Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Joanna

szkolenia tradycyjne (otwarte oraz zamknięte grupowe): wyjazdowe, stacjonarne, PRRP, zapytania ofertowe
510-705-905
biuro przeszkolimy.pl

Natalia

szkolenia online (otwarte oraz zamknięte grupowe), sprawy ogólne, oferta bieżąca
510-333-011
biuro przeszkolimy.pl
zobacz więcej

Polecane szkolenia

Ogólnopolskie Forum Publicznych Służb Zatrudnienia / 2024

Kołobrzeg, 17-21 czerwca 2024r. (Hotel Ikar Plaza)

sprawdź szczegóły

zobacz więcej

Szkolenia w obiektywie

Kraków

Bufet śniadaniowy

zobacz więcej
Termy Chochołowskie

Czas wolny uczestników

zobacz więcej
Szaflary

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Hotel Atrium w Krakowie

Pokój uczestników

zobacz więcej
Hotel w Gdańsku

Pokój uczestników

zobacz więcej
Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

Hotel

zobacz więcej
Wisła

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kraków

Sala szkoleniowa

zobacz więcej
Kopalnia Guido w Zabrzu

Szkolenie 320 metrów pod ziemią

zobacz więcej
Warszawa

Przerwa kawowa

zobacz więcej

Szkolenie zamknięte

Warsztat pracy doradcy klienta z uwzględnieniem nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Program szkolenia

1. Omówienie projektowanych zmian w ustawie w zakresie:

  • uchylenia przepisów dotyczących profilowania pomocy w kontekście ich wpływu na pracę doradcy z klientem indywidualnym,
  • zmian w realizacji IPD, możliwości zastosowania usług i instrumentów dla zarejestrowanych klientów,
  • realizacji instrumentów przeznaczonych wyłącznie dla osób długotrwale bezrobotnych i klientów pomocy społecznej.

 

2. Zasady tworzenia, realizacji i modyfikacji efektywnego IPD jako formy aktywizacji klientów:

  • podstawy prawne regulujące sporządzenie IPD (zmiany w art. 34a ustawy),
  • identyfikacja potencjału zawodowego klienta, jego potrzeb i oczekiwań oraz barier utrudniających podjęcie zatrudnienia,
  • określenie z klientem możliwości i terminów realizacji konkretnych działań w celu poprawy jego sytuacji zawodowej  oraz szans zatrudnienia  na lokalnym rynku pracy,
  • dobór adekwatnych do problemu zawodowego klienta usług, instrumentów i innych formy pomocy określonych w ustawie możliwych do zastosowaniu przez urząd pracy,
  • ustalenie działań do samodzielnej realizacji przez klienta, zasady kontroli przez doradcę wykonania działań,
  • analiza i monitorowanie IPD – wyznaczanie terminów i form kontaktu z doradcą klienta, ustalenie potrzeby i możliwości wyznaczenia dodatkowych działań stosownych do zmieniającej się sytuacji klienta w celu doprowadzenia do zatrudnienia. określenie warunków przerwania i zakończenia  IPD
  • modyfikacja IPD po zmianach ustawowych
  • konsekwencje ustawowe w sytuacji nie podjęcia bądź przerwania IPD
  • zalecenia  pokontrolne dotyczące przygotowania, realizacji i zakończenia IPD.

 

3. Właściwe dokumentowanie działań realizowanych w IPD, odpowiednie zapisy w IPD w SI SYRIUSZ:

  • innowacyjne podejście do tworzenia i uelastycznienia IPD
  • przykładowe zwroty stosowane w IPD.

 

4. Zasady współpracy doradcy klienta z innymi pracownikami CAZ w celu skutecznej aktywizacji zawodowej klientów PUP:

  • zasady współpracy między stanowiskami
  • procedury obsługi klienta.
  • doradztwo indywidualne, profesjonalna, rekrutacja i selekcja.  i aktywizacja.

 

Cele szkolenia

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z projektowanymi zmianami przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy obowiązującymi od 14 czerwca 2019 roku. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zmian w zakresie przygotowania indywidualnego planu działania (IPD), jego realizacji oraz modyfikacji po zmianie przepisów.

Adresaci szkolenia

Pracownicy PSZ – pośrednicy pracy, doradcy zawodowi specjaliści ds. rozwoju zawodowego, pełniący funkcję doradcy klienta indywidualnego.

W przypadku chęci zorganizowania szkolenia zamkniętego z powyższego tematu lub innego, zapraszamy do kontaktu.

Z przyjemnością poznamy Państwa potrzeby i przedstawimy indywidualną ofertę szkoleniową.