uczy i wspiera pracowników i menedżerów w ich rozwoju, korzy-stając z własnych doświadczeń menedżerskich, zawodowych i życiowych. Prowadzi również szkolenia indywidualne 1 trener + 1 uczestnik. Doskonale łączy wiedzę teoretyczną z praktyką biznesową. Jej mottem życiowym jest: „work – life balance jest możliwy!”
Obszary jej specjalizacji to m. in.: komunikacja, wystąpienia publiczne, rekrutacja i selekcja, employer branding, zarządzanie zasobami ludzkimi, przywództwo i motywowanie, programy rozwoju trenerów, inteligencja emocjonalna, asertywność, zarządzanie czasem i stresem.

SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA

1 dzień lub 2 dni

CELE SZKOLENIA

Głównym celem szkolenia jest podniesienie skuteczności komunikacji i zachowań asertywnych w relacjach interpersonalnych, a także poznanie zasady skutecznej, opartej na wzajemnym szacunku i zaufaniu komunikacji oraz zasady wypracowania w sobie postaw asertywnych.

ADRESACI

Na szkolenie zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane tematyką efektywnej komunikacji, inteligencji emocjonalnej i asertywności, którzy chcą:

  1. rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności w efektywnym komunikowaniu się z innymi
  2. dowiedzieć się, czym jest inteligencja emocjonalna i zdiagnozować swój osobisty potencjał emocjonalny
  3. poznać techniki wywierania wpływu, aby móc nawiązywać długotrwałe i dobre relacje z innymi
  4. dowiedzieć się czym jest asertywność i jak ćwiczyć postawę asertywną w stosunku do innych ludzi
  5. przeanalizować swoje mocne strony, jak również obszary, nad którymi warto popracować w kwestii efektywnego, inteligentnego emocjonalnie i asertywnego komunikowania się

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.