Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Techniki redukcji stresu i kontroli emocji.

Program szkolenia

1. Mechanizm powstawania stresu:

  • Stres jako interpretacja sytuacji a nie sytuacja
  • Objawy stresu, czyli po czym poznać, że jesteśmy pod wpływem stresu?
  • Typowe reakcje na stres, czyli jak funkcjonujemy w trudnych sytuacjach?
  • Sposoby zapobiegania – by stres nie nastąpił lub był łagodniejszy
  • Rozpoznawanie oraz kontrola emocji w sytuacjach zawodowych wywołujących napięcie i stres
  • Emocje – praktyczne techniki zarządzania emocjami (m.in. Inteligencja emocjonalna, Emocje destrukcyjne. Jak je przezwyciężyć – wg Daniela Golemana)

 

2. Objawy stresu, czyli po czym poznać, że jesteśmy pod wpływem stresu?

  • Reakcje fizyczne
  • Reakcje psychologiczne
  • Zmiany w zachowaniu
  • Stres w służbie związany z zagrożeniami

 

3. Typowe reakcje na stres, czyli jak funkcjonujemy w trudnych sytuacjach?

  • Emocjonalne vs zadaniowe nastawienie do stresu
  • Strategia poznawcza
  • Strategia emocjonalna
  • Fantazje, myślenie życzeniowe
  • Współdziałanie z innymi

 

4. Zarządzanie czasem a stres:

  • Źródła i przyczyny stresu wynikającego z braku czasu
  • Metody z obszaru zarządzania czasem redukujące poziom stresu
  • Utrzymywanie dyscypliny w zarządzaniu czasem
  • Przyczyny zwlekania
  • Technika pozytywnego nastawienie

 

5. Psychologia zmiany szansa czy dramat – nasze nastawienie do zmiany:

  • Zmiana czyli…
  • Celowość zmian – kiedy zmiany mają sen
  • Problemy potrzebą i motorem zmian,
  • Rodzaje zmian,
  • Wewnętrzne i zewnętrzne czynniki wymuszające zmiany
  • Rodzaje oporu wobec zmian
  • Pozytywne i negatywne reakcje na zmiany
  • Działania minimalizujące niezadowolenie i opór ludzi przed zmianami.

 

6. Sposoby zapobiegania i radzenia sobie z emocjami i stresem:

  • Mechanizmy obronnych w skutecznym raczeniu sobie ze stresem
  • Metody i sposoby redukowania stresu w sytuacjach zawodowych i prywatnych
  • Sposoby wypierania emocji (racjonalizacja, projekcja, stłumienie, przemieszczenie itp.)
  • Tłumienie a transformowanie emocji
  • Identyfikowanie własnego wzorca
  • Sytuacja wewnętrzna a sytuacja zewnętrzna
  • Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi silnymi emocjami?

               -rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia

               -szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji

               -wyrażanie emocji pozytywnych

               -psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem

               -autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń

               -rodzaje oddechu

               -praktyka świadomego oddechu

  • „Zmniejszamy stres” – ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia
  • Popularne strategie i antystrategie regulowania stresu – dieta, sen, asertywność, relaksacje, automasaże itp.
  • Najnowsze techniki zarządzania stresem – techniki umysłowe, techniki fizyczne – umiejętności oddychania itd., Mindfulness praktyka uważności itp.
  • Techniki relaksacyjne - „Relaksacja przez oddychanie” / „Trening autogenny” (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna / „Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów” i inne
  • Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?
  • Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu

 

7. Świadoma komunikacja sposobem na zdrowe relacje:

  • Czym jest świadoma komunikacja
  • Moje emocje a emocje innych ludzi
  • Relacje z samym sobą a relacje z innymi
  • Oczekiwania a emocje
  • Świadomość siebie i świadomość rozmówcy
  • Ograniczenia emocjonalne w komunikacji

 

 

8. Asertywność a stres:

  • Jak mówić „nie” w sytuacjach stresujących:

               -obszary trudności w odmawianiu;

               -jak mówić „nie” by brzmiało przyjaźnie

  • Asertywne wyrażanie próśb:

               -dlaczego prośby bywają nieskuteczne?;

               -jak formułować asertywną prośbę?

  • Oceny – czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu:

               -kiedy warto wypowiadać krytykę;

               -problemy z przyjmowaniem krytyki;

               -co robić z nie konstruktywną krytyką;

               -oddzielenie opinii od faktów

  • Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych:

               -jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?;

               -typowe błędy w wyrażaniu opinii;

               -jak asertywnie wyrażać własne opinie?

  • Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?:

               -komunikaty JA i komunikaty TY;

               -metody ustanawiania konstruktywnych relacji;

               -hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji;

               -asertywna obrona przed gniewem i agresją

 

9. Skuteczne zarządzanie stresem przez osoby o różnych typach osobowości:

  • Style radzenia sobie ze stresem
  • Rozpoznawanie typów osobowościowych
  • Osobowość a stres
  • Zasoby osobiste w radzeniu sobie ze stresem
  • Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości
  • Zarządzanie czasem przez każdy z typów osobowości
  • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • Określenie własnych predyspozycji, cech osobowości, mocnych i słabych stron w sytuacjach napięcia i stresu
  • Opracowanie indywidualnego planu działania dopasowanego do osobowości

 

Ćwiczenie – Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.

Możliwy jest indywidualny feedback na podstawie, którego każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w efektywnym zarządzaniu czasem

Cele szkolenia

  • Pogłębienie wiedzy w zakresie skutecznego zarządzania stresem
  • Zwiększenie własnej skuteczności w działania w sytuacjach stresowych
  • Praktyczne rozwijanie umiejętności i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Zwiększenie własnej odporności na stres
  • Poprawa efektywności redukcji stresu gdy on już wystąpił
  • Poznanie mechanizmów obronnych w skutecznym raczeniu sobie ze stresem
  • Zwiększenie efektywności zapobiegania sytuacjom stresowym
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania oraz kontrolowania emocji w sytuacjach zawodowych wywołujących napięcie i stres
  • Autodiagnoza indywidualnych stresorów i dobór narzędzi im zapobiegającym - określenie własnych predyspozycji, cech osobowości, mocnych i słabych stron w sytuacjach napięcia i stresu
  • Poznanie technik redukujących stres i napięcie zawodowe

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących rozwinąć swoje umiejętności funkcjonowania w sytuacjach stresowych.

Trener

Piotr T. Ruta

Trener, coach, konsultant i doradca, szkoli urzędy i inne jednostki administracji publicznej od ponad 20 lat, jego główny obszar szkoleń to m.in. obsługa sekretariatu w administracji publicznej, komunikacja, obsługa klienta trudnego, etyka, przeciwdziałaniu korupcji, wystąpienia publiczne i autoprezentacja. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pozytywnie oceniany przez uczestników szkoleń.

 

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego i zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.