Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Trening asertywności.

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA

I. Istota asertywności

  • Znaczenie i rola asertywności w życiu człowieka,
  • Trójkąt asertywności – zachowania uległe i agresywne a postawa asertywna,
  • Rozpoznawanie swoich praw,
  • Zakreślanie granic własnego terytorium psychologicznego*
  • Diagnoza postawy asertywnej – mapa asertywności.

 

II. Stanowienie własnych praw

  • Asertywna odmowa –trudności związane z mówieniem „nie” oraz konstruktywne sposoby odmawiania,
  • Obrona swoich praw w sytuacjach społeczno-zawodowych,
  • Obrona swoich praw w sferze osobistej.

 

III. Przyjmowanie i wyrażanie ocen

  • Asertywne przyjmowanie ocen – krytyka i pochwały,
  • Reagowanie na krytykę i atak – rodzaje krytyki i sposoby radzenia sobie z jej poszczególnymi formami,
  • Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej,
  • Formułowanie krytyki opartej na rezultatach*
  • Umiejętne wyrażanie pochwał i aprobaty*

 

IV. Wyrażanie opinii i przekonań

  • Rodzaje postawy interpersonalnej w wymianie poglądów,
  • Analiza błędnych i nieskutecznych sposobów wyrażania opinii *
  • Asertywne podejście do odmiennych poglądów,
  • Reguły konstruktywnej wymiany przekonań.

 

V. Wyrażanie uczuć*

  • Umiejętne wyrażanie uczuć pozytywnych,
  • Analiza wartościowej funkcji gniewu i złości,
  • Wyrażanie gniewu – scenariusz stopniowania reakcji.

 

VI. Asertywny monolog wewnętrzny*

  • Poczucie wartości jako źródło postawy asertywnej,
  • Analiza wewnętrznych nawyków i przekonań stanowiących przeszkodę w samorozwoju,
  • Nauka konstruktywnego dialogu z samym sobą.

 

*  tematy realizowane przy szkoleniu trzydniowym

Trener

Małgorzata Sanecka

Psycholog, doradca personalny, certyfikowany trener biznesu. Autor krótko- i długo-terminowych strategii rozwojowych dla firm i organizacji oraz indywidualnych planów zawodowych dla zespołów i pracowników.

Prowadzi szkolenia i treningi z zakresu rozwoju umiejętności osobistych, społecznych i zawodowych. Pracuje z szeroką grupą odbiorców, zarówno klientami indywidualnymi, pracownikami firm i organizacji o różnorodnym profilu działalności, jak i kadrą menedżerską średniego i wysokiego szczebla. Współpracuje z instytucjami publicznymi, organizacjami pozarządowymi, przedsiębiorstwami z branży motoryzacyjnej, turystycznej, konsultingowej.

Specjalizacja trenerska obejmuje przede wszystkim zagadnienia z zakresu komunikacji interpersonalnej i asertywności, budowania zespołu i współpracy w grupie, zarządzania personalnego, oceny i rozwoju pracowników, planowania i wdrażania zmian w organizacji, zarządzania czasem, profesjonalnej obsługi klienta, savoir-vivre w biznesie.

Podczas realizacji szkoleń i warsztatów dąży do uzyskania wnikliwego wglądu w pro-ces grupowy, odpowiada na aktualne potrzeby indywidualnych uczestników oraz wspomaga ich samodzielne poszukiwanie najlepszych rozwiązań. Wykorzystuje autorskie metody pracy pozwalające na efektywne przyswajanie teoretycznej wiedzy w praktyczny sposób.

SUGEROWANY CZAS SZKOLENIA

 2  lub 3 dni.

CELE SZKOLENIA

  1. Nabycie świadomości swoich praw w relacjach osobistych i społeczno-zawodowych,
  2. Rozwój umiejętności stawiania granic w kontakcie z innymi ludźmi
  3. Nabycie wiedzy i kompetencji z zakresu skutecznej obrony swoich, praw w różnych sytuacjach życiowych,
  4. Rozwój umiejętności reagowania na krytyczne oceny,
  5. Nabycie zdolności konstruktywnego wyrażania krytyki i pochwał,
  6. Rozwój kompetencji w obszarze swobodnego wyrażania opinii i przekonań,
  7. Nabycie wiedzy i umiejętności wykorzystywania gniewu i złości do mobilizacji własnych działań*
  8. Przeprowadzenie analizy swoich nawyków i przekonań utrudniających pomyślne funkcjonowanie w życiu*

ADRESACI

Szkolenie rekomendujemy wszystkim osobom, które:

  1. Mają trudności z odmawianiem,
  2. Nie potrafią mówić otwarcie o swoich potrzebach i oczekiwaniach,
  3. Mają trudności z obroną swoich praw w sytuacjach społecznych i osobistych,
  4. Nie radzą sobie z krytyką otoczenia,
  5. Odczuwają przymus spełniania oczekiwań innych ludzi,
  6. Mają kłopoty ze zbyt dużym poczuciem odpowiedzialności,
  7. Nie radzą sobie w sytuacjach konfliktowych,
  8. Nie umieją ustalić granicy miedzy zgodą a uległością,
  9. Czują się wykorzystywani przez innych,
  10. Chcą zrozumieć siebie i motywy swoich zachowań,
  11. Borykają się z niską samooceną i brakiem pewności siebie.

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.