Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA
1. Warzywa krajowe i importowane:
- Ogólna charakterystyka warzyw,
- Szczegółowe omówienie poszczególnych gatunków i odmian warzyw:
- Korzeniowe, owocowe,
- Kapustne, liściowe,
- Cebulowe,
- Strączkowe,
- Rzepowate i inne
- przydatność kulinarna,
- sezonowość warzyw,
- warunki przechowywania i terminy ważności
- Minimalizacja ubytków
2. Owoce krajowe i importowane
- Ogólna charakterystyka owoców,
- Szczegółowe omówienie poszczególnych gatunków i odmian owoców:
- Ziarnkowe,
- Pestkowe,
- Jagodowe,
- Cytrusowe południowe,
- Egzotyczne,
- Suche,
- przydatność kulinarna,
- sezonowość Owoców,
- warunki przechowywania i terminy ważności
- Minimalizacja ubytków
3. Zagospodarowanie powierzchni w płaszczyźnie pionowej w chłodniach,
- Pułapki asortymentowe wpływające na ekspozycję towarów świeżych w sklepie /głębokość i szerokość/,
- Podział stref regału według intensywności sprzedaży,
- Ekspozycja pionowa - schemat blokowy w asortymencie warzyw i owoców,
- Kryteria doboru i ekspozycji towarów przy zastosowaniu ekspozycji pionowej,
- Prezentacja pionowa grup towarowych – przykłady
- Dopuszczalna prezentacja pozioma - przykłady
4. Jak przyciągnąć wzrok klienta i zwiększyć obrót na warzywach i owocach?
- sposoby oddziaływania na kupującego poprzez ekspozycję warzyw i owoców,
- kolory, światło i „cienie” w ekspozycji warzyw i owoców ,
- sposoby zwiększania sprzedaży poprzez dostosowanie ekspozycji towarów do potrzeb klienta,
- jak w praktyce wykorzystać zasady rządzące zachowaniem klientów w sklepie na stoisku warzywno-owocowym,,
- czym jest zarządzanie kategorią dla detalisty, praktyczne zastosowanie BLOKU KRZYŻOWEGO,
- jak w praktyce detalista może korzystnie dla siebie stosować zarządzanie kategorią – czyli jak zwiększyć obrót w subkategorii warzywa i owoce,
5. Aktywna sprzedaż – czyli jak nie podawać, a sprzedawać?
- Profesjonalizm w zachowaniu sprzedawców,
- Czego wymagają klienci od sprzedawcy na stoisku warzwno-owocowym?
- Proces zakupu jako podejmowanie decyzji – DIAGNOZA POTRZEB:
- Kiedy stosować pytania otwarte, a kiedy zamknięte?
- Zasada CECHA – ZALETA – KORZYŚĆ,
- Zasada lejka w diagnozie potrzeb,
- Co to znaczy sprzedaż KORZYŚCI – zamknięcie sprzedaży?
- Aktywna sprzedaż w zachowaniu sprzedaży
- Identyfikacja kluczowych motywów zakupu – typologia klientów,
- Prezentacja towaru i argumentacja sprzedaży,
- Sprzedaż wiązana jako naturalna kontynuacja procesu sprzedaży na stoiskach warzywnoowocowym
Trener
Robert Staszkiewicz
Specjalista z dziedziny sprzedaży, zarządzania sprzedażą, projektowania i wdrażana standardów obsługi klienta. Pracuje jako trener od 18 lat. Pracował również jako Handlowiec, Regionalny Menager Sprzedaży, Trener i Menager do Rozwoju Sieci Handlowej IGA, odpowiedzialny za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w takich sieciach jak Euro Sklep S.A., czy Rabat Detal Sp. z o.o. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA
1 dzień
CELE SZKOLENIA
- Przekazanie uczestnikom wiedzy Aktywnej Obsługi Klienta, czyli wskazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu Obsługi Klienta w handlu detalicznym branży FMCG ze szczególnym naciskiem na Sprzedaż Dodatkową, Sprzedaż Wiązaną, Powitanie i Pożegnanie Klienta oraz Wygląd zewnętrzny Sprzedawców.
- Zapoznanie uczestników z merchandisingiem i jego rolą w sprzedaży produktów i aranżacji sklepu. Uczestnicy poznają zagadnienia związane z pozycjonowaniem produktów, zasadami wystawiennictwa, rolą zapachu i muzyki w pobudzaniu klienta do zakupu.
- Poznanie zasad związanych z wyglądem zewnętrznym Profesjonalnego Sprzedawcy na Stoisku/dziale owoce-warzywa
ADRESACI
Prezesi i członkowie Zarządów Spółdzielni, właściciele oraz kierownicy sklepów, sprzedawcy ze stoisk/działów owoce-warzywa
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.