Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Joanna
szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905 biuro przeszkolimy.plNatalia
szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011 biuro przeszkolimy.plSzkolenia dla Państwa prowadzą m.in.:
Polecane szkolenia
Szkolenia w obiektywie
Szkolenie zamknięte
Program szkolenia
1. Omówienie projektowanych zmian w ustawie w zakresie:
- uchylenia przepisów dotyczących profilowania pomocy w kontekście ich wpływu na pracę doradcy z klientem indywidualnym,
- zmian w realizacji IPD, możliwości zastosowania usług i instrumentów dla zarejestrowanych klientów,
- realizacji instrumentów przeznaczonych wyłącznie dla osób długotrwale bezrobotnych i klientów pomocy społecznej.
2. Zasady tworzenia, realizacji i modyfikacji efektywnego IPD jako formy aktywizacji klientów:
- podstawy prawne regulujące sporządzenie IPD (zmiany w art. 34a ustawy),
- identyfikacja potencjału zawodowego klienta, jego potrzeb i oczekiwań oraz barier utrudniających podjęcie zatrudnienia,
- określenie z klientem możliwości i terminów realizacji konkretnych działań w celu poprawy jego sytuacji zawodowej oraz szans zatrudnienia na lokalnym rynku pracy,
- dobór adekwatnych do problemu zawodowego klienta usług, instrumentów i innych formy pomocy określonych w ustawie możliwych do zastosowaniu przez urząd pracy,
- ustalenie działań do samodzielnej realizacji przez klienta, zasady kontroli przez doradcę wykonania działań,
- analiza i monitorowanie IPD – wyznaczanie terminów i form kontaktu z doradcą klienta, ustalenie potrzeby i możliwości wyznaczenia dodatkowych działań stosownych do zmieniającej się sytuacji klienta w celu doprowadzenia do zatrudnienia. określenie warunków przerwania i zakończenia IPD
- modyfikacja IPD po zmianach ustawowych
- konsekwencje ustawowe w sytuacji nie podjęcia bądź przerwania IPD
- zalecenia pokontrolne dotyczące przygotowania, realizacji i zakończenia IPD.
3. Właściwe dokumentowanie działań realizowanych w IPD, odpowiednie zapisy w IPD w SI SYRIUSZ:
- innowacyjne podejście do tworzenia i uelastycznienia IPD
- przykładowe zwroty stosowane w IPD.
4. Zasady współpracy doradcy klienta z innymi pracownikami CAZ w celu skutecznej aktywizacji zawodowej klientów PUP:
- zasady współpracy między stanowiskami
- procedury obsługi klienta.
- doradztwo indywidualne, profesjonalna, rekrutacja i selekcja. i aktywizacja.
Cele szkolenia
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z projektowanymi zmianami przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy obowiązującymi od 14 czerwca 2019 roku. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zmian w zakresie przygotowania indywidualnego planu działania (IPD), jego realizacji oraz modyfikacji po zmianie przepisów.
Adresaci szkolenia
Pracownicy PSZ – pośrednicy pracy, doradcy zawodowi specjaliści ds. rozwoju zawodowego, pełniący funkcję doradcy klienta indywidualnego.
W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.
Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.