Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Sprzedaż i efektywny merchandising na dziale owoce-warzywa.

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA

1. Warzywa krajowe i importowane:

  • Ogólna charakterystyka warzyw,
  • Szczegółowe omówienie poszczególnych gatunków i odmian warzyw:
  • Korzeniowe, owocowe,
  • Kapustne, liściowe,
  • Cebulowe,
  • Strączkowe,
  • Rzepowate i inne
  • przydatność kulinarna,
  • sezonowość warzyw,
  • warunki przechowywania i terminy ważności
  • Minimalizacja ubytków 

2. Owoce krajowe i importowane

  • Ogólna charakterystyka owoców,
  • Szczegółowe omówienie poszczególnych gatunków i odmian owoców:
  • Ziarnkowe,
  • Pestkowe,
  • Jagodowe,
  • Cytrusowe południowe,
  • Egzotyczne,
  • Suche,
  • przydatność kulinarna,
  • sezonowość Owoców,
  • warunki przechowywania i terminy ważności
  • Minimalizacja ubytków 

3. Zagospodarowanie powierzchni w płaszczyźnie pionowej w chłodniach,

  • Pułapki asortymentowe wpływające na ekspozycję towarów świeżych w sklepie /głębokość i szerokość/,
  • Podział stref regału według intensywności sprzedaży,
  • Ekspozycja pionowa - schemat blokowy w asortymencie warzyw i owoców,
  • Kryteria doboru i ekspozycji towarów przy zastosowaniu ekspozycji pionowej,
  • Prezentacja pionowa grup towarowych – przykłady
  • Dopuszczalna prezentacja pozioma - przykłady

4. Jak przyciągnąć wzrok klienta i zwiększyć obrót na warzywach i owocach?

  • sposoby oddziaływania na kupującego poprzez ekspozycję warzyw i owoców,
  • kolory, światło i „cienie” w ekspozycji warzyw i owoców ,
  • sposoby zwiększania sprzedaży poprzez dostosowanie ekspozycji towarów do potrzeb klienta,
  • jak w praktyce wykorzystać zasady rządzące zachowaniem klientów w sklepie na stoisku warzywno-owocowym,,
  • czym jest zarządzanie kategorią dla detalisty, praktyczne zastosowanie BLOKU KRZYŻOWEGO,
  • jak w praktyce detalista może korzystnie dla siebie stosować zarządzanie kategorią – czyli jak zwiększyć obrót w subkategorii warzywa i owoce, 

5. Aktywna sprzedaż – czyli jak nie podawać, a sprzedawać?

  • Profesjonalizm w zachowaniu sprzedawców,
  • Czego wymagają klienci od sprzedawcy na stoisku warzwno-owocowym?
  • Proces zakupu jako podejmowanie decyzji – DIAGNOZA POTRZEB:
  • Kiedy stosować pytania otwarte, a kiedy zamknięte?
  • Zasada CECHA – ZALETA – KORZYŚĆ,
  • Zasada lejka w diagnozie potrzeb,
  • Co to znaczy sprzedaż KORZYŚCI – zamknięcie sprzedaży?
  • Aktywna sprzedaż w zachowaniu sprzedaży
  • Identyfikacja kluczowych motywów zakupu – typologia klientów,
  • Prezentacja towaru i argumentacja sprzedaży,
  • Sprzedaż wiązana jako naturalna kontynuacja procesu sprzedaży na stoiskach warzywnoowocowym

Trener

Robert Staszkiewicz

Specjalista z dziedziny sprzedaży, zarządzania sprzedażą, projektowania i wdrażana standardów obsługi klienta. Pracuje jako trener od 18 lat. Pracował również jako Handlowiec, Regionalny Menager Sprzedaży, Trener i Menager do Rozwoju Sieci Handlowej IGA, odpowiedzialny za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w takich sieciach jak Euro Sklep S.A., czy Rabat Detal Sp. z o.o.  Absolwent Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA

1 dzień

CELE SZKOLENIA

  • Przekazanie uczestnikom wiedzy Aktywnej Obsługi Klienta, czyli wskazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu Obsługi Klienta w handlu detalicznym branży FMCG ze szczególnym naciskiem na Sprzedaż Dodatkową, Sprzedaż Wiązaną, Powitanie i Pożegnanie Klienta oraz Wygląd zewnętrzny Sprzedawców.
  • Zapoznanie uczestników z merchandisingiem i jego rolą w sprzedaży produktów i aranżacji sklepu. Uczestnicy poznają zagadnienia związane z pozycjonowaniem produktów,  zasadami wystawiennictwa, rolą zapachu i muzyki w pobudzaniu klienta do zakupu.
  • Poznanie zasad związanych z wyglądem zewnętrznym Profesjonalnego Sprzedawcy na Stoisku/dziale owoce-warzywa

ADRESACI

Prezesi i członkowie Zarządów Spółdzielni, właściciele oraz kierownicy sklepów, sprzedawcy ze stoisk/działów owoce-warzywa

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.